Już żonglowanie harmonogramami klas i dziwactwa współlokatora, oto jeszcze jeden element na listę kontrolną mentalnej studentów pierwszego roku: sztuczna inteligencja nadchodzi na ich pracę.
Nie widać jeszcze, czy AI przekształci pozycje białych kołnierzyków, czy całkowicie je wyeliminować. Nie wiadomo również, czy ludzie zostaną zastąpieni maszynami, czy pracownicy, których brakuje umiejętności AI. Oczywiste jest, że ostrzeżenia o tym, co często nazywa się miejscami wiedzy, rodzaje się, na które absolwenci studenci mogą się kiedyś liczyć, rosną.
„W powietrzu jest szersze poczucie przeczucia na temat wartości edukacji w epoce sztucznej inteligencji”, nowy dziekan Harvard College, David Deming, powiedział przychodzącym Studenci pierwszego roku na początku tego miesiąca.
Dlaczego to napisaliśmy
Sztuczna inteligencja podejmuje pewne prace obsługiwane przez ludzi. Pojawiająca się technologia tworzy również nowe możliwości, a studenci dostosowują swoje kierunki do przygotowania się do przyszłego miejsca pracy.
A uczniowie słuchają.
„Nie chcę być jedną z osób bezrobotnych, zanim opuszczam college”, mówi Oluwamayokun Lawal, kierunek informatyki na Uniwersytecie Saint Louis. Pan Lawal, junior uczelni, przeniósł certyfikaty lub obszary studiów, ściga się w szkole, aby uczynić się bardziej sprytnym i zatrudnieniem.
„Zdecydowanie jest to decydujący czynnik tego, jak chcę wykonywać swoją pracę”, mówi Maria Anzalotti, młodsza z Emerson College w Bostonie, która jest bardzo zainteresowana pisemną. „Wiedząc, że AI istnieje… sprawia, że chcę się upewnić, że jestem nadludzką, naciskiem na człowieka, pisarza”.
Oba zawody są uważane za wysokie ryzyko zakłócenia AI. Ponieważ technologia generuje już 20% lub więcej nowego kodu oprogramowania, liderzy technologii przewidują masowe zwolnienia do 2030 roku.
Zatrudnianie przez Big Tech nowych absolwentów szkół wyższych upadło już do 7% wszystkich pracowników, mniej niż połowę udziału w 2019 r., Według May Report Przez firmę Venture Capital Signalfire.
„Rewolucja AI zaczyna mieć znaczący i nieproporcjonalny wpływ na pracowników podstawowych na amerykańskim rynku pracy”, powiedział w zeszłym miesiącu badanie przeprowadzone przez Laboratorium gospodarki cyfrowej Uniwersytetu Stanford. Stwierdzono 13% spadek zatrudnienia dla pracowników w wieku od 22 do 25 lat w najbardziej eksponowanych AI-zawodach.
Pisanie jest uważane za jedno z tych zawodów. Analiza Spośród ponad 900 000 nowych stron internetowych (niegdyś placu zabaw literatury, historii i kreatywnego pisania) odkryło, że prawie trzy czwarte tych stron obejmowało treści generowane przez AI.
Dzielenie się przestrzenią z AI
Rok temu Merritt Hughes nie sądził, że inteligentne maszyny miałyby duży wpływ na zamierzoną karierę w dziennikarstwie. Następnie, podczas kursu sztucznej inteligencji i dziennikarstwa tej wiosny, Emerson College Junior zauważył, ile dużych organizacji informacyjnych już włączyło tę technologię jako narzędzie badawcze i analizy.
To był zwrot.
„Widziałem, jak najpierw chodzę na znacznie mniejszy papier – szczerze, pisząc na organizację non -profit lub coś w tym rodzaju – tylko dlatego, że czuję, że jest to znacznie bardziej zgodne z moimi moralnymi” – mówi college junior.
Rachunkowość jest jednym z tych branż zagrożonych AI. W ubiegłym roku wszystkie cztery główne firmy, Deloitte, PricewaterhouseCoopers, Ernst & Young i KPMG, zwolniły pracowników lub ogłosiły potencjalną eliminację pozycji do dostosowania kilku tysiąc zbiorowo.
„Mogą używać sztucznej inteligencji do rekonfigurowania miejsc pracy”, mówi Matthew Anderson, profesor księgowy i dziekan ds. Różnorodności, równości i integracji na Michigan State University. Paradoks polega na tym, że takie cięcia na niskim poziomie oznaczają zatrudnienie bardziej wykwalifikowanych ludzi. Uniwersytet pracuje nad tym, jak zwiększyć swoje licencjat, aby mogli zakwalifikować się do tych wykwalifikowanych prac.
