Donald Trump chce złagodzić zasady środowiskowe dla komercyjnych firm statków kosmicznych. W zarządzenie wykonawcze Zatytułowany „Umożliwiający konkurencję w branży kosmicznej”, którą podpisał w środę, powiedział, że konieczne jest bezpieczeństwo narodowe, że prywatny branża rakietowa wzrost „znacznie” wprowadza „zasadniczo” do 2030 roku.

Oznaczałoby to, zgodnie z zarządzeniem wykonawczym, że firmy te mogą być w stanie zrezygnować z przeglądów środowiskowych wymaganych na podstawie National Environmental Policy Act (NEPA). Prywatne firmy kosmiczne są zobowiązane do uzyskania pozwoleń na uruchomienie Federalnej Administracji Lotniczej (FAA). W ramach tego procesu firmy podlegają przeglądowi zgodnie z krajową ustawą o polityce środowiskowej.

Sean Duffy, sekretarz transportu USA, który nadzoruje FAA, zwany Zakon wykonawczy Trumpa „Wizjoner”.

FAA spotkała się z krytyką ze strony firm kosmicznych za zbyt długo, aby przeglądać zezwolenia na uruchomienie, podczas gdy grupy środowiskowe zabrzmiały agencję za brak korzystania z recenzji NEPA, aby wymagać większej ochrony w witrynach startowych.

Te recenzje środowiskowe są wymagane, ponieważ premiery rakiet i lądowania mogą masowo zakłócać lokalne miasta i mieszkańców, a także naturalne otoczenie. Spalin, pióropusze dymu i boomy dźwiękowe utworzone podczas startu mogą zranić i zabić zagrożone gatunki, a detrytus z eksplodowanych części rakietowych powracających na ziemię mogą szkodzić rybom i zwierzętom morskim niebezpiecznym wyciekami materiału, śliskimi paliw i spadającymi przedmiotami.

Zarządzenie wykonawcze Trumpa wydaje się szczególnie korzystne Elon Musk i jego firma SpaceX. SpaceX był starając się zwiększyć swoje rakiety i lądowania w całym kraju. Firma była zaangażowana w pozew wniesiony przez grupy środowiskowe za naruszenie krajowej ustawy o polityce środowiskowej; Mówią, że FAA nie dokonała wystarczająco dokładnej oceny środowiskowej wpływu SpaceX na zagrożone gatunki na jego premiery rakiet w Boca Chica w Teksasie.

W pozwie przyjęto na pierwszą premierę masywnej rakiety Starship SpaceX w Teksasie w kwietniu 2023 r. Stating, który jest zaprojektowany, aby pewnego dnia dotrzeć do Marsa, sproszkował swój startowy start, wysyłając fragmenty betonowego latającego 6 mil (10 km). Podmuch zapalił ogień z trawy, który spalił prawie 4 akry (1,5 hektaru) parku stanowego i, z tego, co jest znane, zniszczyło gniazdo jaj przepiórki bobwhite i kolekcję niebieskich krabów lądowych.

„Ten lekkomyślny porządek naraża ludzi i dziką przyrodę na ryzyko prywatnych firm uruchamiających gigantyczne rakiety, które często eksplodują i sieją dewastację na okolicznych obszarach”, powiedział Jared Margolis, starszy adwokat w Center for Biological Diversity, jednej z grup, które przyniosły pozew.

„Zgięcie kolana z potężnymi korporacjami, umożliwiając agencjom federalnym ignorowanie przepisów dotyczących środowiska Bedrock jest niezwykle niebezpieczne i stawia nas wszystkich na szkodach” – dodała Margolis. „To wyraźnie nie jest w interesie publicznym”.

FAA ogłosił w maju, że zezwolił SpaceX na zwiększenie liczby premier statku statku w Teksasie z pięciu rocznie do 25. SpaceX również szukał Wzrost premier mniejszych rakiet sokoła z bazy siły kosmicznej Vandenberg w Kalifornii z 50 do 95.

Zakon wykonawczy Trumpa ułatwiłby przyspieszony proces przeglądu, aby uzyskać te i inne pozwolenia na uruchomienie. Wraz z SpaceX, zamówienie przyniesie korzyści komercyjnym firmom kosmicznym, takim jak Blue Horizon Jeffa Bezosa, który miał również na celu zwiększenie premier rakietowych.

Biały Dom reklamował zamówienie w środę jako bycie Najnowsze „Działanie deregulacyjne” Aby zreformować krajową ustawę o polityce środowiskowej i wyeliminować „uciążliwe wymagania DEI”.

Source link