Union Pacific jest Poszukiwanie zakupu Norfolk Southern w umowie o wartości 85 mld USD w fuzji, która mogłaby wywołać ostatnią falę popędzać Połączenia w USA.
Umowa stworzyłaby pierwszą kolejową kolejową w kraju o wartości ponad 200 mld USD, łącząc sieć kolejową Union Pacific na Zachodzie z szynami Norfolk, które wążą we wschodnich stanach.
Railroads powiedział, że powiązanie usprawni dostawy surowców i towarów w całym kraju.
Każda umowa byłaby ściśle zbadana przez organy antymonopolowe, które wyznaczyły bardzo wysoki pasek ofert kolejowych po wcześniejszej konsolidacji w branży, doprowadziły do ogromnych kopii zapasowych i warkniętego ruchu.
Ale jeśli umowa zostanie zatwierdzona, dwie pozostałe główne amerykańskie koleje – BNSF i CSX – napotkają ogromną presję, aby połączyć się, aby mogli konkurować. Mogą również zaangażować się dwie inne główne koleje kontynentu – kanadyjskie krajowe i CPKC.
Union Pacific oferuje gotówkę 20 mld USD i jedną część akcji na zakończenie umowy. Akcjonariusze Norfolk Southern otrzymaliby jedną akcję i 88,82 USD w gotówce za każdą ze swoich akcji w ramach umowy, która ceni NS na poziomie około 320 USD za akcję. Norfolk Southern zamknął się po nieco ponad 260 USD za akcję na początku tego miesiąca, zanim pierwsze raporty spekulają na temat umowy.
Akcje Union Pacific wzrosły o prawie 2% do 231,03 USD w handlu przed marką po ogłoszeniu, podczas gdy akcje Norfolk Southern spadły o ponad 2% do 280 USD.
Dyrektor generalny Union Pacific, Jim Vena, który popierał potencjalne korzyści płynące z fuzji kolei, powiedział, że umowa ta może umożliwić drewno z północno -zachodniego Pacyfiku i tworzywa sztuczne wyprodukowane na wybrzeżu Zatoki Perskiej i Steel wykonanych w Pittsburghu, aby wszystkie miejsca docierające do swoich miejsc.
„Koleje były integralną częścią budowania Ameryki od czasu rewolucji przemysłowej, a ta transakcja jest kolejnym krokiem w rozwoju branży”, powiedziała Vena.
Połączone koleje miałyby przewagę nad innymi amerykańskimi kolejami, ponieważ nie będą musiały już przekazywać przesyłek w środku kraju, umożliwiając im szybsze i prawdopodobne dostawy w niższej tempie.
Wcześniejsze fuzje kolejowe wywołały również dodatkową konsolidację w branży. Na początku lat osiemdziesiątych było ponad 30 głównych kolei towarowych. Ale branża skonsolidowała do sześciu głównych linii kolejowych, które zajmują się większością przesyłek w całym kraju.
Jeśli BNSF zostanie zmuszony do roli nabywcy, będzie miał zasoby do współpracy, ponieważ Warren Buffett siedzi na ponad 348 miliardach dolarów gotówki w Berkshire Hathaway, która jest właścicielem linii kolejowej, i może być zainteresowany ukończeniem ostatniej głównej umowy, zanim zrezygnował z tytułu CEO na koniec roku.
Buffett niedawno rzucił chłodną wodę na raporty, że zaciągnął Goldman Sachs, aby doradził mu potencjalną umowę kolejową w wywiadzie dla CNBC – ale biorąc pod uwagę, że rzadko używa bankierów inwestycyjnych, nie oznacza to, że on i jego następca, Greg Abel, nie rozważają opcji. W końcu Buffett osiągnął umowę na zakup reszty BNSF za 26,3 mld USD na prywatnym spotkaniu z CEO w 2009 roku.
Ale istnieje powszechna debata na temat tego, czy poważne połączenie kolei zostaną zatwierdzone przez Radę Transportu Surface (STB), która ustanowiła wysoki bar do konsolidacji w kluczowej branży.
Dzieje się tak głównie z powodu konsolidacji branżowej prawie 30 lat temu, która obejmowała Union Pacific. Union Pacific połączył się z południowym Pacyfikiem w 1996 r., A powiązanie doprowadziło do dłuższego okresu warczenia na amerykańskich szynach. Trzy lata później Conrail został podzielony przez Norfolk Southern i CSX, co doprowadziło do większej liczby kopii zapasowych na szynach na wschodzie.
Jednak zaledwie dwa lata temu STB zatwierdzony Pierwsze duże połączenie kolei od ponad dwóch dekad. W tej umowie, która była wspierana przez Big Shippers, Canadian Pacific nabył Kansas City Southern za 31 mld USD na stworzenie kolei CPKC.
Były jednak pewne unikalne czynniki w tej umowie CPKC, która połączyła dwie najmniejsze główne koleje towarowe. Połączona kolej, uzasadniona organów regulacyjnych, przyniesie korzyści handlu w Ameryce Północnej.
Union Pacific i Norfolk Southern powiedzieli, że spodziewają się złożyć wniosek o zatwierdzenie w ciągu najbliższych sześciu miesięcy i mają nadzieję, że umowa zostanie zatwierdzona na początku 2027 r.