Wojna handlowa Donalda Trumpa była trudna do nadążenia, mówiąc, lekko ją.
Dla wszystkich zagrożeń i blastu amerykańskiej kampanii wyborczej w zeszłym roku do wdrożenia handlu w Off Taryfy – i więcej zagrożeń – odkąd wrócił do Białego Domu w styczniu, prezydentProtekcjonistyczny program został przypadkowy.
Partnerzy handlowi, firmy zorientowane na eksport, agenci celne, a nawet jego własny zespół handlowy, mieli wiele na swoich talerzach, ponieważ narzucono terminy – a następnie wycofane – a liczby taryfowe majstrowały.
Najnowsze pieniądze: Dlaczego Twój Internet jest wolniejszy
Podczas gdy Wielka Brytania była pierwszym krajem, który zabezpieczył rozejm, opisany jako „umowa”, zdecydowana większość narodów nie zapewniła żadnej umowy.
Transakcja lub żadna umowa, żaden kraj nie jest na lepszych warunkach handlowych ze Stanami Zjednoczonymi niż wtedy, gdy zaczął Trump 2.0.
Tutaj badamy, jakie narody i bloki są na haczyku, a potencjalne konsekwencje, ponieważ zawieszone „wzajemne” taryfy Trumpa przygotowują się do wejścia w życie. To się nie stanie dopiero 7 sierpnia.
Dlaczego 1 sierpnia była tak ważna randka?
Aby zrozumieć dzisiejszy dzień, musimy najpierw przekazać zegar na początku kwietnia.
Następnie Trump z dumą pokazał planszę w Białym Domu Ogrodu zawierającym listę krajów i taryfy, które natychmiast zmierzyliby w odwecie za stawki, które nakładają na towary wykonane przez USA. Nazwał to „Dzień Wyzwolenia”.
Liczby taryfowe były duże, a rynki finansowe przestraszyły się.
Zaledwie kilka dni później prezydent ogłosił 90-dniową pauzę w tych stawkach dla wszystkich krajów oprócz Chin, aby umożliwić negocjacje.
Pierwszy termin 9 lipca został następnie przedłużony na 1 sierpnia. Pod koniec 31 lipca Trump podpisał zarządzenie wykonawcze, ale powiedział, że wskaźniki taryfy nie zaczną przez siedem dodatkowych dni, aby umożliwić pełne przekazanie zamówień.
Od kwietnia tylko osiem krajów lub bloków handlowych zgodziło się „umowie” w celu ograniczenia taryf wzajemnych, a – w niektórych przypadkach – taryfy sektorowe już istniejące.
Kto zgodził się na umowę w ciągu ostatnich 120 dni?
. Wielka BrytaniaW JaponiaIndonezja, Unia Europejska a Korea Południowa należą do ośmiu, którzy mają do czynienia z niższymi stawkami niż w kwietniu grożą.
Chiny Tak naprawdę nie zawarł umowy, ale nie jest już skierowana do karnych taryf powyżej 100%.
Jego decyzja o złożeniu zemstraszenia na nas opłat spowodowała uzgodnienie poziomu rozejmu między parą, w oczekiwaniu na dalsze rozmowy.
Zakłada się z UE w sprawie jej umowy, a wielu krajowych przywódców oskarża Europejską Komisję o zbyt łatwe oddawanie. Zastosowana jest szeroka stawka 15%, w porównaniu z zagrożonymi 30%, podczas gdy blok zobowiązał się również do inwestycji w USA i płacenie za gaz ziemny produkowany przez USA.
Gdzie stoi Wielka Brytania?
Wspominaliśmy już, że Wielka Brytania jako pierwsza odwróciła najgorsze z tego, co było zagrożone.
Podczas gdy 10% podstawowa taryfa obejmuje zdecydowaną większość towarów, które wysyłamy do USA, produkty lotnicze są zwolnione.
