Francuzi zostali oskarżeni o „krew na rękach” po tym, jak nie przechwycili dwóch oddzielnych potraw migrantów w ciągu mniej niż 24 godziny.

Trzech osób ubiegających się o azyl – w tym dwoje dzieci – zmarło po wybuchu chaosu na niebezpiecznie przepełnionym statku w pobliżu Calais.

Laurent Touvet, prefekt regionu, powiedział, że „prawdopodobnie zostali zmiażdżeni na dnie łodzi”.

Abeille Normandie uratowała 44 osoby i pozwoliła 28 osobom kontynuować wód w Wielkiej Brytanii.

Trzy kolejne obawiają się zmarłych po zgłoszeniu zaginięcia podczas osobnej próby przejścia.

Touvet twierdził, że przemytnicy uruchomili we wtorek łódź noszącą 115 osób – jedną z największych kiedykolwiek widzianych.

Ostatnie horrory kanałowe pojawiły się zaledwie 12 godzin po śmierci kobiety, gdy migrant „opróżniał się”, gdy osiągnął wody w Wielkiej Brytanii.

Straż przybrzeżna wydała wezwanie do Mayday – które usłyszał Daily Express – wzywając do „wszelkich statków w okolicy, które mogą pomóc” w skontaktowaniu się z władzami i dołączeniu do ratownictwa.

Świadkowie powiedzieli The Daily Express, że Francuzi podążali za tym pontonem przez wiele godzin, zanim zaczęło się „szybko się spadać”, gdy przechodził na angielskie wody terytorialne.

Ale powiedzieli, że francuskie statki nie ratują migrantów z wody. Zamiast tego zostali oni wniesione do Dover siłą graniczną, RNLI i w helikopterze HM Straży.

Źródło mówi: „Angielskie naczynia czekały na granicy. Francuski statek towarzyski wymyślił ten ponton.

„Gdy przekroczyła granicę, wydawało się, że zaczęło się szybko spadać. Angielskie statki rzuciły się, by odebrać ludzi z wody. Uruchomiono łódź ratunkową Dover i pomogli. Ale wydawało się, że Francuzi nikogo nie odebrały.

„Nie stanowi to dla nich problemu. W sytuacji zagrażającej życiu (i sytuacji w Mayday Call) nie martwi się o to, czyje to woda terytorialna.

„Francuzi zawsze będą argumentować, że jeśli ich zaangażują się i podniosą, oni (migranci) będą się oprzeć. Nie chcą być odebrani przez Francuzów, ponieważ zostaną zabrani do Francji.

„Nigdy by się tak nie zdarzyło, gdyby nie eskortowało go Francuzi i gdyby został przechwycony w pobliżu francuskiego brzegu”.

Sekretarz domu Shadow Chris Philp powiedział: „Przekroczenie kanału La Manche na pontonie jest niebezpieczną i niebezpieczną podróżą, której nikt nigdy nie powinien zabrać. To tragiczne, że w kanale zaginęło jeszcze trzy życie.

„Jedynym sposobem, aby zapobiec tym śmierci, jest powstrzymanie łodzi odchodzących przede wszystkim. Oznacza to odstraszanie, usunięcia i system, który wyraźnie nielegalny wpis nie zadziała. Partia Pracy nigdy nie powinna była złomować odstraszającego rwandy bez zastępowania. Gangi przestępcze biegają w rezultacie, a życie są tracone.

„Wielka Brytania płaci Francji setki milionów, aby zapobiec tym przejściom, ale wydaje się, że Francuzi robią bardzo mało, aby pomóc. Francuzi muszą zrobić znacznie więcej, a praca musi stawić czoła prawdzie – że bez prawdziwego odstraszającego kryzys nigdy się nie skończy.

„Francuzi mają krew na rękach”.

Ta gazeta rozumie, że migrantka, która zmarła we wtorek, została wyciągnięta z wody.

Zespoły ratownicze przeprowadziły CPR, ale została ogłoszona martwą po tym, jak została przyleciona do Dover.

Zaledwie 12 godzin później załogi ratunkowe, w tym helikopter francuskiego marynarki wojennej, zostały zakodowane na przepełnioną łódź u wybrzeży Pas-de-Calais.

Władze uważają, że dziesiątki migrantów próbowały przecinać nocne przejście.

Opracowując swoją operację ratunkową, władze stwierdziły, że 44 osoby zostały zdjęte z przepełnionego dinghy migrantów.

Trzy osoby „nie reagowały”, a trzy kolejne zostały przewiezione do szpitala Boulogne-sur-Mer.

Dodali: „Dwadzieścia osiem mieszkańców łodzi odmówiło oferowanej pomocy i kontynuowały”.

Migranci siedzące w środkowych odcinkach dinghies są bardziej podatni na zmiażdżenie, jest to rozumiane.

