W 10. rocznicę katastrofy powietrznej Shoreham, rodziny niektórych zabitych skrytykowały regulator za to, co opisują jako „szokujące” ciągłe podejście do bezpieczeństwa.

22 sierpnia 2015 r spadł z nieba i rozbił się w jedną z najbardziej ruchliwych dróg w Sussexzabijanie 11 ludzi.

Większość z nich nawet nie obserwowała wyświetlacza aerobatycznego nad głową, gdy zostali pochłonięci w kuli ognistej, która przetoczyła podwójną jezdni.

Żuraw usuwa resztki myśliwca, który rozbił się na A27. Plik Pic: Reuters
Obraz:
Żuraw usuwa resztki myśliwca, który rozbił się na A27. Plik Pic: Reuters

Jacob Schilt (23 lata) i jego przyjaciel Matthew Grimstone, również 23, jechali w meczu dla swojej drużyny piłkarskiej, Worthing United FC.

Oba zestawy rodziców są głęboko gniewne, że ich ukochani synowie stracili w ten sposób życie.

„To oczywiście zmieniło nasze życie na zawsze i jest to ogromne przypomnienie co 22 sierpnia, ponieważ jest to tak publiczna rocznica. To naprawdę zniszczyło nasze życie” – powiedziała jego mama, Caroline Shilt.

„To było katastrofalne dla nas wszystkich” – dodał ojciec Jacoba, Bob.

Jacob Schilt zmarł w katastrofie Shoreham
Obraz:
Jacob Schilt zmarł w katastrofie Shoreham

Matthew Grimstone na swoje 23 urodziny, ostatnie przed śmiercią w katastrofie Shoreham
Obraz:
Matthew Grimstone na swoje 23 urodziny, ostatnie przed śmiercią w katastrofie Shoreham

„Nie mieli ochrony”

Sue i Phil Grimstone twierdzą, że organ regulacyjny, Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA), nie był pociągnięty do odpowiedzialności za umożliwienie Airshow na miejsce tam, gdzie to zrobił.

„W Shoreham pozwolenie udzielone przez CAA nie pozwoliło na wyświetlanie samolotów na wykonywanie płacących widzów lub zaparkowanych samochodów” – powiedzieli.

„Ale samoloty pozwolono na przelot aerobatyki bezpośrednio nad A27, który był w obszarze wyświetlacza, znanej ruchliwej drogi.

„Chodziło o ignorowanie bezpieczeństwa ludzi podróżujących na głównej drodze na rzecz pokazu lotniczego. Nie mieli ochrony”.

Sue i Phil Grimstone twierdzą, że CAA nie była pociągnięta do odpowiedzialności
Obraz:
Sue i Phil Grimstone twierdzą, że CAA nie była pociągnięta do odpowiedzialności

Program pomnika dla Jacoba Schilta i Matthew Grimstone
Obraz:
Program pomnika dla Jacoba Schilta i Matthew Grimstone

Caroline i Bob Schilt
Obraz:
Caroline i Bob Schilt

Seria katastroficznych błędów

Katastrofa miała miejsce, gdy doświadczony pilot Andy Hill, były instruktor RAF, próbował latać pętlą w odrzutowcu Hawker Hunter Hunter z lat 50.

Ale popełnił serię katastroficznych błędów. Jego prędkość, gdy samolot uderzył w manewr, była zdecydowanie zbyt wolna, dlatego nie miał wystarczającej ilości wysokości, aby móc bezpiecznie wycofać się z nurkowania. Odrzutowiec musiał być co najmniej 1500 stóp wyżej.

Pan Hill przeżył katastrofę, ale mówi, że nie pamięta, co się stało, a jury w starym Bailey uznało go za winnego rażącego zaniedbania w 2019 r.

Andrew Hill przybywa do starego Baileya w Londynie w 2019 r.
Obraz:
Andrew Hill przybywa do starego Baileya w Londynie w 2019 r.

Kiedy dochodzenie ostatecznie zakończyło się w 2022 r., Koroner orzekł, że mężczyźni zostali bezprawnie zabici z powodu serii „rażących błędów” popełnionych przez pilota.

Zasady wokół pokazów powietrza zostały zaostrzone od czasu awarii, z surowszymi ocenami ryzyka, minimalnym wymaganiami wysokości, odległościami ochrony tłumu i kontroli pilotów.

Ale rodziny Jacoba i Matta uważają, że CAA wciąż nie robi wystarczająco dużo, aby chronić ludzi korzystających z dróg w pobliżu śladów lotniczych lub innych obserwatorów, którzy same nie uczestniczą w wydarzeniach.

Służby ratunkowe uczestniczą na miejscu A27. Zdjęcie: Pa
Obraz:
Służby ratunkowe uczestniczą na miejscu A27. Zdjęcie: Pa

Rodziny niedawno wzbudziły obawy dotyczące Airshow Duxford na spotkaniu z CAA.

Podczas gdy samoloty nie mogą już latać aerobatykami nad M11, robią to w pobliżu – i mogą przelecieć nad drogą z prędkością 200 stóp, aby ponownie skonfigurować i wrócić. Jeśli M11 ma ruch w kolejce w okolicy, wyświetlacz musi zostać zatrzymany lub ograniczony.

Grimstones uważają, że pokazuje to przyjęcie „elementu ryzyka” i są sfrustrowane, że CAA zlecił jedynie niezależny przegląd, patrząc na zatkane drogi i ochronę stron trzecich na początku tego roku.

„Uważamy, że CAA wciąż ciągnie stopy, jeśli chodzi o bezpieczeństwo stron trzecich na głównych drogach bezpośrednio w pobliżu pokazu lotniczego” – powiedzieli.

Rodzina skarżyła się na CAA do parlamentarnego rzecznika.

Pomnik ofiar Airshow Shoreham na bankach Adur w Shoreham
Obraz:
Pomnik ofiar Airshow Shoreham na bankach Adur w Shoreham

„Wciąż są znaki zapytania”

Niektórzy eksperci uważają również, że CAA ma pytania, które należy odpowiedzieć na poprzedni incydent z udziałem pana Hilla, po tym, jak organizatorzy Southport Airshow w 2014 r. Przynieśli swój wyświetlacz na awaryjne zatrzymanie, ponieważ latał zbyt blisko tłumu, a pod minimalną wysokością dla jego pokazu.

Podczas dochodzenia w sprawie katastrofy Shoreham, oddział dochodzenia w sprawie wypadków lotniczych (AAIB) stwierdził później, że chociaż obecny inspektor CAA przeprowadził nieformalną dyskusję z pilotem, nie podjęto dalszych działań, a incydent nie został zgłoszony do AAIB.

Emerytowany pilot Steve Colman spędził wiele lat, patrząc na to, co wydarzyło się w Shoreham, i uważa, że ​​CAA nie wypełniła ich ustawowego obowiązku w pełni zbadania i zgłaszania incydentu w Southport.

„Musisz zadać pytanie – czy incydent z Southport został zbadany, czy Shoreham był bardziej prawdopodobny lub mniej prawdopodobne, że wystąpił?” Powiedział. „Myślę, że może być tylko jedna odpowiedź – mniej prawdopodobne jest, że nastąpiło”.

Tim Loughton, który był wówczas posłem dla Shoreham, uważa, że ​​należy uderzyć równowagę.

„Nie chcemy całkowicie regulować tych zdarzeń.

Przeczytaj więcej od Sky News:
London Underground Workers do strajku
Mężczyzna oskarżony o zabicie sprzedawcy lodów

Shoreham Air Crash Ofiary (od wskazówek zegara po lewej) Matthew Grimstone, Graham Mallinson, Tony Brightwell, Mark Reeves, Matt Jones, Maurice Abrahams, Richard Smith, Jacob Schilt, Daniele Polito, Mark Trussler, Dylan Archer
Obraz:
Shoreham Air Crash Ofiary (od wskazówek zegara po lewej) Matthew Grimstone, Graham Mallinson, Tony Brightwell, Mark Reeves, Matt Jones, Maurice Abrahams, Richard Smith, Jacob Schilt, Daniele Polito, Mark Trussler, Dylan Archer

Rob Bishton, dyrektor generalny CAA, powiedział: „Nasze myśli pozostają z rodzinami i przyjaciółmi osób dotkniętych katastrofą Airshow Shoreham.

„Po awarii przeprowadzono kilka dochodzeń i przeglądów bezpieczeństwa, aby zapobiec podobnym incydentom w przyszłości. Obejmowało to natychmiastowy przegląd bezpieczeństwa prążkowia lotniczego oraz pełne dochodzenie w sprawie oddziału dochodzenia w sprawie wypadków lotniczych. Wszystkie zalecenia i ulepszenia bezpieczeństwa z tych przeglądów zostały w pełni wdrożone.

„Współczynniki lotnicze nadal podlegają rygorystycznemu nadzorowi, aby zapewnić utrzymanie najwyższych możliwych standardów bezpieczeństwa.

„Na poprzednim pokazie lotniczym w 2014 r. Pilot zaangażowany w wypadek w Shoreham został poinstruowany, aby przerywał wystawę przez dyrektora latającego serialu. Incydent ten został zbadany przez brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego i podjęto działania regulacyjne”.

Bishton dodał: „W ramach pracy nad przeglądem nadzoru bezpieczeństwa nad wyświetlaczami lotniczymi po tragicznej katastrofie Shoreham działania podjęte przez regulator po takim połączeniu zatrzymania zostały wzmocnione”.

Ale rodziny zabitych wciąż uważają, że można zrobić znacznie więcej.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj