Kierowcy mogą zakładać, że ludzie są zwykle zatrzymywani za coś dramatycznego, takiego, takiego, co rozrywając go autostradą, wysyłając SMS -y za kierownicą lub lekkomyślne wyprzedzenie. Ale według Paula Turnera, dawnych dróg policja Oficer z 14 -letnim doświadczeniem, jest to w rzeczywistości coś o wiele bardziej nudne i o wiele bardziej powszechne, co może cię złapać.
„Najłatwiejszym sposobem na zatrzymanie się jest wyrzucenie tylnego światła” – mówi. „Światło hamulca, światło ogonowe, światło rejestracyjne – jeśli już nie ma, to wszystko, czego potrzeba”. Turner mówi, że większość ludzi nigdy nie zdaje sobie sprawy, że jedno z ich tylnych świateł nie działa. W przeciwieństwie do reflektorów nie widać ich z siedzenia kierowcy. A nowoczesne samochody nie zawsze będą mignąć ostrzeżeniem.
„Chyba że ktoś ci powie, albo odwrócicie się w pobliżu okna sklepu, nigdy nie wiedziałbyś” – wyjaśnia. „Potrzebujesz innej osoby, aby właściwie sprawdzić – a większość kierowców po prostu nie”.
Właśnie dlatego wadliwy tył ślepia są tak łatwym miejscem dla policji na patrolu. A kiedy to widzą, mają prawo natychmiast cię zatrzymać.
Jeśli to twój pierwszy raz, możesz uciec z powiadomieniem dotyczącym rektyfikacji defektu pojazdu (VDRN) – co daje 14 dni na naprawę i udowodnienie tego. Możesz zdobyć grzywnę lub gorzej.
Ale jeśli usterka zostanie uznana za niebezpieczną lub miałeś wcześniej ostrzeżenia, możesz zmierzyć się z grzywną w wysokości do 100 £, aw niektórych przypadkach maksymalna grzywna wydana przez sąd w wysokości 1000 funtów plus trzy punkty karne.
Eksperci silnikowe w Płyty ekspresowe Powiedzmy, że wadliwe tylne światła są jednym z najbardziej możliwych do uniknięcia powodów, dla których kierowcy zostają pociągnięci i zachęcają wszystkich do zajęcia pięciu minut, aby sprawdzić.
Możesz łatwo uniknąć popełnienia tego błędu, zachęcając przyjaciela lub członka rodziny do pomocy. Powinieneś mieć kogoś stojącego za samochodem podczas nacisku pedału hamulca i włączania świateł – szybko dostrzegają wszystko, co się wydaje.
Jeśli to nie jest opcja, możesz użyć aparatu telefonicznego. Ustaw telefon na tryb wideo, opieraj się o coś za samochodem, naciśnij hamulec i sprawdź materiał. To sztuczka DIY, która działa w kilka sekund i może pomóc Ci wyraźnie sprawdzić, czy jest coś złego w twoim samochodzie.
Na koniec należy sprawdzić kondensację lub pęknięcia – wilgoć w soczewce lub pęknięte osłonki mogą powodować dmuchanie żarówek.
Jeśli tylne światła wyglądają na mgliste lub przyciemnione, warto sprawdzić żarówkę lub wymienić urządzenie.
Po przyjeździe noce i spuszczają się widoczność, Turner twierdzi, że teraz nadszedł czas na zbudowanie nawyku.
„Raz w tygodniu. To wszystko, czego potrzeba” – mówi. „Jeśli twoje tylne światła nie działają, samochód za tobą zgaduje – i Policja pociągnie cię. Proste. ”