Japoński producent samochodów Honda zgłosił 50% spadek zysków kwartalnych Taryfy Donalda Trumpa i zasady pojazdów elektrycznych, nawet jeśli twierdzi, że pełny wpływ byłby mniejszy niż jego najgorsze oczekiwania.
Zyski operacyjne producenta spadły o połowę do 244 mld jenów (1,2 mld GBP) w ciągu trzech miesięcy do czerwca, zgodnie z wyników finansowych opublikowanych w środę. Było to głównie z powodu trafienia o 124 mld jenów z taryf, a także 113 mld jenów strat w sprzedaży samochodów elektrycznych w USA.
Przemysł samochodowy był jednym z najgorszych dotkniętych chaos nadzieja na ożywienie amerykańskiej produkcji samochodów. Polityka Trumpa podważyła międzynarodowych i krajowych producentów, którzy importują samochody i części do USA poprzez łańcuchy dostaw, które od dawna były zintegrowane na całym świecie.
Atut Ogłoszono 25% taryf na import na całym pojazdach w marcupchanie całkowitych taryf na import z krajów, w tym Japonia do 27,5%. Jednak w zeszłym miesiącu Trump zgodził się na ramy umowa handlowa z Japonią w celu ograniczenia taryf do 15% – Wciąż znaczący wpływ, ale łatwiejszy do opanowania.
Honda, drugi co do wielkości producent samochodów w Japonii po Toyoty, produkuje pojazdy na całym świecie oraz importuje samochody i części do USA z kraju. Według firmy Marklines, ma również pięć fabryk zgromadzenia samochodów w USA, ale jest bardzo zależna od hitów taryfowych meksykańskich i kanadyjskich fabryk do produkcji samochodów na rynek amerykański.
Karmizer powiedział, że taryfy kosztowałyby to 450 mld jenów (2,3 mld funtów) w ciągu roku do marca 2026 r., Że jest mniejsza niż wcześniej oszacowana przez 650 mld jenów.
Wpływ taryfy w tym roku budżetowym będzie mniej niż początkowo obawiał się, ponieważ firma była w stanie podnieść ceny w USA, co stanowi znak presji inflacyjnej wprowadzonej przez taryfy. Trump ma powiedział, że „nie może go to mniej obchodzić”, jeśli taryfy podniosą ceny samochodów dla amerykańskich konsumentów, chociaż efekt ten był kluczowym czynnikiem w USA Rezerwa Federalna opierała się intensywnej presji od prezydenta do obniżenia stóp procentowych.
Po promocji biuletynu
Honda powiedziała, że „sprzedaż w Ameryce Północnej pozostała silna” oprócz wpływu na taryfę. Jednak w sprzedaży pojazdów elektrycznych wystąpiły oznaki kłopotów, ponieważ przyznał się do utrzymywania strat w samochodach baterii sprzedawanych w USA. Odpisał również pieniądze wydane na opracowanie nowych samochodów elektrycznych, ponieważ niektóre części branży samochodowej koncentrują się na produkcji bardziej dochodowych hybryd, łącząc akumulator z benzyną lub silnikiem Diesla.