Burmistrz Andy Burnham ujawnił, że jest przygotowany do wymuszenia sprzedaży ziemi wokół Old Trafford – aby pomóc w przebudowie Manchester United’S Nowy stadion 2 mld funtów. Im większe Manchester Burmistrz popiera plany United w zakresie rozbiórki stadionu 74 310-najemności na wymianę 100 000 miejsc Zawiera trzy maszty o wysokości 200 m.
Jednakże, Zjednoczony musiałby kupić pobliską ziemię, którą jej właściciele, Freightliner, wycenili na 400 mln funtów – 10 razy Premier League Wycena klubu za to. Teraz Burnham powiedział, że dyskusje między obiema stronami były na wczesnym etapie, ale jego biuro byłoby w stanie wkroczyć i użyć obowiązkowych uprawnień zakupowych „w razie potrzeby”.
Powiedział BBC Radio Manchester: „The Greater Manchester Combined Authority (GMCA) zatwierdził ustanowienie burmistrza rozwoju (MDC) w celu nadzorowania planu mistrza tego obszaru w celu ułatwienia niektórych zgromadzeń gruntów.
„To tylko się dzieje. MDC ma obowiązkowe uprawnienia zakupowe w razie potrzeby. Można to zrobić, jeśli nie można osiągnąć umowy. Prawdziwa akcja zacznie się jesienią z MDC”.
United twierdzi, że cały projekt może stworzyć 92 000 nowych miejsc pracy, będzie obejmować budowę 17 000 domów i przyniesie dodatkowe 1,8 miliona odwiedzających na ten obszar rocznie.
Dodaje, że projekt będzie wart dodatkowych 7,3 miliarda funtów rocznie dla brytyjskiej gospodarki.
Ale po raz pierwszy zasugerowano, że „obowiązkowe uprawnienia zakupowe” można wykorzystać do rozwiązania impasu w negocjacjach gruntów wokół przebudowy Old Trafford.
Przebudowa podobno utknęła w martwym punkcie ze względu na niezgodność wartości gruntów w pobliżu. Aby marzenia United stały się rzeczywistością, muszą kupić terminal kolejowy obok.
Jego właściciele, Freightliner, są otwarci na przenoszenie operacji na ILP North, nowej zajezdni planowanej na granicy Warrington, St Helens i Wigan w odległości 17 mil.
Jednak Freightliner ceni ziemię obok Old Trafford w wysokości 400 milionów funtów, podczas gdy klub uważa, że warto to tylko jedna dziesiąta, od 40 do 50 milionów funtów.
Burmistrz Andy Burnham jest zwolennikiem projektu, wierząc, że większy stadion przyniesie więcej pieniędzy na gospodarkę Greater Manchester.
Proponowana okolica wokół nowego stadionu zapewni bardzo potrzebne mieszkanie, a przeniesienie zajezdni kolejowej zabierze odejścia freight Manchester City Centrum, uwalniając tory w celu uzyskania większej liczby usług pasażerskich.
Na początku tego roku założył Mayoral Development Corporation (MDC), aby nadzorować pracę, która w razie potrzeby ma „obowiązkowe uprawnienia zakupowe”.
Kiedy projekty zostały odsłonięte w marcu, architekt Lord Norman Foster twierdził, że nowy stadion może zostać zbudowany zaledwie pięć lat z powodu „wstępnego oporności”, a niektóre części zostały zbudowane poza miejscem przed przetrwaniem na Old Trafford.
Mózg stojący za nowym Wembley wyjaśnił: „Korzystając z sieci Manchester Ship Canal, przywracając go do nowego życia, wysyłając komponenty-160 z nich, podobne do Meccano”.