Ofiary skandalu pocztowego wzywają do całkowitego zabrania rządu, przed publicznym dochodzeniem publicznym.
Faza 1, która ma się we wtorek, zgłosi się na temat wpływu człowieka na to, co się wydarzyło, a także programy odszkodowań.
„Całkowicie zdejmij (ich)”-mówi Jo Hamilton OBE, znany działacz i były subpostmistres, który został skazany za kradzież jej oddziału w 2008 roku.
„To tak, jakby lis odpowiedzialny za dom panieński” – dodaje – ponieważ byli jedynymi akcjonariuszami Poczta„.
„Więc są w tym do swoich szyje… Dlaczego powinni być odpowiedzialni za przekazanie nam finansów?”
Jo i inni mają nadzieję, że Sir Wyn Williams, przewodniczący publicznego dochodzenia ustawowego, wyda zalecenia dla niezależnego organu, aby przejąć kontrolę nad programami zadośćuczynienia.
W zapytaniu badano skandal pocztowy, w którym ponad 700 osób było niesłusznie skazanych w latach 1999–2015.
Podpostmasterzy zostali zmuszeni do spłaty fałszywych niedoborów rachunkowości z powodu wadliwego systemu IT, Horizon.
W tej chwili Departament Biznesu i Handlu zarządza większością programów zadośćuczynienia, w tym program zadośćuczynienia Horyzontu i programu GROUND SPREATING (GLO).
Poczta jest nadal odpowiedzialna za program niedoborów horyzontu.
Lee Castleton OBE, kolejna ofiara skandalu, została zbankrutowana w 2007 r., Kiedy stracił sprawę w sądach cywilnych reprezentujących się przeciwko pocztowej.
Jednak wyrok cywilny przeciwko niemu wciąż stoi.
„To najdziwniejsza rzecz na świecie, aby być OBE, walcząc o sprawiedliwość, a jednocześnie mając oryginalną sprawę stojącą przeciwko mnie”, mówi Sky News.
Chociaż otrzymał płatność tymczasową, nie zastosował się do programu zadośćuczynienia.
„Schemat GLO – to dla mnie jest dla mnie” – mówi – „ale wiem, że użyją mojej oryginalnej sprawy, wciąż stojąc przeciwko mnie, w jakiejkolwiek formie zadośćuczynienia.
„Więc nadal powiedzieliby mi wielokrotnie, że sąd uznał mnie za odpowiedzialny i dlatego działali tylko w wyniku Trybunału”.
Zgadza się z innymi ofiarami, które chcą w tym tygodniu dochodzenie, aby polecać „zabranie złego kawałka” programów zadośćuczynienia.
„Zły kawałek jest firma – Post Office Limited”, kontynuuje – i rząd – muszą być na zewnątrz.
„Gdy ktoś idzie do sądu, nawet jeśli jest to sprawa przeciwko Departamentowi Biznesu i Handlu (DBT), kiedy idzie do sądu DBT, nie decyduje o tym, jaki jest wynik.
„Sędzia decyduje, że strona trzecia decyduje o prawej osobie uczciwej osoby, co musi się stać”.
Castleton podejmuje również postępowanie prawne przeciwko pocztowej i Fujitsu – pierwszej indywidualnej ofiary, która pozwała organizacje o odszkodowanie i „windykację” w sądzie.
„Chcę usłyszeć, dlaczego tak się stało, aby usłyszeć, co uważam za prawdę, słyszeć, co uważają za prawdę i pozwól sędziemu decydować”.
Neil Hudgell, prawnik ofiar, powiedział, że spodziewa się, że pierwszym raportem dochodzeniowym w tym tygodniu może być „naprawdę potępiający” proces roszczeń dotyczących zadośćuczynienia opisującego „niespójności”, „biurokrację” i „opóźnienia”.
„Over Lawyingness”-dodaje-„niewielka analiza, mikroanaliza szczegółów, niezdolność do pełnej korzyści z wątpliwości.
„Myślę, że wszystkie te rzeczy będą częścią tego, co Sir Wynn mówi o odszkodowaniu.
„Mamy nadzieję, że nie powiedzielibyśmy oczekiwać, ponieważ historia nie jest wielka, mielibyśmy nadzieję, że jest to odskocznia do przyspieszenia, sensowne przyspieszenie tego procesu”.
Rzecznik Departamentu Biznesu i Handlu powiedział, że byli „wdzięczni” za pracę zapytania opisującą „niezmierzone cierpienie”.
Ich oświadczenie było kontynuowane: „Ten rząd czterokrotnie wypłacił liczbę opłaconych postmasters, aby zapewnić im pełne i uczciwe zadośćuczynienie, a ponad 1 mld funtów zostało wypłaconych tysiącom powodów.
„Będziemy również nadal współpracować z urzędem pocztowym, który napisał już ponad 24 000 postmasters, aby zapewnić, że każdy, kto może kwalifikować się do zadośćuczynienia, mają możliwość ubiegania się o to”.