Pasażer na pokładzie Sea Safari w Devon został sparaliżowany po rzuceniu się od „samobójczego” łodzi. Nowy raport ujawnił, że sztywna nadmuchiwana łódź (żebro) zderzyła się z wysoką falą u wybrzeży Devon w czerwcu 2023 r., W wyniku czego kobieta, która nie została nazwana, została rzucona naprzód. Siedziała samotnie na dżokeju łodzi, raport stwierdza, że często nazywane jest „samobójstwem” z powodu problemów z komfortem.
Krótko po wyrzuceniu z siedzenia Rib Lundy Explorer kobieta powiedziała talii, że „nie czuje jej nóg”. Następnie szybko latała do szpitala w Plymouth, gdzie otrzymała leczenie. Po incydencie dochodzenie zostało otwarte przez oddział dochodzenia w sprawie wypadku morskiego (MAIB). Ich ustalenia zostały przekonane, że pojawiło się kilka problemów związanych z bezpieczeństwem Safari, które doprowadziły do paraliżu kobiet.
Po pierwsze, siedzenie Jocket, w którym siedziała, było przeznaczone dla dwóch pasażerów, ale kobieta siedziała sama. Oznaczało to, że była narażona na „wysokie obciążenie wstrząsu”, gdy żebro uderzyło w potężne fale.
Dodało, że pasażerowie siedzący z przodu długość żebra byli narażeni na wyższe ryzyko obrażeń dolnych niż ci siedzące z tyłu łodzi.
Dochodzenie wykazało również, że krótkie informacje o bezpieczeństwie przedprzepływowym nie były dostarczane pasażerom o korzystaniu z miejsc i że osoby na pokładzie nie były świadome ryzyka łodzi.
Raport stwierdza również, że kapitan był źle przygotowany do radzenia sobie ze wzrostem fali po warunkach pogodowych tego dnia.
Od 2001 r. MAIB został powiadomiony o 54 wypadkach podczas podróży żebrowej, co spowodowało urazy dolnej części pleców, w przypadku 17 złamań kręgosłupa.
Raport mówi: „Podczas tego śledztwa konsultowano się z kilkoma operatorami, producentami i skipperami, a wszyscy przyznali, że przednie siedzenia żebra mogą przedstawić problemy z komfortem, często nazywając je jako„ kamikaze ”lub„ samobójczy ”.
Po tragicznym zdarzeniu MAIB jest zalecane przez Ilfracombe Sea Safari w celu zainstalowania czujników w przyszłości. Dodali, że zarządzanie bezpieczeństwem powinno zostać wdrożone przed każdą podróżą na morze, w tym co zrobić, jeśli warunki się zmienią.
Firma od dwóch lat jest w nowym zarządzaniu i powiedziała, że wdrożyła wszystkie wytyczne dotyczące bezpieczeństwa określone w raporcie, w tym instalację czujników wstrząsu.
Rzecznik firmy powiedział: „Działamy na najwyższe standardy i wychodzimy poza to, aby wszyscy nasi pasażerowie i załoga są bezpieczni”.