Buckingham Palace So Cowolnicy lobbowali rząd, gdy ministrowie zawracali, czy zastąpić królewski jacht Britannia, ujawniają nowo wydane oficjalne pliki.

W 1993 r. Wyglądało na to, że Britannia osiągnęła koniec swojego życia, ale rząd Johna Major miał jeszcze zdecydować, czy zlecić nowy statek – kosztem 50 milionów funtów.

Powszechnie myślano Królowa Elżbieta II zdecydowanie faworyzował ideę nowego jachtu, ale królewskich nie można było postrzegać, którzy próbują wpływać na politykę.

Jednak pliki opublikowane przez National Archives w Kew w Zachodnim Londynie pokazują, że starsi personel Pałacu prywatnie zwrócił się do 10, aby sprawdzić, czy konserwatywny premier podkreśli „nieocenioną wartość” Britannii w oświadczeniu Commons.

Plan został zdobyty przez biuro gabinetu, które stwierdziło, że każdy taki komentarz byłby wysoce „szkodliwy”.

Królowa Elżbieta II podczas kontroli Balaklava Company, 5 batalionu Królewski Pułk Szkocji w bramach w Balmoral, gdy zamieszkuje letnią rezydencję w zamku. Data zdjęcia: poniedziałek 9 sierpnia 2021 r.
Obraz:
Queen Elizabeth II w 2021 r. Pic: Pa

Kwestia nowego jachtu pojawiła się, ponieważ wsparcie dla rodziny królewskiej było na niskim odpływie.

W ubiegłym roku nastąpił gniewny luz, kiedy ministrowie powiedzieli, że podatnicy podniosą rachunek – który wybiegał do 36 milionów funtów – dla zamku Windsor został przywrócony po pożarze.

Po jej „Annus horribilis” – w tym oddzielenie księcia Karola i Diany – Elizabeth II zgodziła się, że zapłaci podatki po raz pierwszy.

Królowa Elżbieta II, wraz z księciem Filipem, usuwa łzę podczas formalnej usługi wycofywania królewskiego jachtu. Zdjęcie: Reuters
Obraz:
Elizabeth II słynie z rzadkiego publicznego pokazu emocji w służbie wycofania Britannii. Zdjęcie: Reuters

Z premierem, który ogłosił przeprowadzkę do Parlamentu, prywatny sekretarz Królowej Elżbiety II, Sir Robert Finefes, zobaczył okazję.

Zapytał głównego prywatnego sekretarza Major Alexa Allana, czy premier wstawiłby fragment o znaczeniu Britannia, a także dedykowanych samolotów i pociągu Royals.

Zasugerował, że premier powinien powiedzieć, że nie była to tylko kwestia kosztów „, ale także stylu, w którym życzymy naszemu szefowi państwa i członków rodziny królewskiej reprezentowania nas” w swoich obowiązkach publicznych.

„Chciałbym również wyjaśnić, że nie ma i nigdy nie było żadnej presji królowej, aby zbudować zamiennik Hmy Britannia” – dodał.

Czytaj więcej:
Znaki, że książę Harry próbuje zresetować
Na zdjęciach: Bankiet gwiazdorski dla Macron

Jednak Nicolas Bevan, kierujący grupą roboczą, która ma rozważyć przyszłość Britannia, ostrzegł, że proponowana uwaga może być „szkodliwy” wobec wszelkich przyszłych decyzji.

„Równie nie jest prawdą, aby sugerować, że jest to kwestia całkowitej obojętności królowej, czy Britannia została zastąpiona, czy nie” – powiedział.

Pomimo wątpliwości co do kosztów rząd ogłosił w styczniu 1997 r., Że jacht zastępczy zostanie zbudowany, jeśli zachowają władzę w wyborach powszechnych w następnym roku.

Kiedy poród przeszedł do władzy, wygrywając osuwisko, niezwłocznie odwrócili decyzję.

Kiedy Britannia została ostatecznie wycofana z eksploatacji, królowa Elżbieta II, która rzadko wykazywała jakiekolwiek emocje w miejscach publicznych, rzucała łzę.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj