Lotnisko Heathrow powiedział, że może zbudować trzeci pas startowy za 21 mld funtów w ciągu następnej dekady.

Najbardziej ruchliwe centrum podróży przedłożyło rządowi swoje plany – z przeciwnikami wzbudzając obawy dotyczące emisji dwutlenku węgla, zanieczyszczeniem hałasem i skutkami środowiska.

Lotnisko z zachodniego Londynu chce pozwolenia na stworzenie pasa startowego 3500 m (11 400 stóp), ale nalega, aby zamiast tego jest otwarte na rozważenie krótszego.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Styczeń: Trzeci pas startowy „bardzo potrzebny”

W styczniu kanclerz Rachel Reeves ogłosiła to Rząd popiera rozszerzenie „źle potrzebne” połączyć Wielką Brytanię ze światem i otworzyć nowe możliwości rozwoju.

Ale burmistrz Londynu Sir Sadiq Khan jest nadal przeciwny nowym pasie startowym z powodu „poważnego wpływu”, jaki będzie miał na mieszkańców stolicy.

Pod Heathrow Propozycja, pas startowy zostanie zbudowany na północny zachód od jego istniejącej lokalizacji – umożliwiając dodatkowe 276 000 lotów rocznie.

Lotnisko chce również stworzyć nową pojemność terminalu dla 150 milionów rocznych pasażerów – w porównaniu z 84 milionami – z planami obejmującymi nowy kompleks terminalu o nazwie T5XW i T5XN.

Terminal 2 zostałby rozszerzony, podczas gdy terminal 3 i stary terminal 1 zostaną rozebrane.

Pas startowy byłby finansowany prywatnie, a całkowity plan kosztuje około 49 miliardów funtów, ale niektóre linie lotnicze wyraziły zaniepokojenie, że lotnisko podniosą opłaty pasażerskie, aby zapłacić za projekt.

Kenton Jarvis, dyrektor generalny EasyJet, powiedział, że ekspansja „stanowi wyjątkową okazję dla EasyJet do działania z lotniska na skalę po raz pierwszy i przyniesie z nią niższe taryfy dla konsumentów”.

Czytaj więcej:
Kto stoi za tymi ulotkami Heathrow?
Długa historia trzeciego pasa startowego Heathrowa

Zdjęcie pliku z dnia 29/10/12 samolotu startującego z lotniska Heathrow. Heathrow zwiększył liczbę pasażerów, których oczekuje na lotnisko w tym roku do 82,8 miliona, czyli o 1,4 miliona więcej niż przewidywano w grudniu 2023 r. Data wydania: wtorek 23 kwietnia 2024 r.

Thomas Woldbye, dyrektor generalny lotniska, powiedział w oświadczeniu, że „nigdy nie było ważniejsze ani pilne rozszerzenie Heathrow”.

„Skutecznie działamy na podstawie szkód dla handlu i łączności” – dodał.

„Z zielonym światłem od rządu i prawidłowym wsparciem politycznym opartym na modelu regulacyjnym dopasowania, jesteśmy gotowi zmobilizować i rozpocząć inwestycję w tym roku w naszym łańcuchu dostaw w całym kraju.

„Jesteśmy wyjątkowo przygotowani do tego dla kraju. Czas oczyścić drogę do startu”.

Autostrada M25 musiałaby zostać przeniesiona do tunelu pod nowym pasem startowym pod propozycją lotniska.

Zdjęcie pliku z dnia 29/10/12 samolotu startującego z lotniska Heathrow. Heathrow zwiększył liczbę pasażerów, których oczekuje na lotnisko w tym roku do 82,8 miliona, czyli o 1,4 miliona więcej niż przewidywano w grudniu 2023 r. Data wydania: wtorek 23 kwietnia 2024 r.

Burmistrz Londynu nadal się sprzeciwiał

Sir Sadiq mówi, że ratusz „dokładnie zbada” propozycje, dodając: „Będę przechowywał wszystkie opcje na stole w tym, jak reagujemy”.

Tony Bosworth, działacz klimatu w Friends of the Earth, powiedział również, że jeśli Sir Keir Starmer chce być „postrzegany jako przywódca klimatu”, wówczas rozszerzenie Heathrow jest „niewłaściwym ruchem”.

Na początku tego roku, mieszkaniec Longford, Christian Hughes, powiedział Sky News, że jego wioska i inni w pobliżu zostaną „zdziesiątkowane”, gdyby ekspansja miała iść naprzód.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Styczeń: Village do wyrównania na nowy pas startowy

Pochodzi po tym, jak potentat hotel Surinder Arora opublikował rywala Plan ekspansji Heathrowktóry obejmuje krótszy pas startowy, aby uniknąć potrzeby odwrócenia autostrady M25.

Grupa Arora miliardera powiedziała, że pas startowy 2800 m (9200 stóp) spowodowałby „zmniejszone ryzyko” i uniknie „spiralnych kosztów”.

Sekretarz transportu Heidi Alexander rozważy wszystkie plany w okresie letnim, aby recenzja krajowej polityki lotniska mogła rozpocząć się w tym roku.

Przeczytaj więcej od Sky News:
Doktor USA w Gazie ośmiela się wysłannika Trumpa, aby był świadkiem kryzysu głodu
Conor McGregor traci apelację w sprawie o napaść seksualną
Szkocja zatwierdza projekt wiatru kilka dni po tym, jak Trump nazwał je „con-job”

Pojawia się także po tym, jak Sky News poinformował o Grupa finansowana z lotniska Heathrow wysyła ulotki wspieranie trzeciego pasa startowego do tysięcy domów w zachodnim Londynie.

Grupa, zwołana z Back Heathrow, wysłała ulotki do osób mieszkających w pobliżu lotniska, twierdząc, że ekspansja może być drogą na „bardziej zielone” lotnisko i sugerując, że oznaczałoby to tylko „najczystsze i najcichsze samoloty”.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Kto stoi za tymi ulotkami Heathrow?

Przeciwnicy ekspansji lotniska powiedzieli, że informacje dostarczone przez grupę są „niezwykle mylące”.

Powrót Heathrow powiedział Sky News, że „zawsze był otwarty” na temat wsparcia, które otrzymuje z lotniska. Finansowanie nie jest ujawniane na biuletynie lub stronie internetowej Heathrow.

Source link