)
DMRC używa TBM do prac drążenia tuneli w fazie I (zdjęcie: Shutterstock)
Urzędnicy podali, że spółka Delhi Metro Rail Corporation (DMRC) ukończyła w sobotę podziemny tunel między stacjami Chhatarpur i Chhatarpur Mandir na czwartej fazie Złotej Linii.
W sobotę rano 97-metrowa maszyna do drążenia tuneli (TBM) zepsuła się po drążeniu 860-metrowego tunelu na stacji Chhatarpur Mandir.
Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp
W ramach korytarza Aerocity Tughlaqabad zbudowano dwa równoległe okrągłe tunele umożliwiające poruszanie się w górę i w dół tego odcinka. Urzędnicy twierdzą, że 21 sierpnia osiągnięto postęp w budowie innych równoległych tuneli.
Nowy tunel budowany jest na średniej głębokości około 12 metrów. W tunelu o średnicy wewnętrznej 5,8 metra zainstalowano około 613 pierścieni, powiedziała dyrektor naczelna DMRC Anuj Dayal.
Prace tunelowe wiązały się z wieloma wyzwaniami, takimi jak przesunięcie linii wysokiego napięcia 66 KV. Ponadto TBM musiał przejechać pod istniejącym wiaduktem linii żółtej, nie zakłócając ruchu pociągów metra na tej linii – dodał.
Tunel zbudowany jest w technologii EPBM (metoda równoważenia ciśnienia gruntu) z okładziną betonową z prefabrykowanych pierścieni tunelu. Te pierścienie tunelowe odlano we w pełni zmechanizowanej odlewni zlokalizowanej w Mundce. Dayal powiedział, że sekcje betonowe utwardzono za pomocą systemu utwardzania parą, aby osiągnąć początkową wytrzymałość.
Podczas budowy tunelu pod istniejącym wiaduktem i obiektem zabudowanym zachowano wszelkie niezbędne środki bezpieczeństwa. Powiedział, że ruchy gruntu są monitorowane za pomocą bardzo czułych instrumentów zamocowanych na pobliskich konstrukcjach, co gwarantuje, że nigdzie nie ma osad.
W ramach zatwierdzonego dotychczas IV etapu prac powstaje 40,109 km linii metra. Podają, że korytarz Aerocity-Tughlaqabad ma łączną długość podziemnego odcinka wynoszącą 19,343 km.
TBM to maszyna służąca do kopania tuneli o przekroju kołowym przez różne warstwy gleby i skał. Można je zaprojektować tak, aby przewiercały wszystko, od twardej skały po piasek. Jak twierdzą urzędnicy, maszyny TBM zrewolucjonizowały budowę tuneli na całym świecie, umożliwiając drążenie tuneli bez zakłócania budynków i innych konstrukcji powierzchniowych. Maszyny TBM nadają się szczególnie do prac związanych z drążeniem podziemnych tuneli w zatłoczonych obszarach miejskich.
DMRC używa TBM do prac związanych z drążeniem tuneli od fazy I. Dodał, że w fazie III, kiedy zbudowano około 50 km odcinka podziemnego, w stolicy kraju rozmieszczono około 30 TBM.
(Jedynie nagłówek i obraz tego raportu mogły zostać przerobione przez pracowników Działu Standardów Biznesowych; reszta treści jest generowana automatycznie z syndykowanego źródła danych.)
Pierwsza publikacja: 05 października 2024 | 17:00 JEST