Według oficjalnych raportów Reuters, Dyrekcja Generalna ds. Lotnictwa Civil Lotniction (DGCA) nakazała zwolnić trzech wyższych menedżerów odpowiedzialnych za harmonogram załogi po naruszeniu.
Wiceprezes oddziału, dyrektor ds. Planowania załogi i dyrektor ds. Planowania zostały usunięte na zamówienia DGCA.
Raport ujawnił, że omawiane loty, które wystartowały 16 i 17 maja, przekroczyły 10-godzinny limit czasu lotu pilotów.
Śledczy zacytowali „Upadki systemowe w planowaniu protokołu i nadzoru” i osiągnęli brak właściwych działań dyscyplinarnych przeciwko zaangażowanym osobom.
Ten problem bezpieczeństwa nie jest powiązany z katastrofą Air India w tym miesiącu, w której trwało 241 osób.
Tragiczny incydent miał miejsce w czwartek, 12 czerwca, kiedy Air India Boeing 787-8, niosący 53 Brytyjczyków, rozbił się wkrótce po starcie z lotniska Ahmedabad w zachodnich Indiach.
Wciąż trwa pełne dochodzenie w sprawie przyczyny katastrofy.
Na początku tego tygodnia, Ostrzeżono także Air India W przypadku naruszeń po trzech z jego samolotów lotniczych latały pomimo zaległego kontroli bezpieczeństwa na awaryjnym sprzęcie slajdów.
W odpowiedzi na najnowsze zamówienie regulatora Air India powiedział Reuters: „Wdrożyliśmy zamówienie DGCA i, przy międzyczasie, nasz dyrektor operacyjny będzie bezpośrednio nadzorować zintegrowane centrum kontroli operacji.
„Air India jest zaangażowana w zapewnienie całkowitego przestrzegania protokołów bezpieczeństwa i standardowych praktyk”.
DGCA zauważyło, że Air India dobrowolnie ujawniło te naruszenia.
W ubiegłym roku około połowa grzywien rozdanych przez indyjski strażnik lotniczy został przekazany Air India lub jej spółce zależnej Air India Express.
Największa kara wyniosła 127 000 USD (94 370 GBP) za „niewystarczający tlen na pokładzie” niektórych lotów międzynarodowych.