Watchmaker Swatch przeprosił i wyciągnął reklamy z azjatyckim modelem męskim, które pociągają za rogami o oskarżeniach o rasizm.
Obrazy do kolekcji Swatch Essentials zostały skrytykowane za pozę „pochylonego oka”, szczególnie w Chinyz wieloma komentatorami twierdzi, że wydawali się naśladować rasistowskie drwiny.
Szwajcarska firma przeprosił zarówno w języku angielskim, jak i chińskim na platformach mediów społecznościowych Weibo i Instagram – twierdząc, że „odnotowała ostatnie obawy” i usunęła wszystkie powiązane materiały na całym świecie.
„Szczerze przepraszamy za wszelkie niepokój lub nieporozumienie, że mogło to spowodować” – powiedział.
Akcje w spółce spadły nawet o 2,7% we wczesnym handlu w poniedziałek.
Czytaj więcej:
Syn Jimmy’ego Lai mówi, że ojciec „najprawdopodobniej umrze w więzieniu”, chyba że brytyjski rządowy będzie interweniował
Nowe słowa dodane do Słownika: Czy jesteś z dziećmi?
Jest to najnowsza niepowodzenie dla firmy, której akcje spadły o ponad połowę od początku 2023 r., A teraz stoją 39% taryfy na jej eksport do USA.
Swatch – który sprawia, że Omega, Longines i Tissot Watches – polegały na Chinach, Hongkongu i Makau w odniesieniu do około 27% sprzedaży w zeszłym roku.
Przychody spółki spadły o 14,6% do 6,74 miliarda franków szwajcarskich (6,2 mld GBP) w 2024 r. Po spadku popytu w Chinach.
Swatch obwinił to za „utrzymujące się trudne warunki rynkowe i słaby popyt na towary konsumpcyjne”.