Okazuje się, że niezawodność naszej siatki jest cienki papier.

Pożar w krajowej podstacji siatki w North Hyde, który dostarcza Lotnisko Heathrowbył spowodowany „katastrofalną niepowodzeniem” tulei w transformatorze o wysokim napięciu w tym miejscu.

Tuleja wykonana jest z papieru i folii, nasączone olejem.

Powstały pożar, który znokautował podstację, a z kolei moc do ponad 70 000 klientów, w tym lotniska z zachodniego Londynu, doprowadził do 1300 odwołania lotu dotyka prawie 300 000 podróżników.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Pożar podstacji

Tuleja, na której spadają winą, to izolowany drut, który w North Hyde był jednym z trzech przewożących 275 kV energii elektrycznej do transformatora.

W wielu transformatorach – szczególnie starszych, takich jak ten zainstalowane w 1968 r. – tuleje są izolowane kilka warstw papieru owiniętego wokół naprzemiennych warstw folii metalowej, wszystkie nasączone specjalnym „olejem z tulei”.

Ale jeśli pęcherzyki powietrza lub wilgoć dostaną się do chłonnego papieru, traci moc izolacyjną.

Jak stwierdzono raport, najbardziej prawdopodobną przyczyną pożaru w North Hyde była „Wilgotność wchodzącą do tulei powodująca zwarcie”.

Ten zwarcie spowodowało iskrę, która zapaliła olej w tulei, a z kolei 150 litrów oleju, który izoluje i chłodzi transformator, co powoduje piekło.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Szefowie Heathrow zostali „ostrzeżeni przed podstacją”

Rezultat był tak katastrofalny ogień, który zabrał nie tylko jeden transformator na miejscu, ale także jego siostrzany transformator obok niego.

Izolatory oleju i papieru pochodzą z przełomu ubiegłego wieku i działają doskonale, jeśli są odpowiednio utrzymane.

I to utrzymanie National Grid jest potępiającą awarią zidentyfikowaną w tym raporcie.

Raport stwierdza, że ​​najwyższy odczyt wilgoci „kategorii 1” został zidentyfikowany podczas kontroli skazanego tulei w 2018 r.

Prawie pusta sala przyjazdów na terminalu heathrow 4. Pic: Pa
Obraz:
Utkwani pasażerowie w Heathrow. Zdjęcie: Pa

Zgodnie z procedurami National Grid, czytanie powinno spowodować jej natychmiastową wymianę.

Jednak z jakiegoś powodu nie podjęto żadnych działań. W rzeczywistości, jak stwierdza raport, rutynowe utrzymanie awarii transformatora zostało odroczone w 2022 r. – potencjalnie kolejną utraconą szansę na naprawienie błędu.

National Grid powiedział w odpowiedzi na raport, że przeprowadził już „kompleksowy przegląd” swoich odpowiednich procesów kontroli i konserwacji. Przegląd wykazał również, że nie pominięto żadnych innych konserwacji czerwonych flag.

Jest to jednak poważna awaria i wyjaśnia, dlaczego Ofgem, regulator energii, nakazał teraz dochodzenie w sprawie egzekwowania prawa naszego największego operatora sieci.

Ratuje również pytania dotyczące poziomu inwestycji dokonanych przez sprywatyzowane firmy sieciowe w utrzymanie lub zastępowanie starzejącej się infrastruktury.

Przeczytaj więcej na Sky News:
Burze ostrzegawcze dla Wielkiej Brytanii
Matt Hancock w zapytaniu Covid
Częściowy werdykt w procesie Diddy

Ostatnia analiza Common Wealth wykazała, że ​​wszyscy nasi operatorzy sieci energii elektrycznej podsumowali swoje budżety na wymianę sprzętu sieciowego.

To są pieniądze, które pozwalają na dodanie rachunków klientów w ramach „opłat sieciowych”. Opłaty te ponownie wzrosną w najnowszej recenzji OFGEM.

Inne firmy infrastrukturalne, w szczególności nasze firmy wodne, są oskarżone o „pocenie się” starzejących się aktywów w celu zwiększenia ich zysków.

Kluczowym pytaniem do dochodzenia Ofgem w sprawie National Grid jest to, czy pieniądze na konserwację i wymianę były zamiast tego przeznaczone na ich zyski, kosztem klientów i ostatecznie odporności naszej podaży energii elektrycznej.

Source link