Austin Dillon nie pozostawił wątpliwości, że dokona play -offów CUP Series z drugim z rzędu zwycięstwem w Richmond Raceway.

Rok po cofnięciu jego kwalifikowalności do mistrzostwa za zerwanie dwóch kierowców na ostatnim okrążeniu, Dillon zdobył miejsce do play-off w sobotę wieczorem z czystym biegiem do flagi w kratkę na owalu o 0,75 mili.

Kierowca Richard Childress Racing wyprzedził Ryana Blaneya na ostatnich 100 okrążeniach, przechodząc kontrolę za pomocą sprytnej strategii, aby pobudzić swoje nr 3 Chevrolet Four Laps wcześniej niż drużyna kierowca Penske nr 12 Ford.

Dillon, który prowadził 107 z 400 okrążeń, wygrał o 2,471 sekundy nad Alexem Bowmanem. Blaney zniknął na trzecie miejsce, a następnie Joey Logano i Austin Cindric.

Ze zwycięstwem w szóstej karierze Dillon stał się 14th Zwycięzca wyścigu, aby zablokować na boisku 16-kierowców na playoffy Pucharu, które są kwestionowane w ostatnich 10 wyścigach sezonu.

Sezon regularny zakończy się w następną sobotę wieczorem na Międzynarodowym Speedway Daytona, gdzie zostaną potwierdzone dwóch ostatnich kierowców playoff.

Po pierwszym etapie, który przebiegał 70 okrążeń pod zieloną, żółta flaga latała trzy razy podczas drugiego etapu 160 okrążeń. Na okrążeniu 198 był wrak 11 samochodów, który rozpoczął się od kontaktu Kyle Busch i Ross Chastain. PileUp zebrał także Chase Briscoe, Brad Keselowski, lider punktów William Byron, Denny Hamlin i Chase Elliott, których nr 9 Chevrolet doznał pierwszego DNF sezonu.

Elliott wydawał się spódtować katastrofę, pozostając na dole, ale został oznaczony przez Buscha z prawej tylnej części i skontaktował się w zewnętrznej ścianie po skontaktowaniu się z Byronem, jego kolegą z drużyny Hendrick Motorsports.

„Nie mam pojęcia, co się stało” – powiedział Elliott. „Oczywiście widziałem, jak się rozbijają, a my wszyscy po prostu układaliśmy, próbując się zatrzymać, a potem po zakończeniu wraku, myślałem, że skończyliśmy się rozbijanie. Po prostu próbowałem pisać, i myślę, że Kyle po prostu nie wiedziałem, że jestem po jego lewicy, więc nie znosiliśmy tego. Mieliśmy dobry początek nocy, a to po prostu powoli rozpadło się, dopóki się nie rozpadło.

Z bardziej miękka opona z prawej strony, która miała zwiększone zużycieWyścig szybko zamienił się w bitwę strategiczną na etapie 1.

Po rozpoczęciu pozycji na biegunie preece postanowił jeździć na pierwszym etapie polowania na punkty sceniczne, a pięciu kolejnych kierowców próbowało rozciągnąć swój pierwszy zestaw opon na 70 okrążeń.

Preece poprowadził pierwsze 58 okrążeń, ale zniknął aż do 15. w ostatnich 12 okrążeniach sceny. Elliott zajął 13. miejsce na etapie 1 z najlepiej działającym samochodem wśród tych, którzy jeszcze nie musieli.

Hamlin zajął się w połowie punktu sceny na okrążeniu 35 i potrzebował tylko 20 okrążeń, aby dotrzeć do przodu, ale zeskrobał ścianę, ścigając preece (który następnie stracił prowadzenie do Tylera Reddicka).

Było gorzej podczas przerwy na scenie dla Hamlina, którego powolne pit stop był spotęgowany karą prędkości. Ponownie uruchomił 36. miejsce.

Elliott upadł na 34. miejsce po tym, jak został ukarany za niewłaściwe wejście na swój pierwszy pit stop.

Około godziny przed wyścigiem Richmond Raceway ogłosił swój pierwszy wyprzedaż od ponad 17 lat. W czasach świetności połowy 2000 roku tor miał maksymalną pojemność 112 000 miejsc, które były sprzedawane dwa razy w roku. W ciągu ostatnich 10 lat trybuny zostały zmniejszone do mniej niż 50 000 miejsc, a Richmond został upuszczony do jednego zaplanowanego wyścigu w tym sezonie po raz pierwszy od 1958 roku.

Zwycięzca etapu 1: Reddick

Zwycięzca etapu 2: Wallace

Następny: Sobota, 23 sierpnia, 19:30 ET na Daytona International Speedway na NBC

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj