Frontman Matty Healy z 1975 r. Ostrzegł przed muzyczną „ciszą”, która nadejdzie bez pubów i barów, które dają brytyjskim artystom pierwszą szansę na występ.

Świeżo po głównym nagłówku Glastonbury W czerwcu Healy popiera nowy festiwal w Wielkiej Brytanii, w którym we wrześniu odbędzie się ponad 2000 koncertów w ponad 1000 „nasionach”.

Seed Sounds Weekender ma na celu świętowanie sektora gościnności gospodarza zespołów i śpiewaków, gdy zaczynają – i dla niektórych, zanim zostaną globalnymi gwiazdami.

Healy, który jest ambasadorem tego wydarzenia, powiedziała w oświadczeniu dla Sky News: „Lokalne miejsca to nie tylko miejsce, w którym zespoły przecinają zęby, są podstawą każdej prawdziwej kultury.

„Bez nich nie dostajesz Smithów, Amy WinehouseLub 1975. Dostajesz ciszę. „

Oazaobecnie dzięki ich nagłówka Wycieczka wyprzedanapo raz pierwszy grał w Manchester’s Boardwalk Club, który został zamknięty w 1999 roku, i słynie zagrał stadionami i ich ogromnymi koncertami Knebworth w ciągu kilku lat.

Liam i Noel Gallagher na scenie podczas pierwszej Wembley Night of the Oasis Reunion Tour. Zdjęcie: Lewis Evans
Obraz:
Oasis występują Liam i Noel Gallagher, na zdjęciu na scenie w Wembley na ich wycieczkę, zaczęli grać w Manchester Boardwalk Club. Zdjęcie: Lewis Evans

Gigpig, rynek muzyki na żywo stojący za nasionami, mówi, że sektor nasion zbiorowo organizuje ponad trzy miliony koncertów rocznie, wspiera ponad 43 000 aktywnych muzyków i wnosi około 2,4 miliarda funtów w brytyjską gospodarkę.

„Erozja funduszy na nasiona i oddolne przestrzenie jest częścią szerszej liberalnej tendencji do pozyskiwania infrastruktury społecznej demokratycznej, która faktycznie umożliwia sztukę” – powiedziała Healy.

„Pozostało gospodarka kulturalna, w której tylko uprzywilejowani mogą sobie pozwolić na stworzenie i gdzie przetrwa tylko natychmiastowa sztuka”.

Opisał nasiona Sounds Weekender jako „istotne przypomnienie, że muzyka nie rozpoczyna się w salach konferencyjnych ani dużych arenach – zaczyna się w pokojach, pubach, piwnicach i niezależnych przestrzeniach, które biegają na miłości, piasku i wiary w coś większego”.

Przeczytaj więcej od Sky News:
Fotografowie Oasis przypominają wczesne dni
Heavy metal do reality telewizji: Dzikie życie Ozzy Osbourne

Znaczenie finansowania lokali oddolnych zostało podkreślone w ciągu ostatnich kilku lat, z ponad 200 zamykaniem lub zatrzymaniem muzyki na żywo w 2023 i 2024 r., Według muzyki Trust. Znane miejsce Sheffield wiodącego wiodącego koncertu w obecnej formie w czerwcu, po przegranej długotrwałej bitwie eksmisji.

W maju sekretarz kultury Lisa Nandy ogłosiła fundusz Creative Fundations o wartości 85 milionów funtów na wsparcie miejsc artystycznych w całej Anglii.

Aw ubiegłym roku komitet kultury, mediów i sportów wezwał do opłat na bilety na duże koncerty na stadionach i arenach Aby pomóc w finansowaniu lokalnych miejsc, które wspierali artyści, w tym Coldplay i Katy Perry, oraz obiekty, w tym Royal Albert Hall.

Ale większość miejsc nasion – mniejsze przestrzenie w sektorze gastronomicznym, które zapewniają platformę, zanim artyści dostaną się na oddolne koncerty lub większe etapy – nie kwalifikują się do opłaty. Gigpig pracuje nad tym, aby to zmienić, sformalizując przestrzeń miejsca nasion muzyki jako uznaną kategorię.

„Brytyjskie miejsca nasion to miejsce, w których rodzą się kariery muzyczne”-powiedział współzałożyciel Gigpig Kit Muir-Rogers. „Łącznie ta przestrzeń promuje więcej muzyki niż jakikolwiek inny w branży muzyki na żywo, ale została przeoczona i niedoceniana”.

Seed Sounds Weekender odbywa się w dniach 26-28 września i będzie współpracować z Uber, aby udzielić uczestników dyskontowanych przejażdżek do i z miejsc.

Bilety na większość koncertów będą bezpłatne, a wydarzenia odbywają się w 20 brytyjskich miastach, w tym Londyn, Liverpool, Birmingham, Manchester, Glasgow, Leicester, Newcastle i Southampton

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj