Dwie główne amerykańskie linie lotnicze są pozywane przez pasażerów, którzy twierdzą, że płacili dodatkowo za miejsca „okien”, tylko po to, by znaleźć miejsca obok pustej ściany.
Delta Air Lines i United Airlines, które mają do czynienia z proponowanymi procesami zbiorowymi reprezentującymi ponad milion pasażerów.
Szukane szkody w milionach dolarów.
Pasażerowie stwierdzili, że Delta i United nie oznaczają tych miejsc bez okien podczas procesu rezerwacji, w przeciwieństwie do rywali takich jak Alaska Airlines i American Airlines, nawet podczas ładowania dziesiątek lub czasami setki dolarów.
Pozwy sądowe mówią, że ludzie kupują siedzenia okienne z kilku powodów, w tym za strach przed lataniem, utrzymywanie dzieci lub po prostu cieszyć się widokiem.
„Gdyby powód i członkowie klasy wiedzieli, że miejsca, w których kupowali (były) bez okien, nie wybraliby ich – a tym bardziej zapłacili dodatkowe”, powiedziała skarga przeciwko United. Skarga Delta zawierała podobny język.
Ani Delta ani United natychmiast nie odpowiedziały na prośby o komentarz przez agencję informacyjną Reuters.
Przeczytaj więcej od Sky News:
Ściana graniczna US-Meksyku, która ma być pomalowana na czarno
„Najmilszy sędzia na świecie” umiera po diagnozie raka
Pasażerowie mogą korzystać z witryn takich jak Seatguru, aby znaleźć zalety i wady określonych miejsc, w tym te, które nie mają okien.
Ale Carter Greenbaum, prawnik, którego firma złożyła dwa pozwy, powiedział, że nie usprawiedliwia to zachowania Delty i United.
Powiedział: „Firma nie może w błąd przedstawia charakter produktów, które sprzedaje, a następnie polegać na recenzjach stron trzecich, aby powiedzieć, że klient powinien był wiedzieć, że kłamie”.