Nowo wydany program złożony Pałac Buckingham dworzanowie lobbowali rząd Johna Major w 1993 r., Gdy ministrowie debatowali Wymień królewski jacht Britannia. Bardzo kochany statek królowej Elżbiety II był używany do organizacji wizyt państwowych, wycieczek królewskich i przyjęć na całym świecie, zasadniczo działając jako pływająca ambasada.

Jak donosi w NiezależnyRząd Johna Major w tym czasie decydował, czy zlecić nowy statek, kosztem szacunkowym kosztem 50 mln GBP. Dokumenty wydane przez National Archives w Kew w Londynie pokazują, że starszy pałkarze Pałacu prywatnie zbliżyły się do Downing Street, aby sprawdzić, czy premier podkreśli „nieocenioną wartość Britannii” w oświadczeniu Commons. Plan został jednak odrzucony przez Biuro Gabinetów, które stwierdziło, że każdy taki komentarz byłby wysoce „szkodliwy”.

Powszechnie wierzono, że późno Królowa Elżbieta II Zdecydowanie faworyzował uruchomienie nowego jachtu, jednak rodzina królewska chciała uniknąć ingerencji politycznej. Królowa Elżbieta wykorzystała jacht do prowadzenia oficjalnych wycieczek i wzmocnienia więzi dyplomatycznych, szczególnie z krajami Wspólnoty Narodów.

Dworzanie Palace chcieli przekonać premiera do zademonstrowania narodowi „nieocenionej wartości Britannii”. Kwestia nowego jachtu pojawiła się w trudnym momencie dla rządu i pałacu, ponieważ w poprzednim roku nastąpiła publiczna reakcja Zamku Windsor po katastrofalnym ogniu.

Po jej „Annus horribilis”, który obejmował Rozdział księcia Karola i Dianyzmarła królowa Elżbieta II zgodziła się, że po raz pierwszy zapłaci podatki.

Wraz z Johnem Majorem, który ogłosił historyczny ruch w oświadczeniu do Parlamentu, prywatna sekretarz zmarłej Królowej Sir Robert Fellys widział okazję. Zapytał głównego prywatnego sekretarza premiera, czy pan Major wstawiłby fragment odnoszący się do znaczenia Britannia, a także lotu królowej i pociągu królewskiego.

Jednak Nicolas Bevan, urzędnik kierujący grupą roboczą, która ma rozważyć przyszłość jachtu, ostrzegł, że proponowane uwagi mogą być „szkodliwe” dla wszelkich przyszłych decyzji.

13 maja 1993 r. Starsi urzędnicy państwowi, pod przewodnictwem sekretarza gabinetu Sir Robina Butlera, zostali zaproszeni na „wspaniały lunch” na pokładzie Britannia gdzie zostali zaatakowani przez byłego Lorda Burmistrza Londynu, Sir Hugh Bidwell i hrabia Limerick, starszego bankiera, o wartości jachtu do brytyjskiej firmy.

Później główny rząd ogłosił w styczniu 1997 r., Że zbudują jacht zastępczy, jeśli zostaną zwrócone do władzy w wyborach powszechnych w tym roku.

Kiedy poród przeszedł do władzy z wygraną osuwiska, pod rządami Tony’ego Blaira, natychmiast odwrócili decyzję. Wiele kluczowych wydarzeń rodzinnych odbyło się na pokładzie Britannia, w tym miesiące miodowe dla par królewskich, wakacje rodzinne, a kiedy Britannia została ostatecznie wycofana w grudniu 1997 r., Królowa Elżbieta II, która rzadko wykazywała jakiekolwiek emocje publicznie, widziano, że zrzucała łzę.

Express.co.uk zwrócił się do Pałacu Buckingham w celu uzyskania komentarza.

Source link