Minister kolei Ashwini Vaishnab ogłosił w środę, że koleje w Bengalu Zachodnim oferują możliwość inwestycji o wartości 60 000 crore rupii.
Podkreślił, że w stanie oczekuje się obecnie na realizację 61 projektów ze względu na problemy z transferem gruntów z kolejami, podkreślając, że rząd TMC musi wznieść się ponad politykę, aby ukończyć te projekty.
Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp
„W Bengalu Zachodnim istnieje możliwość inwestycji kolejowych o wartości 60 000 crore rupii” – powiedział Vaishnav po inauguracji kilku projektów kolejowych i usług kolejowych na stacji Sealdah.
Dodał, że taka inwestycja będzie możliwa tylko przy współpracy rządu państwa.
Vaishnav wspomniał również, że istnieją projekty kolei metra o długości 26 km, w przypadku których prace nie mogą być kontynuowane ze względu na problemy z gruntami.
W rozmowie z reporterami po wydarzeniu Swachh Bharat w Braithwaite & Co Ltd, gdzie odwiedził także zasilacze, Vaishnav podkreślił potrzebę priorytetowego traktowania dobra ludzi.
„Rozwój jest potrzebą chwili. Nie powinno być polityki wokół projektów kolejowych. Jeśli rząd stanowy nas poprze, te 61 oczekujących projektów będzie można przyspieszyć w interesie obywateli”.
W reakcji na sprawę związaną z morderstwem lekarza w szpitalu RG Kar, która doprowadziła do strajku młodszych lekarzy i dotkniętych tym służbą zdrowia, Vaisnav powiedział: „Rozpoczął się sezon pudży i modlimy się o sprawiedliwość dla naszej córki, nasza siostra.”
Vaishnav podkreślił kamienie milowe w rozwoju osiągnięte za czasów premiera Narendry Modiego, w szczególności rozbudowę sieci metra w Kalkucie, która wzrosła z 28 km do 38 km w 2014 r.
Zauważył, że środki przeznaczone na rozwój kolei w Bengalu potroiły się do 13 941 crore rupii, ze średniej wynoszącej 4380 crore rupii w poprzednich latach, uwzględniając rząd UPA i kadencję Mamaty Banerjee na stanowisku ministra kolei.
Odnosząc się do obaw związanych z wypadkami kolejowymi, Vaishnav Kavach odnotował znaczny postęp w zakresie środków bezpieczeństwa, w tym ukończenie projektu 4.2.
„Opracowywanie systemu KAVACH, który jest bardzo ważny dla bezpieczeństwa kolei, zostało już zakończone. Niedawno wdrożono KAVACH 4.2 w Kota i Sawai Madhopur, obejmując około 2000 km torów i 900 lokomotyw, zapewniając wielkoskalowe systemy bezpieczeństwa. Wysoce techniczny i naukowy poziom i jesteśmy globalni. Uzyskaliśmy najwyższy poziom certyfikatów bezpieczeństwa od organizacji zewnętrznych” – dodał.
Vaishnav dodał, że Ministerstwo Kolei prowadzi dokładne dochodzenie w sprawie przyczyn każdego wypadku, aby rozwiązać problemy systemowe i strukturalne.
„Dziesięć lat temu było 171 wypadków rocznie, ale w zeszłym roku liczba ta spadła do 40, co oznacza redukcję o ponad 60 procent. Za rządów UPA dochodziło do 450–500 wykolejeń rocznie, obecnie liczba ta spadła do około 80 „powiedział. . .
Tę znaczną redukcję przypisuje się postępowi technologicznemu, ulepszonym praktykom w zakresie utrzymania ruchu i ulepszonemu szkoleniu personelu kolejowego.
(Jedynie nagłówek i obraz tego raportu mogły zostać przerobione przez pracowników Działu Standardów Biznesowych; reszta treści jest generowana automatycznie z syndykowanego źródła danych.)
Pierwsza publikacja: 02 października 2024 | 16:06 JEST