Nasz sektor stalowy nie został poddany 50% taryf Trumpa i stanowi stawkę o 25%. Rząd ogłosił w czwartek, że nie będzie miał zastosowania zgodnie z warunkami systemu kwot.
Eksport samochodów w Wielkiej Brytanii był w stawce 25% do końca czerwca, kiedy umowa uzgodniona w maju spadła do 10% w ramach podobnego porozumienia o kwotach, które zwalnia pierwsze 100 000 samochodów z opłaty.
Kto nie zawarł umowy?
Kanada jest jednym z wielkich nazwisk, w których stawiają się 35% stawki taryfowej. To jest wzrost z 25% i obejmuje wszystkie towary, które nie podlegają umowie handlowej USA-Meksyko-Kanada, która obejmuje zasady pochodzenia.
Ameryka jest największym rynkiem eksportowym i od dawna jest w zasięgu wzroku Trumpa.
Meksyk, inny kraj głęboko zakorzeniony w amerykańskim łańcuchu dostaw, ma 30% stawkę, ale otrzymał dodatkowe 90 dni na zabezpieczenie umowy.
Brazylia stoi w obliczu stawki 50%. Dla Indii jest to 25%.
Jakie są konsekwencje?
Tutaj wszystko robi się nieco wełniane – z dobrych powodów.
Wojna handlowa jest niespotykana w skali, biorąc pod uwagę globalny charakter współczesnego biznesu.
Oficjalne statystyki wymaga czasu, aby nadrobić zaległości, zwłaszcza gdy stawki taryfowe tak bardzo pokładają i zmieniają.
Wszelkie obowiązki w zakresie eksportu do Stanów Zjednoczonych stanowią zagrożenie dla sprzedaży firmy i wzrostu gospodarczego – zarówno w USA, jak i reszcie świata. Na przykład wielu producentów samochodów odmówiło zaoferowania wskazówek dotyczących swoich perspektyw dotyczących przychodów i zysków.
Apple ostrzegł w czwartek wieczorem, że taryfy amerykańskie zwiększą 1,1 mld USD kosztów w ciągu samego trzech miesięcy do września.
Bariery dla biznesu nigdy nie są dobre, ale Międzynarodowy Fundusz Walutowy na początku tego tygodnia podniósł w tym roku prognozę globalnego wzrostu gospodarczego z 2,8% do 3%.
Niektóre z tych wzrostów można wytłumaczyć umowami dotyczącymi głównych gospodarek, w tym Japonii, UE i Wielkiej Brytanii.
Usunięcia w USA zostały wypaczone przez pośpiech do pokonania taryf importowych.
Czytaj więcej:
Trump podpisuje zarządzenie wykonawcze dla taryf wzajemnych
Aston Martin nakreśla plan, aby złagodzić taryfę amerykańską
Duże ryzyko?
To samozwańcza rana.
Słoń w pokoju to inflacja. Kraje narzucające obowiązki na ich import zmuszają odbiorcę tych towarów do podłączenia dodatkowego rachunku. Czy kupujący połykają to lub przekazują?
Najnowsze dane USA zawierały mocne dowody na to, że zarzuty taryfowe spadały teraz w dół łańcuchów dostaw kraju, grożąc wycisnięciem amerykańskich konsumentów w nadchodzących miesiącach.
Właśnie dlatego amerykański bank centralny odmawia żądań pana Trumpa o obniżenie stóp procentowych. Nie spowalniasz tempa wzrostu cen, zwiększając koszty pożyczki.
Przedłużony okres wyższej inflacji nie spadłby dobrze z amerykańskimi firmami lub wyborcami. Właśnie dlatego rynki finansowe były zgodne z niedawnym trendem znanym jako Taco, pomagając rynkom akcji na rekordowym poziomie.
Wierzę, że Trump zawsze kurczy się. Być może będzie musiał się wycofać, jeśli inflacja wystartuje.