Firma FMCG Marico Ltd podała w środę, że jej skonsolidowany wzrost przychodów w kwartale lipiec-wrzesień utrzymał się na wysokim, jednocyfrowym poziomie, ponieważ wyższe realizacje w jej działalności krajowej były spowodowane rosnącymi trudnościami walutowymi na niektórych rynkach zagranicznych w drugim kwartale bieżącego roku fiskalnego.
W swojej aktualizacji za drugi kwartał złożonej na giełdzie Marico stwierdziło, że w sektorze obserwuje się stabilne trendy popytu i trzeci kwartał z rzędu wyprzedził miasta wiejskie rok do roku.
Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp
„Skonsolidowany wzrost przychodów utrzymał się na wysokim, jednocyfrowym poziomie, ponieważ wyższe realizacje w biznesie krajowym zostały zrównoważone przez rosnące trudności walutowe na niektórych rynkach zagranicznych. Oczekujemy, że skonsolidowany wzrost przychodów w drugiej połowie roku osiągnie dwucyfrowy poziom” – spółka powiedział.
Marico oświadczyło, że spodziewa się w tym roku „dwucyfrowego wzrostu przychodów”.
„Biorąc pod uwagę niedawne napięcia geopolityczne, oczekiwany stopień inflacji cen kopry, gwałtowne podwyżki ceł importowych na oleje roślinne i potencjalną niepewność co do cen ropy naftowej, spółka skoncentruje się na deklarowanych aspiracjach dotyczących wzrostu przychodów, zachowując jednocześnie ostrożność w zakresie marży w drugiej połowie roku” – dodał.
Dodał, że w drugim kwartale działalność krajowa odnotowała średniojednocyfrowy wzrost wolumenu, wykazując stałą poprawę.
Stwierdzono, że produkowany przez firmę olej kokosowy „spadochronowy” odnotował niemalże średniojednocyfrowy wzrost wolumenu, częściowo wynikający ze spadku „wieku mili” (objętości) opakowań, co jest kluczowym czynnikiem cenowym, a nie wzrostem cen.
„Marka odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów, wspomagany interwencjami cenowymi przeprowadzonymi na początku roku” – stwierdzono, dodając pod koniec kwartału kolejną rundę podwyżek cen w związku ze stopniowym wzrostem cen kopry ze spadochronowego oleju kokosowego.
Olejki safoli odnotowały niski jednocyfrowy wzrost przychodów, podczas gdy cykl cenowy marki po ośmiu kwartałach stał się nieco korzystny, stwierdził Marico, dodając, że olejki do włosów o wartości dodanej zostały stłumione w obliczu problemów związanych z konkurencyjnością na dole segmentu piramidy.
„Oczekujemy, że trendy w popycie będą się stopniowo poprawiać dzięki widocznym inwestycjom w ATL (powyżej linii) i aktywacji marek we wszystkich głównych franczyzach” – dodał.
Jak podała firma, marki z branży spożywczej i stawiające na cyfrowość utrzymały pozornie silną dynamikę i osiągnęły lepszą skalę niż oczekiwano, utrzymując w ten sposób planowaną dynamikę dywersyfikacji.
Działalność międzynarodowa zapewniła w drugim kwartale silny, stały wzrost walutowy na poziomie kilkunastu, a każdy rynek miał pozytywny wkład.
„Bangladesz odnotował wysoki jednocyfrowy wzrost, co świadczy o dużej odporności naszego modelu biznesowego w trudnym środowisku operacyjnym, które obecnie w dużej mierze się ustabilizowało” – powiedział Marico.
Firma dodała również, że Wietnam również odnotował jednocyfrowy wzrost, podczas gdy Bliski Wschód i Afryka Północna (MENA) oraz Republika Południowej Afryki utrzymały silne dwucyfrowe trajektorie wzrostu.
(Jedynie nagłówek i obraz tego raportu mogły zostać przerobione przez pracowników Działu Standardów Biznesowych; reszta treści jest generowana automatycznie z syndykowanego źródła danych.)
Pierwsza publikacja: 02 października 2024 | 16:38 JEST