Czas na realizację kierowców ryzykownych Formuły 1, przepracowani inżynierowie i nękani dyrektorzy zespołu. Przynajmniej teoretycznie.

Mając cztery tygodnie do następnego wyścigu, w tym obowiązkowe 14-dniowe zamknięcie wszystkich operacji wyścigowych od następnego tygodnia, sezon F1 jest zawieszony.

Reklama

To właśnie F1 nazywa „głupim sezonem”, czasem, w którym umowa rozmawia – i plotki – wypełniają próżnię.

Często wydawało się, że głupi sezon rozpoczął się wcześnie wśród gorączkowych spekulacji na temat przejścia z Red Bull do Mercedesa dla czterokrotnego mistrza Maxa Verstappena. Teraz, kiedy Verstappen ma potwierdzony Zatrzymuje się z Red Bull, inne decyzje – takie jak przedłużenia kontraktów w Mercedes – mogłyby przyspieszyć.

Russell w Mercedes

Większość zespołów F1 widziała, jak szeroko zakrojone zmiany zasad pojawiły się w 2026 r. I przywiązało kluczowych kierowców do długich przedłużenia kontraktów w zeszłym roku, a nawet roku wcześniej.

Chodziło o zamknięcie doświadczonych kierowców, którzy mogli pomóc w rozwoju przez cały 2025 r., Aby bardzo różne samochody 2026 nie byłyby zaskoczeniem.

Reklama

Mercedes robi rzeczy trochę inaczej.

Oprócz sprawdzania potencjalnego ruchu Verstappen, dyrektor zespołu Mercedes Toto Wolff czekał na przedłużenia umowy na George’a Russella i Kimi Antonelli, którzy nie są potwierdzone poza 2025.

Obaj przeszli przez Mercedes’s Young Driver Program, który pomógł im w serii Junior i najwyraźniej daje zespołowi większą kontrolę nad ich karierą.

„Mercedes również zarządza mną, więc nie jest to tak naprawdę termin w moich rękach”, powiedział czterokrotny zwycięzca GP Russell w zeszłym miesiącu, dodając, że nie rozmawiał z innymi zespołami. Antonelli rozpoczął zdecydowanie swój debiutancki sezon F1, ale występy 18-letniego kierowcy spadły w ostatnich miesiącach.

Reklama

Inne miejsca Red Bulla

Decyzja Verstappena wywarła dużą presję, ale szersza organizacja Red Bull wciąż ma trzy miejsca do wypełnienia – jedno w Red Bull i dwa w Racing Bulls. Nie jest jasne, kto podejmie ostateczną decyzję i kiedy po wieloletnim dyrektorze zespołu Christian Horner został zwolniony.

Jeśli logika za upuszczeniem gorszych wyników Sergio Perez w zeszłym roku była taka, że każdy zamiennik Red Bull byłby lepiej, okazał się błędny.

Liam Lawson trwał dwa wyścigi jako kolega z drużyny Verstappen i Yuki Tsunoda Od czasu jego promocji zdobył tylko punkty w trzy z 12 weekendów wyścigowych. Partnerstwo silnika zespołu z Hondy kończy się w tym roku, co może wpłynąć na miejsce Tsunody wspieranego przez Honda.

Reklama

Francuski debiutant Isack Hadjar z Racing Bulls pokonał w tym sezonie zarówno Tsunodę, jak i Lawson i może być frontrunatorem siedziska Red Bull.

Ciało zarządzające F1, FIA, wykonał wyjątek od przyznania kierowcy Formuły 2, Arvid Lindblad w czerwcu przed jego 18. urodzinami.

Cadillac nadchodzi

„To właściwie miłe miejsce … Nie miałbym nic przeciwko”. Komentarze Valtteri Bottas w Sketa w mediach społecznościowych W czerwcu obchodząc się z samochodem Cadillac Road stał się wirusowy i ugruntował go w umysłach wielu fanów jako lider, aby dołączyć do nowego zespołu wspieranego przez General Motors w 2026 roku.

Bottas i Perez są zwycięzcami wyścigów F1, popularnymi wśród fanów, którzy mieli rozczarowujące sezony w 2024 roku i nie ścigają się w 2025 roku.

Reklama

Ich doświadczenie może być wzmocnieniem nowego zespołu, choć inne zgłoszone opcje to Reserve Ferrari Reserve Zhou Guanyu, były kierowca Saubera, który mógłby odblokować poparcie wielkiego sponsora z Chin lub byłego kierowcę HAAS Mick Schumacher, syn siedmiokrotnego mistrza Michaela Schumachera.

Alpine Carousel

Bezwzględny? Tak. Udany? NIE.

Alpine wybił odchodzącego Esteban Ocon dla Jacka Doohana na ostatni wyścig 2024, a następnie upuścił Doohana na Franco Colapinto Six Races do 2025 r.

Biorąc pod uwagę, że ani Doohan, ani Colapinto nie zdobyli punktu dla Alpine, być może nic dziwnego, że zespół nie potwierdził, kto będzie partnerem Pierre Gasly w przyszłym roku.

Reklama

Jedną z opcji jest Alpine Reserve Paul Aron, który byłby pierwszym estońskim w F1. W tym roku miał dwa ćwiczenia z Sauber, ale w zeszłym tygodniu miał pecha, kiedy jego samochód załamał się w piątek po zaledwie ośmiu okrążeniach.

___

AP Auto Racing: https://apnews.com/hub/auto-Racing

Source link