Ximena miała plan.
18-latek z Houston zamierzał rozpocząć studia jesienią na University of Teksas w Tyler, gdzie otrzymała 10 000 $ rocznie stypendiów. Miała nadzieję, że ustanowi ją na jej marzenie: doktorat z chemii, a następnie kariera profesora lub badacza.
„A potem nastąpiła zmiana na czesne i wtedy wiedziałem na pewno, że muszę się obracać”-powiedziała Ximena, która pochodzi z Meksyku, ale uczęszczała do szkół w USA od przedszkola. (The Guardian i jego partner The Hechinger Report, który stworzył tę historię, używa jej imienia tylko dlatego, że obawia się odwetu za swój status imigracyjny).
W czerwcu Biuro Prokuratora Generalnego w Teksasie i administracja Trumpa pracował razem Aby zakończyć przepisy w prawie stanowym, które zaoferowało tysiące nieudokumentowanych studentów, takich jak Ximena niższe wskaźniki czesnego w szkołach publicznych w Teksasie. Urzędnicy stanowi i federalni z powodzeniem argumentowali w sądzie, że wieloletnia polityka dyskryminowała obywateli amerykańskiego spoza stanu, którzy zapłacili wyższą stawkę. Uzasadnienie to zostało teraz powtórzone w podobnych procesach przeciwko Kentucky, Oklahomie i Minnesocie – część szerszej ofensywy przeciwko dostępowi imigrantom do edukacji publicznej.
W UT Tyler, w stanie Czesne i opłaty W nadchodzącym roku akademickim łącznie 9 736 USD, w porównaniu do ponad 25 000 USD dla studentów spoza stanu. Ximena i jej rodzina nie mogli sobie pozwolić na rachunek za czesne, więc wycofała się. Zamiast tego zapisała się do Houston Community College, gdzie koszty poza stanem wynoszą 227 USD na semestr, prawie trzykrotnie niż stawka w dystrykcie. Szkoła oferuje tylko podstawowe zajęcia chemii na poziomie uczelni, więc aby przygotować się na doktorat lub oryginalne badania, Ximena nadal będzie musiała znaleźć sposób na zapłacenie za czteroletnie uniwersytet.
Jej położenie jest dokładnie tym, co stanowi prawodawcy z obu partii politycznych, którzy mieli nadzieję uniknąć, kiedy uchwalili Ustawę Dream Texas, ustawodawstwo z 2001 r., Które nie tylko otworzyły podwoje dla szkolnictwa wyższego dla nieudokumentowanych studentów, ale miało również na celu wzmocnienie gospodarki Teksasu i jej siły roboczej w perspektywie długoterminowej. Z tym prawem Teksas stał się pierwszym z więcej niż więcej niż Dwa tuziny stanów Aby wdrożyć czesne dla nieudokumentowanych studentów i przez prawie 24 lata przełomowa polityka pozostała nienaruszona.
Konserwatywni prawodawcy wielokrotnie proponowali go uchylenie, ale pomimo lat kontroli jednopartyjnej w ustawodawstwie stanowym, Za mało republikanów przyjęli uchylenie Nawet tej wiosny, dni przed biurem prokuratora generalnego w Teksasie i Federalnym Departamentem Sprawiedliwości przeprowadziły się, aby to zakończyć.
Teraz, gdy zbliża się semestr jesienny, imigranci zastanawiają się, czy odejść od swoich kursów, czy czekają na jasność, w jaki sposób wpływa na nich umowa o zgodę zawarta przez Departament Sprawiedliwości.
Zwolennicy imigracyjni obawiają się, że uczelnie i uniwersytety w Teksasie wydają potencjalnych uczestników, którzy są zgodni z prawem obecni i nadal kwalifikują się do czesnego w państwie pomimo orzeczenia sądu-w tym odbiorcy odroczonej działań na rzecz przyjmowania dzieciństwa (DACA), kandydaci na azyl i tymczasowe chronione posiadacze statusu-nie ma personelu uniwersyteckiego. Dokładnie kto musi zapłacić wyższą stawkę czesnego.
