Sony to konsole do gier PlayStation 5 w USA skoczy o około 50 USD (37,16 £) z czwartku, gdy japoński gigant technologiczny zmaga się z rosnącymi kosztami i spowolnieniem rynku gier wideo.

Podobnie jak wiele globalnych firm, firma stoi w obliczu „trudnego środowiska gospodarczego”, isabelle Tomatis, wiceprezes Sony Interactive Entertainment ds. Globalnego marketingu w poście na blogu.

Wszystko trzy konsole PlayStation 5 zobaczy podobny wzrost ceny. Najdroższa wersja Pro ma obecnie zalecaną cenę detaliczną 749,99 USD.

Podwyżki cen następują po tym, jak prezydent USA Donald Trump narzucił taryfy większości amerykańskich partnerów handlowych, w tym Japonii, co doprowadziło do obaw przed rosnącymi kosztami.

„Podjęliśmy trudną decyzję o zwiększeniu zalecanej ceny detalicznej za konsole PlayStation 5 w USA od 21 sierpnia” – powiedziała Tomatis.

Dodała, że podstawowy model PlayStation 5 będzie kosztował 499,99 USD w USA.

Post na blogu powiedział dalej, że zalecane ceny detaliczne dla akcesoriów PlayStation 5 pozostaną niezmienione, a firma nie ma innych zmian cenowych dla innych krajów.

Eksporterzy Japonii stoją obecnie w obliczu 15% taryfy na towarach, które sprzedają USA.

Sony wychował Ceny konsoli w Wielkiej Brytanii oraz Europa na początku tego roku, powołując się na wysoką inflację i zmieniając kursy walut.

Amerykańscy gracze widzieli podobne podwyżki cen od innych firm, takich jak Nintendo, które niedawno podniosły cenę oryginalnego Nintendo Switch.

Cena 75 funtów na tytuły, takie jak Mario Kart World wywołała krytykę od graczy w związku z rosnącymi kosztami gier.

Microsoft podniósł także cenę swoich konsol i akcesoriów Xbox w różnych krajach w tym roku.

Główne firmy ostrzegły w ostatnich miesiącach przed wpływem taryf.

W tym tygodniu amerykańska łańcuch ulepszeń domu Home Depot powiedział, że niektóre z jego cen można zwiększyć z powodu nowych podatków importowych.

„W przypadku niektórych towarów importowanych wskaźniki taryf są dziś znacznie wyższe niż w ostatnim kwartale”, powiedział szef finansów firmy Richard McPhail w Wall Street Journal.

„Tak więc, jak można się spodziewać, w niektórych kategoriach nastąpi skromny ruch cen, ale nie będzie szeroko zakrojony” – dodał.

W lipcu niemiecki gigant odzieży sportowej Adidas ostrzegł, że taryfy amerykańskie kosztują ponad 200 mln € (173 mln GBP; 232,9 mln USD) i potwierdził, że podniesie ceny dla amerykańskich klientów.

Jego rywala Nike powiedział w maju, że podniosą ceny niektórych trenerów i odzieży dla klientów USA od czerwca, a później ostrzegł, że taryfy mogą zwiększyć koszty o około 1 mld USD (730 mln GBP).

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj