HOT poza koncertem, w którym sprzedawała bar mydła „porannego drewna” zawierającego jej używaną kąpiel, aktor Sydney Sweeney robi nagłówki dla innego wątpliwa reklama. Ten jest przeznaczony dla American Eagle, a idea linii kampanii jest taka, że Sweeney, ubrana w denim, ma świetne dżinsy. Dostać za swoje?

Firma odzieżowa zatrudniająca aktora Zeitgeisty i wykorzystywania oczywistych genów/dżinsów kalambury do chłostania zwykle nie byłaby godna uwagi. Ale reklama wywołała Intensywna dyskusja onlinetaki, który teraz zbliżył się do Białego Domu, o tym, czy posiadanie blond hairea, niebieskookiego aktora-który zdarza się, że milczał o polityce-mówienie o swoich wielkich genach jest rasistowską gwizdkiem i ukłonem eugeniczną.

Potwierdzającym dowodem na to jest film kampanii (który wydaje się, że został usunięty po luzie) w którym Sweeneypatrząc na kamerę sugestywnie, mówi: „Skład mojego ciała jest determinowany przez moje geny”. Potem jest mały żart o tym, że kameraperson patrzy na jej piersi, zanim będzie kontynuować: „Geny są przekazywane z rodziców na potomstwo, często określając cechy, takie jak kolor włosów, osobowość, a nawet kolor oczu… moje dżinsy są niebieskie”.

W filmie reakcji Tiktok z prawie 300 000 polubieńjeden wpływowy oskarża aktora euforii o ignorowanie obecnego klimatu politycznego. „To dosłownie daje, nie wiem, czy powinienem to powiedzieć, nazistowska propaganda” – ogłosił Tiktoker. (Prawdopodobnie nie powinna była tego powiedzieć, szczerze mówiąc.) Zapytała również, irytując: „Dlaczego tak bardzo musisz seksualizować dżinsy?” Och, moje słodkie letnie dziecko, czy nigdy wcześniej nie widziałeś reklamy? Seks rzekomo się sprzedaje (chociaż studia obalić ta mądrość reklamowa), a nawet pasta do zębów ulegnie seksualnym.

Pockets of Liberal Outrage nad reklamą Sweeney były wyborem dla Fox News, który obejmował reakcję na kampanię reklamową 28 razy więcej niż to. kontrowersje Epsteina w tym tygodniu. Nawet pracownicy Białego Domu mówili o tej niezwykle ważnej kwestii. „Anuluj kulturę run amok”, kierownik ds. Komunikacji Białego Domu, Steven Cheung, napisał o reklamie na x. „To wypaczone, kretyńskie i gęste liberalne myślenie jest ważnym powodem, dla którego Amerykanie głosowali tak, jak w 2024 r.” również potępione „Lunatic Left” denerwuje się niczym.

Całe życie czekasz na reklamę z dziwną fiksacją na genetyce, a potem, co wiesz, dwóch przychodzi naraz. Zamiast American Eagle Kontrowersja, która wymyka się po kilku dniach oburzenia online, historia wzięła się W przypadku nowych wymiarów w tym tygodniu po tym, jak ludzie zauważyli, że nowa reklama Dunkin 'za złotą godzinę odświeżającą (jakiś alarmująco żółty napój) również wspomina genetykę.

„Ta opalona genetyka” – mówi w reklamie aktor Gavin Casalegno. „Właśnie odzyskałem swoją analizę kolorów. Zgadnij co? Złote lato, dosłownie!”

Bardziej jak Angry Influencer Summer, dosłownie! „Dlaczego reklamy nagle mają obsesję na punkcie genetyki?” Jeden użytkownik Tiktok skomentował post Dunkina. Inny zapytał: „Naprawdę, co ma wspólnego z genetyką?” (Znowu, czy żaden z tych osób nigdy wcześniej nie widział reklamy? Czekolada nie ma nic wspólnego z gorylami i Cadbury’m „Cadbury’s”Perkusowanie goryli„AD jest jednym z największych fragmentów marketingu wszechczasów.)

Jest ustalona mądrość, że ty Potrzebujesz co najmniej trzech przykładów nazwać coś „trendem”. O ile reklama pasty do zębów zawierająca jasne białe zęby (wynik mojej doskonałej genetyki!) Spadnie, gdy to piszę, obecnie jesteśmy w „dziwnym zbieżności”, a nie w pełnym spisku. Ale to nie znaczy, że powinniśmy odrzucić cały szum jako mnóstwo osób wpływowych na nic. Reklamy utrzymują lustro do społeczeństwa, a powtarzające się odniesienie do genetyki coś mówi o obecnym momencie.

Być może krzyczy najgłośniej, to to, że marki nie są już zaniepokojone próbą wyglądania progresywnego. Przez niecałe dekadę (kończąc około 2022 r.) Byliśmy bardzo w erze Woke-vertising, gdzie marki były zajęte próbą kooptowania feminizmu i kultury aktywistycznej.

Kendall Jenner w reklamie Pepsi. Zdjęcie: YouTube

Był na przykład ten sławny Reklama Kendall Jenner Pepsi w 2017 roku w którym Jenner tworzy pokój na świecie, dając policjanta podczas protestu Pepsi. W tym samym roku firma finansowa zainstalowała „”Nieustraszona dziewczyna„Statua słynnego byka szarżowego na Wall Street, aby zwrócić uwagę na to, w jaki sposób bankowość inwestycyjna jest właściwie wzmacniająca. A nawet Victoria’s Secret dostał”feminista„Rebrand w 2017 r. Agencje reklamowe spędzały również dużo czasu na gromadzeniu paneli o tym, jak ważna jest różnorodność (przez długi czas pracowałem w reklamie i byłem na wielu tych panelach.

Chociaż nie sądzę, aby reklamy amerykańskie i Dunkin 'reklamy były w jakikolwiek sposób ukłon w stronę eugeniki, nie jestem również pewien, czy wyszli w 2020 r., Kiedy protesty George’a Floyda oznaczały, że rasizm był narodową rozmową. Prawdopodobnie istniałaby znacznie większa wrażliwość na to, jak odniesienia do genetyki mogą zostać postrzegane.

Powtarzające się odniesienie do genów odzwierciedla również sposób, w jaki niektóre poglądy eugeniczkowe zaczęły przechodzić z rasistowskiej frędzli do kultury głównego nurtu.

Elon Musk wielokrotnie mówił, że chce mądrzy ludzie, aby mieć więcej dzieciNa przykład; Wspólny powstrzymanie w kręgach pro-natalistycznych. Tymczasem Simone i Malcolm Collinsktórzy zostali nazwani ”Hipster Eugenicists”, Wygenerowali milion nagłówków, aby ich dążyć do armii genetycznie zoptymalizowanych dzieci za pośrednictwem IVF. Tymczasem pojawia się więcej startupów, które obietnicy sprawdzają zarodki utworzone przez IVF pod kątem„ pożądanych ”cech.

Jedna usługa zasugerowała, że osoby korzystające z ich usługi mogą skończyć z dzieckiem, które jest średnio, średnio, sześć punktów IQ mądrzejszych niż dziecko, które mieliby poprzez naturalną koncepcję. American Eagle może jeszcze nie sprzedawać eugeników masom, ale z pewnością wchodzimy w epokę projektantów.

Source link