W Austin Community College (ACC) członkowie rady powierniczej nie są pewni, jak dokładnie wdrożyć orzeczenie. Gdy oczekują na odpowiedzi, do tej pory zdecydowali się nie wysyłać listów, prosząc swoich uczniów o poufne informacje w celu ustalenia stawek czesnego.
„To zamieszanie nieuchronnie zaszkodzi studentom, ponieważ uważamy, że przy braku informacji oraz w obecności strachu i niepokoju uczniowie zdecydują się nie kontynuować szkolnictwa wyższego”, powiedział Manuel Gonzalez, wiceprzewodniczący Rady Powierniczej ACC.
Tymczasem eksperci ds. Polityki ostrzegają, że siła robocza w Teksasie może cierpieć jako utalentowani młodzi ludzie, z których wielu spędzało całą edukację w systemie szkół publicznych, nie będzie już w stanie pozwolić sobie na stopnie naukowe i licencjackie, które pozwoliłyby im w prowadzeniu karier, które pomogłyby w spędzeniu ich lokalnych gospodarek. Zgodnie z ustawą o Dream Texas beneficjenci byli zobowiązane do ubiegania się o legalne stałe miejsce zamieszkania Jak najszybciej, dając im możliwość utrzymania pracy związanych z ich stopniami. Nawet bez legalnego statusu imigracyjnego prawdopodobne jest, że nadal będą działać-tylko w niższych płatnych pracach.
„Jest tak krótkowzroczny pod względem dobrobytu stanu Teksas”, ” – powiedziała Barbara Hines, była profesor szkoły prawniczej, która pomogła ustawodawcom stworzyć Ustawę o Dream Texas.
Ustawodawstwo zostało po raz pierwszy wprowadzone do niższej izby państwowej przez emerytowaną Gwardię Narodową Majan Gen, Rick Noriegi, demokratę, który służył w Teksasie w latach 1999–2009, po tym, jak dowiedział się o młodym pracownikowi stoczni w swojej dzielnicy, który chciał zapisać się do lokalnej uczelni społeczności dla mechaników lotniczych, ale nie mogła sobie pozwolić na czekanie poza stanem.
Noriega zadzwoniła do biura szkolnego kanclerza, które było w stanie zapewnić finansowanie dla ucznia. Ale to doświadczenie doprowadziło go do zastanowienia: ile jeszcze dzieci w jego dzielnicy spotyka się z tymi samymi barierami dla szkolnictwa wyższego?
Więc pracował z socjologiem Studenci ankiety w lokalnych szkołach średnich o problemie, które okazały się powszechne. A dzielnica Noriegi nie była odstająca. W stanie, który od dawna ma jeden z narodu Największe nieautoryzowane populacje imigrantówPolitycy w całym podziale partyzanckim wiedzieli, że wpłynęło na wyborców, przyjaciół lub członków rodziny i chcieli pomóc. Kiedyś Noriega postanowił zaproponować przepisy, republikanin, Fred Hillpoprosił o pełnienie funkcji wspólnego autora w rachunku.
Ustawodawstwo z łatwością minęło Izbę Teksasu, która była wówczas kontrolowana przez demokratyczne, ale Senat kierowany przez republikanów był mniej przychylny.
„Nie mogłem nawet przesłuchać” – powiedziała Leticia van de Putte, ówczesny senator stanu, który sponsorował ustawodawstwo w jej izbie.
Aby przekonać swoich republikańskich kolegów, dodała kilka ograniczeń, w tym wymaganie od nieudokumentowanych studentów życia w Teksasie przez trzy lata przed ukończeniem szkoły średniej lub otrzymaniem GED. (Oszacowano trzy lata, ponieważ średni czas potrzebny byłoby zapłacenie wystarczającej ilości podatków państwowych, aby wymyślić różnicę między czesnym w stanie.) Uwzględniła również klauzulę nakazującą, aby nieudokumentowani studenci, którzy uzyskali dostęp do czesnego w stanie Podpisz oświadczenie Zobowiązanie się do realizacji zielonych kart, gdy tylko były w stanie.
Van de Putte zwrócił się do grup biznesowych w Teksasie, aby wbić dom ekonomiczny dla rachunku. I przekonała społeczność biznesową do zapłaty autobusów, aby zabrać latynoskie ewangeliczne konserwatywne pastor z Dallas, San Antonio, Houston i innych obszarów do Austin, aby mogli zapukać do drzwi w celu poparcia przepisów i modlić się z republikańskimi senatorami i ich pracownikami.
Następnie ustawa Dream w Teksasie w przeważającej mierze uchwaliła Senat Stanu w maju 2001 r., A ówczesny gubernator, Rick Perry, republikanin, podpisał ją w następnym miesiącu.
Jednak do 2012 r. A Nowy kut prawicowych polityków został wybrany na urząd, wielu filozoficznie sprzeciwiło się prawu – i głośno o tym. Obezpieczenie Perry’ego przez politykę powróciły prześladuj go Podczas republikańskiego prezydenckiego podstawowego w 2012 r., Kiedy jego kampania została uparta przez krytykę po tym, jak powiedział przeciwnikom kapitału czesnego podczas debaty: „Nie sądzę, żebyś miał serce”.
Mimo to żaden z wielu rachunków wprowadzonych na przestrzeni lat za uchylenie Act Dream Act Texas nie był udany. I nawet obecny gubernator Teksasu, Greg Abbott, czasami republikański jastrzębi graniczny niejednoznaczne z politykąz jego rzecznikiem w 2013 r., Że Abbott wierzył, że „cel” czesnego w stanie bez względu na status imigracyjny był „szlachetny”.
Do 2017 r. W tym samym roku Trump rozpoczął swoją pierwszą kadencję, ankieta wykazała wiele Teksańczyków na poparcie czesnego w stanie dla nieudokumentowanych studentów. Niedawno badania mają wskazany czas I Czas znowu że Amerykanie popierają ścieżkę do statusu prawnego dla nieudokumentowanych mieszkańców sprowadzonych do USA jako dzieci.
Ale argumenty przeciwko czesnemu w stanie niezależnie od statusu imigracyjnego również zyskały popularność: krytycy twierdzili, że polityka ta jest niesprawiedliwa dla obywateli amerykańskich z innych stanów, którzy muszą płacić wyższe stawki lub że nieudokumentowani uczniowie zajmują miejsca w szkołach konkurencyjnych, które mogą zostać wypełnione przez udokumentowanych Amerykanów.
Departament Sprawiedliwości oparł się na podobnej retoryce w procesie, który zabił czesne w Teksasie, twierdząc, że prawo stanowe zostało zastąpione przez ustawodawstwo federalne z 1996 r. Zakazujące nieudokumentowanych imigrantów z uzyskania czesnego w państwie-nad obywatelami USA-w oparciu o miejsce zamieszkania.
W Teksasie nagłe zmiana polityki powoduje chaos. Nawet dwa największe uniwersytety w stanie, Texas A&M i University of Texas, wykorzystują różne wytyczne, aby zdecydować, którzy studenci muszą płacić stawki poza stanem.
„Myślę, że uniwersytety są tymi, które są postawione w tej naprawdę trudnej pozycji”, powiedział Luis Figueroa, starszy dyrektor ds. Legislacyjnych w grupie rzecznictwa w każdym Texanie. „Nie są ekspertami imigracyjnymi. Otrzymali bardzo niewiele wskazówek dotyczących interpretacji dekretu zgody”.
Tymczasem młodzi uczeni stoją w obliczu trudnych wyborów. Jedna studentka, która poprosił o zachowanie anonimowości z powodu jej nieudokumentowanego statusu imigracyjnego, zastanawiał się nad jej przyszłością.
Młoda kobieta, która mieszkała w San Antonio od dziewięciu miesięcy, zapisała się na sześć kursów na upadek w Texas A&M-san Antonio i nie była pewna, czy je rzucić. Byłby to jej ostatni semestr, zanim uzyskałaby stopnie psychologii i socjologii, ale nie mogła pojąć płacenia za czesne.
„Jestem nieznana”, powiedziała, jak „wielu studentów w tej chwili”.
-
Ten historia został pierwotnie wyprodukowany przez Raport Hechingeraniezależna organizacja non-profit, niezależna organizacja informacyjna koncentrująca się na nierównościach i innowacjach w edukacji