Ryzyko tego przerażającego zdarzenia nasila się, jeśli łódź zacznie przyjmować wodę, ponieważ statek zasadniczo się rozpada, wszyscy pośrodku wśród wraku.

Lokalna prefektura w Calais powiedziała: „Trzech migrantów straciło życie, prawdopodobnie brakuje trzech innych osób.

„Prefekt był dziś rano w porcie Boulogne-str-mer, wraz z burmistrzem Le Portel i prokuratora Boulogne-sur-Mer, aby nadzorować operacje bezpieczeństwa i ratownicze.

„Sieci przemytników ponoszą odpowiedzialność za te tragedie. Stan jest zdeterminowany, aby je zwalczyć”.

Rzecznik rządu Wielkiej Brytanii powiedział: „Wiemy o doniesieniach o incydencie na kanale na francuskich wodach terytorialnych.

„Władze francuskie prowadzą reakcję i dochodzenie. Na tym etapie nie będziemy komentować dalej”.

Uważa się, że co najmniej 20 osób zmarło podczas próby przekroczenia kanału w tym roku.

Francuski stóp przybrzeżny twierdziła, że ​​194 osoby zostały uratowane w ciągu 9 i 10 września przez służby państwowe.

W tym roku około 30 838 migrantów przekroczyło kanał, co stanowi wzrost o 37% w porównaniu do ubiegłego roku.

Francuscy szefowie Unii wywołali gniew po powiedzeniu, że oficerowie odmówią przechwytywania migrantów w wodzie, ponieważ jest za zimno.

Baroni Union narzekali na brak szkolenia i sprzętu, dodając, że nie otrzymali jeszcze nowych zamówień.

Wielka Brytania spodziewała się, że Francuzi zwiększą przechwytywanie „imiennie”.

Podobny język był używany dla SIR Keir StarmerZwroty migrantów „jeden, jeden, jeden-wychodzący” z Emmanuelem Macronem.

Ale żaden z nich nie był jeszcze operacjonalizowany.

Nowy sekretarz spraw wewnętrznych Labour, Shabana Mahmood, przysięgła przeglądać przepisy dotyczące praw człowieka, aby umożliwić Wielkiej Brytanii deportować zagranicznych przestępców i nieudanych osób ubiegających się o azyl.

Ale prokurator generalny, lord Hermer, najwyraźniej podważył przyrzeczenie pani Mahmood, deklarując próby zreformowania Europejskiej Konwencji Praw Człowieka była „sztuczką polityczną”.

Sekretarz spraw wewnętrznych w poniedziałek oświadczył: „Debata w Europie zaczyna się zmieniać. Inne kraje faktycznie próbują prowadzić tę rozmowę na temat reformy konwencji.

„Tak nie było wcześniej, w którym być może Wielka Brytania była postrzegana jako bardziej samotnego operatora, nieco bardziej odizolowany w próbie uczynienia tego przypadku”.

Sekretarz sprawiedliwości Shadow, Robert Jenrick, powiedział: „Partia Pracy kłóci się między sobą, podczas gdy kryzys w małej łodzi jest tylko gorszy. To żałosne. Cokolwiek mówią publicznie, aby próbować opinii publicznej, prywatnie znają swój plan zatrzymania łodzi nie zadziała”.

Prokurator generalny Lord Hermer ogłosił, że ministrowie mają zmienić prawo, aby powstrzymać Europejską Konwencję o prawach człowieka (EKPC) blokujących deportacje nielegalnych migrantów i zagranicznych przestępców.

Lord Hermer, który jest silnym zwolennikiem ECHR, powiedział, że Partia Pracy „nie pozostawi kamienia”, starając się zaostrzyć sposób, w jaki sądy zastosowały EKPC.

Powiedział, że orzecznictwo Strasburga jest bardzo „dopuszczalne” i pozwala państwom „ogromny margines uznania” tego, co mogą zrobić w przestrzeni azylowej i imigracyjnej.

„Rozwijał się szczególnie w ciągu ostatnich pięciu lub sześciu lat i martwię się, aby zapewnić, że w kraju dotrzymaliśmy tego.

„Niektórzy z naszych kolegów z Rady Europy mają, jak sądzę, bardziej skuteczne, bardziej solidne mechanizmy zgodne z art. 8, na które musimy spojrzeć. Na każdym poziomie kopiemy opony”.

Powiedział, że obejmowało to wytyczne dotyczące pracowników sprawy, zasady imigracyjne, ustawodawstwo podstawowe i rząd przyjmujący „bardzo proaktywną strategię sporów sądowych”.

Prokurator generalny powiedział, że Francja i Niemcy, a także inne narody europejskie, porzuciłyby zwroty migrantów z Wielką Brytanią, jeśli opuścił ECHR.

„To nie do pomyślenia, że ​​nasi partnerzy zawarliby te umowy, gdybyśmy nie byli członkami Rady Europy” – powiedział Lord Hermer.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj