Ryanair zwiększa swój dodatek do torby o 20% po ustaleniu proponowanych nowych przepisów dotyczących więcej bezpłatnego bagażu.
Budżetowa linia lotnicza pozwala obecnie ludziom „torbę osobistą”, która pasuje do siedzenia z przodu za darmo, zazwyczaj torebkę lub mały plecak.
Maksymalny rozmiar wzrasta z 40x25x20 cm do 40×30 x 20 cm.
Chociaż tylko 5 cm wzrost, oznacza to, że objętość będzie wynosić 24 litrów zamiast 20 litrów – co powinno pozwolić na wciskanie miejsca w kilku kolejnych koszurach lub spodniach.
Jednak nadal odchodzi Ryanair Za głównym rywalem EasyJet, który umożliwia 45x36x20 cm (32 litrów), a Wizair umożliwia już 40×30 x 20 cm.
Ryanair powiedział, że zmiana zostanie „wdrożona w nadchodzących tygodniach, ponieważ nasze size z torbami na lotniskach są dostosowane” – i oznaczałoby, że przekracza zalecaną minimalną wielkość UE.
W ubiegłym tygodniu europejscy politycy powiedzieli, że wczasowiczom powinni mieć możliwość zezwolenia na torebkę o minimalnym rozmiarze 40 x 30 x 15 cm – a co najważniejsze kolejna do 100 cm i 7 kg w masie – bez dodatkowej opłaty na bilet.
Byłaby to poważna zmiana, ponieważ większość budżetowych linii lotniczych pobierała się osobno, aby umieścić większą torbę w szafce lub w obrębie.
PE MOPS powiedział również, że dzieci poniżej 12 roku życia powinny mieć zagwarantowane miejsce obok towarzyszącego pasażera bezpłatnie, a także poparły więcej ochrony osób o zmniejszonej mobilności, upewniając się, że osoba towarzysząca może podróżować za darmo.
Czytaj więcej:
Ryanair i EasyJet anuluj setki lotów
Cztery obciążone po 7 mln funtów szkód wyrządzonych samolotom RAF
Opłata za dodatki jest dużą częścią modeli biznesowych przewoźników budżetowych, więc nie jest zaskoczeniem, że wyrazili zaniepokojenie.
Rzecznik Ryanair powiedział w zeszłym tygodniu: „Parlament europejski powinien pozwolić podróżnikom decydować o tym, jakich usług chcą, jakie usługi płacą i, co, co ważne, jakie usługi nie mają”.
Mimo że Wielka Brytania nie jest już członkiem Unii Europejskiej, zasady nadal wpłynęłyby na pasażerów brytyjskich, ponieważ obejmują oni linie lotnicze z siedzibą w UE.
Pełne propozycje – przedstawione przez Komitet Transportu Unii – muszą zostać poddane głosowaniu przez pełny Parlament, zanim stanie się prawem.