Japonia pobiła rekordy jako 375 mil na godzinę pociąg Maglev z Central Japonia Kolej wyznaczył nowy światowy znak prędkości podczas testowania.
Kraj jest już znany z obszernej sieci transportowej, która obejmuje System kolejowy Shinkansen (Bullet)założony w 1964 r. System kolejowy o dużej prędkości, znany ze swojej prędkości, niezawodności i bezpieczeństwa, łączy główne miasta w Japonii z pociągami, które sięgają do 200 km / h. Sieć ma obecnie najszybsze pociągi na świecie; To jednak wkrótce się zmieni, gdy ten nowy pociąg Maglev stanie się dostępny dla pasażerów.
Linia pociągu opracowuje tor Maglev, który połączy TokioStolica Japonii, do Nagoyi, krajowego centrum produkcji i wysyłki.
W tej chwili 200-kilometrowa podróż między dwoma miastami trwa obecnie 90 minut, ale nowy tor, który ma zostać ukończony do 2027 r., Połączy dwa miasta w zaledwie 40 minut.
Pociągi Maglev w Japonii zostały po raz pierwszy opracowane przez Central Japan Railway Company (JR Central) i Railway Technical Research Institute w latach 60. XX wieku. Nazwa pochodzi z kombinacji „magnetycznej” i „lewitacji”, a właśnie tak szybko podróżują.
Rekordowe pociągi mogą podróżować z takimi prędkościami z powodu odpychania magnetycznego między samochodami a torami. Pływający pociąg jest osiągany dzięki zastosowaniu elektrodynamicznych układów zawieszenia, znanego również jako EDS.
Ta metoda działa, ponieważ szyny lub drogi prowadzące mają dwa zestawy połączonych metalowych cewek ukształtowanych w wzorze Figurek-8, tworząc elektromagnety.
Same pociągi są nadprzewodzącymi elektromagnetami zwanymi wózkami. Aby się poruszać, podróżują powoli po gumowych kołach, co pozwala magnesom pod nimi na angażowanie się z tymi na szynie.
Gdy pociąg osiągnie 93 km / h, siła magnetyczna jest wystarczająco silna, aby podnieść go o cztery cale od ziemi i wyeliminować tarcie, umożliwiając pociągowi pociągiem z szybką prędkością.
Te siły magnetyczne pomagają również poruszać je do przodu, jednocześnie utrzymując je w obrębie szyn.
Pociągi Maglev działają obecnie tylko w trzech krajach – Japonii, Chinach i Korea Południowaponieważ Chiny mają najbardziej operacyjne linie Maglev, a następnie Korea Południowa, a następnie Japonia.