Prezydent Donald Trump chwalił aktorkę Sydney Sweeney w następstwie reakcji w mediach społecznościowych przeciwko reklamie, w której oferuje.
„Sydney Sweeney, zarejestrowany republikanin, ma najgorętszą reklamę”, napisał w poniedziałek w poście społecznym. „Idź zacznij Sydney!”
Nominowana do Emmy aktorka, która wystąpiła w Euforii i białym lotosie, pojawia się w reklamie dżinsów dla American Eagle, gdzie mówi: „Geny są przekazywane z rodziców na potomstwo, często decydując o cechach, takich jak kolor włosów, osobowość, a nawet kolor oczu. Moje dżinsy są niebieskie”.
Niektórzy skrytykowali grę słów 27-letniej gwiazdy niebieskookiej w reklamie, która wywołała debatę na temat standardów rasy i urody.
American Eagle bronił reklamy, mówiąc, że odnosi się wyłącznie do dżinsów firmy.
Jaka jest kontrowersja?
American Eagle opublikował kampanię reklamową ze Sweeney 23 lipca.
Hasło „Sydney Sweeney ma świetne dżinsy” pojawiło się w telewizji, mediach społecznościowych i na zewnątrz witryn sklepowych.
Niemal natychmiast otrzymał odrobinę od niektórych w mediach społecznościowych.
Skrytykowali genów reklamy – w tym jedną linię, która powiedziała, że blondynka, niebieskookie aktorka „ma wielkie dżinsy” – ponieważ retoryka echo związana z eugeniką, zdyskredytowane przekonanie, że ludzkość można poprawić poprzez selektywną hodowlę.
Inni jednak poparli Sweeneya i opisali oburzenie jako przesadzone.
Później pojawiły się raporty, że Sweeney jest zarejestrowanym republikaninem na Florydzie. Niedługo potem Trump komentował rząd i wyraził poparcie dla aktorki, którą opisał jako „zarejestrowany republikanin”.
Tymczasem Sweeney nie skomentowała reakcji ani nie potwierdziła jej przynależności politycznej.

Co powiedział American Eagle?
Firma powiedziała, że kampania „zawsze dotyczy dżinsów”.
„Jej dżinsy. Jej historia” – powiedział American Eagle. „Będziemy nadal świętować, w jaki sposób wszyscy noszą swoje dżinsy AE z pewnością siebie”.
Odkąd Trump zaczął mówić o reklamie w poniedziałek, akcje spółki gwałtownie wzrosły i wzrosły nawet o 20%.
Allen Adamson, współzałożyciel firmy zajmującej się marketingiem Metaforce, powiedział, że American Eagle „przybił” reklamę.
„Jest wykładniczo trudniejszy niż lata temu”, powiedział BBC. „Sukces marketingowy jest dzisiejszy, aby konsumenci dzielili się (reklamami) w społeczeństwie”.
Ale muszą być „niezwykłe”, aby ludzie mogli się nimi dzielić, „niezależnie od tego, czy jest to niezwykle dobre, czy niezwykle złe” – powiedział.
Dodał, że media społecznościowe Buzz American Eagle z reklamy jest wart 10 lub 20 razy, co firma wydała na to.
Czy Sweeney jest zarejestrowanym republikaninem?
Sweeney został zarejestrowany jako republikanin w stanie Floryda od 2024 r., Wynika z akt.
Ale nie mówiła o polityce.
W 2023 r. Wkroczyła nagłówki, kiedy filmy i zdjęcia z przyjęcia urodzinowej matki zostały udostępnione online i pokazała niektórych uczestników w Make America Great Hats.
Sweeney odpowiedział i powiedział, że ludzie powinni „przestać przyjmować założenia” i przekształcić „niewinne święto” w „absurdalne oświadczenie polityczne”.
Kilka miesięcy później zapytano ją o to w wywiadzie: „Szczerze mówiąc, nie czuję, że nic, co mówię, nie może pomóc w rozmowie”, powiedziała GQ.
„Zmieniło się to w pożar i nic, co mogę powiedzieć, nie zabierze go z powrotem na właściwy utwór” – dodała.

Co powiedział o tym Trump?
W niedzielę reporterzy podróżujący z prezydentem USA zapytali go o Sweeneya.
„Byłbyś zaskoczony, ile osób jest republikanami” – powiedział Trump po tym, jak reporter stwierdził, że gwiazda White Lotus jest zarejestrowanym republikaninem.
„Tego bym nie wiedział, ale cieszę się, że mi to powiedziałeś. Gdyby Sydney Sweeney jest zarejestrowanym republikaninem, myślę, że jej reklama jest fantastyczna” – powiedział Trump w niedzielę.
Jeszcze zanim Trump się rozważał, Saga była przedmiotem konserwatywnych mediów, a niektórzy sugerują, że reklama była nie tylko wielką promocją dla amerykańskiego orła – ale także dla partii politycznej.