Nowy raport stwierdził, że nastąpił gwałtowny i trwały spadek liczby dzieci i młodych ludzi piszących dla przyjemności.
Tylko jedno na czworo dzieci w wieku od 8 do 18 lat twierdzi, że lubią pisać w wolnym czasie – dramatyczny spadek stawki, który prawie spadł w ciągu ostatnich 15 lat.
Raport wskazuje na rosnące wyłączenie pisania, z niepokojącymi konsekwencjami dla umiejętności czytania i pisania, wyników uczenia się i szerszego rozwoju dzieci.
Poziomy przyjemności spadają najszybciej wśród osób w wieku od 8 do 11 lat, a dziewczęta widzą największy spadek od czasu Covid.
„Pisanie spadło na dno rankingów krajowych wyników akademickich, spadając poniżej nawet matematyki”, mówi National Literacy Trust w raporcie z National Pisma Day.
Odkrycia podkreślają kluczową rolę pisania dla przyjemności w rozwoju akademickim i osobistym dzieci.
Ci, którzy piszą regularnie i lubią to robić, korzystają nie tylko z silniejszych umiejętności pisania, ale także poprawili krytyczne myślenie, pewność siebie i samopoczucie psychiczne.
Pisanie, jak twierdzi raport, daje dzieciom moc wyrażania siebie i znaczącej interakcji ze światem otaczającym ich światem.
W dzisiejszym cyfrowym społeczeństwie zdolność do jasnego, starannego i krytycznego pisania jest bardziej ważna niż kiedykolwiek.
Jonathan Douglas, dyrektor generalny National Alfitication Trust powiedział: „Jeśli dzieci mają maksymalnie wykorzystać to, co AI może zaoferować z możliwością dodawania własnych myśli i sprawdzania wyników, wzmacnianie młodych ludzi potrzebnych umiejętności pisania ma kluczowe znaczenie”.
„Młodzi ludzie, którzy piszą z pewnością, są lepiej przygotowani do angażowania się w treści generowane przez AI, kwestionowanie jej i uczynienia go własnym”-dodał zaufanie.
Nauczyciel w szkole podstawowej zgodził się z ustaleniami raportu, mówiąc: „W podstawowej idea pisania dla przyjemności została naprawdę utracona.
„Problemem, jaki mieliśmy jako nauczyciele szkół podstawowych, polega na tym, że program nauczania jest po prostu tak zapakowany i pełny, że nie masz miejsca na nic”.
„Jest po prostu zbyt wiele do omówienia, nie wystarczająco dużo czasu i po prostu nieustannie podskakujesz od jednego tematu do następnego. I po prostu nie wydaje się, aby mieć możliwość uzyskania głębi z niczym, a nie tylko pisaniem – po prostu czegokolwiek”.
Jego kolega ze szkoły średniej, Gaurav Dubay, dyrektor angielskiego, dodał: „Pisanie dla przyjemności i pisania dla długości wydaje się, że spadnie. Nie ma wiele miejsca na program nauczania dla przedłużonego kreatywnego pisania, w tym fikcyjnych i transakcyjnych utworów.
„Jednak istnieje coraz więcej konsensusu, że musi to się zmienić”.
Czytaj więcej:
Więcej Brytyjczyków niż kiedykolwiek walczy o związanie końca z końcem
Wielka Brytania, aby kupić odrzutowce F-35, które mogą nosić głowice nuklearne
Zagraniczni więźniowie zostaną wcześniej deportowani w ramach planów
Według raportu dzieci kwalifikujące się do bezpłatnych posiłków szkolnych częściej pisać w wolnym czasie niż ich rówieśnicy (31,1% w porównaniu z 25%).
National Literacy Trust wzywa rząd do osadzania pisania dla przyjemności w krajowych ramach pisania i priorytety w nadchodzących programach nauczania i reformach oceny.
Raport został przeprowadzony przez National Literacy Trust i jest największym w historii corocznym badaniem umiejętności czytania, z udziałem ponad 114 000 dzieci.