Kantyn rachunkowości potrzebują „więcej umiejętności finansowych, kilku dodatkowych umiejętności komputerowych i umiejętności analitycznych, możliwości korzystania z zestawów dużych zbiorów danych i lepszego manipulowania nimi” – dodaje.
Potencjał plus
Ale to tylko jedna strona obrazu. Dotychczasowe dowody sugerują, że zamiast zastępować pracowników, technologia jest narzędziem sprawia, że ludzie są bardziej produktywni. Użycie AI skoczyło z roku temu, w sierpniu Bank Rezerw Federalnych w Nowym Jorku stwierdził w ankiecie przedsiębiorstw regionalnych. Ale stwierdzono również, że do tej pory AI nie miało znaczącego wpływu na liczbę miejsc pracy. Niektóre firmy zatrudniają z powodu technologii, a Post na blogu Z banku wskazuje.
W branżach bardziej narażonych na sztuczną inteligencję, przychody na pracownika rosną Potrójna prędkość innych sektorów, zgodnie z najnowszą ankietą Globalna firma konsultingowa PWC. Płace rosną z podwójną prędkością.
Następnie są nowe zadania, które stworzą technologia.
Eksplozja zainteresowania
Do 2030 r. AI wyeliminuje 92 miliony miejsc pracy na całym świecie, ale stworzy także 170 milionów nowych, światowego forum ekonomicznego przewiduje. Byłby to zysk netto wynoszący 7% globalnego rynku pracy, otwarty dla studentów i innych osób z odpowiednimi umiejętnościami w sztucznej inteligencji.
Anegdotycznie: „Czuję, że studenci wciąż są optymistyczni”, mówi Luay Nakhleh, dziekan School of Engineering and Computing na Rice University. „Czytają wszystkie artykuły o firmie X, które nie zatrudniają programistów oprogramowania podstawowego. Ale rozumieją również co najmniej dwa punkty:… Uczymy ich silnych podstaw, aby bez względu na to, gdzie pole idzie, będą na to gotowe. (A po drugie), jeśli w ogóle, będą znacznie silniejsze, jeśli zostaną narażone na AI i narzędzia.”
Szkoła inżynieryjna University of Pennsylvania wprowadziła również w tym roku swoją pierwszą studiów wyższej i odnosi się do eksplozji zainteresowania.
Kiedy Chris Callison-Burch, profesor informatyki, zaczął uczyć samotnego kursu AI szkoły, zanim Chatgpt wybuchł na scenie, miał 150 uczniów. W tym roku spodziewa się prawie pięciu razy większej liczby, wypełniając największą salę wykładową w kampusie do 400 miejsc z kolejnymi 300 studentami online.
„Sentyment brzmi: lepiej zrozumieć, jak używać sztucznej inteligencji niż wcale” – dodaje.
Wielu studentów zgadza się.
„Utknąłem z matematyki, ale zdecydowanie zmieniłem sposób, w jaki podszedłem do mojej osobistej nauki, szczególnie poza klasą”, mówi Gabe Riedel, starszy z California Polytechnic State University w San Luis Obispo w Kalifornii. Wziął kilka kursów online na temat korzystania z AI. „Zdecydowanie zabierze pewne prace, ale myślę też, że ma to możliwość zapewnienia nowych miejsc pracy”.
AI przyciągnęła Grace Koepke na amerykański uniwersytet. College Junior jest zapisany do programu podwójnego stopnia, w którym ostatecznie dostanie tytuł magistra analityki i sztucznej inteligencji.
„Chciałem przestudiować coś, co faktycznie przygotowałoby mnie na przyszłość”, pisze pani Koepke w odpowiedzi e -mail na pytania reportera monitora. „Firmy chcą ludzi, którzy rozumieją uczenie maszynowe, automatyzację, etyczną sztuczną inteligencję i jak przekształcić dane w prawdziwe spostrzeżenia. Ta kombinacja wiedzy biznesowej i umiejętności AI nie jest jeszcze bardzo powszechna, więc myślę, że daje mi przewagę konkurencyjną”.
Monitorowanie pisarzy personelu Laurent Belsie i Hannah Goeke donosili z Bostonu; Ira Porter poinformował z Dover, Delaware; i Goodluck Ajeh poinformował Elsah, Illinois.