Chiny zaprezentował samolot twierdzi, że może skrócić czas lotu między Londyn i Nowy Jork do mniej niż trzy godziny. Firma państwowa COMAC twierdzi, że ich naddźwiękowy strumień C949 będzie latał 1,6 razy szybciej niż prędkość dźwięku i będzie w stanie podróżować aż 11 000 km na podróż.
Jeśli plany się ujmują, a uderzający samolot uderzy na rynek, może to być jeden z pierwszych naddźwiękowych odrzutowców komercyjnych, ponieważ Concorde wykonane przez brytyjskie i francuskie zostało wycofane w 2003 roku. Concorde Włączono niezwykle szybką podróż transatlantycką, płynącą na Mach 2 (dwa razy większa niż prędkość dźwięku). Jednak kultowy samolot był utrudniony przez różne czynniki, w tym wysokie koszty ich napędzania, oraz ograniczone trasy z powodu obaw związanych z ryczącym boomem dźwiękowym.
Ale raporty w Chinach sugerują, że boom C949 może zostać sprowadzony do zaledwie 83,9 postrzeganego poziomu w decybelach, co odpowiada hałasowi wytwarzanemu przez standardową suszarkę, jak podał przez Lustro.
Jednak pomimo tego, że jest cichszy i ma zasięg ponad dwa razy większy niż Concorde, oczekuje się, że będzie miała pojemność od 28 do 48 pasażerów, w porównaniu do 100 Concorde, według Trendy globe.
Według południa Chiny Morning Post, urzędnicy mają nadzieję, że rywalizują z USA, aby złamać cichsze komercyjne podróżne podróże.
Plany dotyczące samolotu wyszły na jaw w marcu, ale COMAC nie przewiduje, że samoloty wchodzą do służby do 2049 r.
Tymczasem, W zeszłym miesiącu USA rozpoczęły testy taksówek na cichym naddźwiękowym samolotom X-59, Centralnym punktem misji Quesst NASA, która ma na celu zademonstrowanie spokojnego lotu naddźwiękowego poprzez zmniejszenie głośnego boomu dźwiękowego do spokojniejszego „uderzenia”.
Testy to „ostatnia seria testów naziemnych przed pierwszym lotem”, mówi NASA.
Przewiduje się, że samolot, utworzony we współpracy z Lockheed Martin, wynosi Mach 1,5, czyli około 990 km/h (1590 km/h), co oznacza, że może lecieć bez przerwy z Londynu do Nowego Jorku w około 3 godziny i 44 minuty, podróż, która normalnie zajmuje siedem lub osiem godzin.
W 2023 r NASA Zbadał uzasadnienie biznesowe w sprawie naddźwięków pasażerskich podróży lotniczych na pokładzie samolotów, które teoretycznie mogłyby podróżować między Mach 2 i Mach 4 (1535-3 045 mph).
Dane zebrane przez jednostronne samoloty zostaną udostępnione nam i międzynarodowym organom regulacyjnym w celu poinformowania o ustaleniu nowych, opartych na danych dopuszczalnych progów hałasu związanych z naddźwiękowym lotem komercyjnym nad lądem.