Daily Express 'Christopher Sharp recenzuje nową pieczęć BYD

W 2012 roku, Najwyższy bieg wykonał funkcję chińskich samochodów, w których Jeremy Clarkson I James May podróżował do Chiny Aby ocenić przeszłe i obecne modele do asses, czy stanowiły one zagrożenie dla europejskich samochodów.

Pod ich wnioskiem zasugerowali, że w oparciu o tempo rozwoju, w ciągu dziesięciu lat ludzie mogą bardzo dobrze prowadzić chińskie samochody. 13 lat później i zalewają rynek wybierającymi ludzi JaecoosBYDS i inni Range RoversBMW i Porsches.

Jednym z głównych powodów tego trendu jest to, że niektóre z tych samochodów wyglądają jak ich konkurenci, Jaecoo 7 czerpią inspirację z Range Rover, ale są znacznie tańsze.

Jednak nie tylko Jaecoo patrzy na zachód na swoich europejskich konkurentów. Po krótkiej jazdy w maju zdałem sobie sprawę, że pieczęć BYD wygląda trochę jak Porsche Taycan i zastanawiałem się, czy może to być konkurent BMW i4, które jechałem zaledwie kilka dni wcześniej.

Co by się stało, gdybym wziął pieczęć na pływanie i jak to się dzieje w niestabilnym oceanie nowoczesnego rynku samochodów?

Christopher w bagażniku pieczęci BYD

Christopher w bagażniku pieczęci BYD (Zdjęcie: Jonathan Buckmaster)

Wstęp

Zacznijmy od podstaw. Model, który miałem na testach, to 2025 Byd Doskonałość pieczęci. Różnica między tym a innymi wersjami pieczęci polega na tym, że w przeciwieństwie do wariantu projektowego doskonałość ma AWD, co oznacza, że ​​moc przechodzi przez wszystkie cztery koła.

Jeśli chodzi o władzę, istnieją znaczący poziom. Przetłumacz 530ss na moc, a masz nieco ponad 500, czyli ponad 50. XX wieku samochodem grupy B lub lat 70. Formuła 1 Maszyna w samochodzie, w którym możesz jechać do sklepów.

Zakres WLTP wynosi około 323 mil, co jest bardzo podobne do BMW i4, samochodu elektrycznego, z którego miałem najnowsze doświadczenie w pisaniu. Tam, gdzie para różni się znacznie, jak to często bywa między maszynami europejskimi i chińskimi, jest cena.

Profil boczny pieczęci BYD

Pieczęć to sedan premium od chińskiego producenta BYD (Zdjęcie: Jonathan Buckmaster)

Koszt

Podczas gdy podstawowa cena pojazdu BMW G26 I4 M50 wynosi około 69 995 £, doskonałość pieczęci BYD jest niższa wynosi około 45 695 £ według Autotrader. Oznacza to, że na linii początkowej BMW jest przed nurtem, ale także cena 24 000 funtów, ale zależy to od zależności od specyfikacji.

Porównaj pieczęć z samochodem, który wygląda, Porsche Taycan, a wyniki są jeszcze bardziej korzystne finansowo. Według strony internetowej RRP Porsche wynosi 88 200 £.

Ale chociaż Porsche jest o ponad 40 000 funtów droższy, ma większy zasięg, większą moc i dodatkowy sprzęt. Dlatego pomimo ich wizualnych podobieństw nie byłoby sprawiedliwe porównanie pieczęci z wysoce zdolnym Taycanem.

Oboje są kompetentnymi pretendentami, ale na razie nie zobaczysz, jak rywalizują. Zatrzymując metaforę z boksu, to I4 M50 najlepiej dopasowuje się pod względem porównywalnego zasięgu, wielkości i ceny. Najbliższy konkurent do Porsche’s Taycan Z BMW to większy i5.

Wnętrze pieczęci BYD

Wnętrze pieczęci BYD (Zdjęcie: Jonathan Buckmaster)

Wnętrze

Wewnątrz pieczęć znajduje się morze – jeśli ułaskawiasz kalambur – skóry i plastiku, które wyczuwają niższą jakość niż I4, ale wciąż przyzwoite, trwałe i wygodne. Pulpit nawigacyjny jest zdominowany przez masywny ekran dotykowy w stylu iPada.

Przed tym jest bezprzewodowe ładowanie złego dla telefonu i seria ręcznych przycisków do przerwy parkingowej, wyboru sprzętu, trybów jazdy, głośności stereo i lampek zagrożenia. Za tym wciąż jest bardzo głęboka kabina do przechowywania.

Kierowca nie jest jednak całkowicie opuszczony, z mniejszym ekranem za kierownicą wskazującymi zwykłe wskaźniki i czy masz pewne asystę, czy wyłączasz jazdę. Kierownica jest miejscem, w którym pieczęć ma jedną na i4, ponieważ ma cieńszą krawędź, dzięki czemu jest ładniejszy do trzymania prostej i zakrętu.

Wstań na tylnym siedzeniu, a spotkasz się z siedzeniami, które mogą poradzić sobie z ludźmi o różnych wysokościach i kilkoma pojemnikami do przechowywania i portów ładowania, ale poza tym nie jest to dokładnie Gameboy Tam.

Pieczęć BYD na drodze

Pieczęć BYD na drodze (Zdjęcie: Jonathan Buckmaster)

Samochód elektryczny Porsche Taycan na parkingu

Porsche Taycan wygląda na plucie wizerunku pieczęci BYD (Zdjęcie: Getty)

Wydajność

W tym miejscu pieczęć jest zaskakująca, ponieważ ma swoją wagę -2 185 kg lub 2,1tonnes -lepszy niż podobnie ważony i4. Przez zakręty i nierówności wydaje się lżejsze, co oznacza, że ​​zapominasz o tym, jak bardzo nosisz.

Co więcej, ma trzy tryby jazdy (sport, normalny i ekologiczny), które dostosowują układ napędowy samochodu w zależności od warunków drogowych i sposobu obsługi.

Ponadto możesz dostosować, ile regeneracji hamowania (system, w którym hamulce są używane do ładowania akumulatora), umożliwiając jednoosobowy silnik. Sterownik ma osobną regulację, aby dostosować, jak bardzo masz wrażenie, gdy przechodzisz pieczęć przez zakręty.

Jednak w tych zakątkach dzieje się coś bardzo dziwnego. BYD ma świetny charakter sterujący przy niskich prędkościach i autostradach. Na kole jest dużo komunikacji na temat tego, co robią koła, ale kiedy nakładasz przepustnicę z rogu, znika.

To, co mam na myśli, leży w rogu i przez róg, masz tę komunikację, czujesz wibrację, ale kiedy przyspieszasz z tego kąta, znika. To tak, jakby nagle stracić poczucie smaku, gdy zaczynasz żuć jedzenie.

Odzyskasz odczucie i metaforyczny smak, gdy samochód znajduje się w linii prostej, ale uczucie powtarza się, gdy wychodzisz z następnego rogu i po raz kolejny nakładasz przepustnicę.

Chociaż nieco dziwny rozwój, nie zrujnuje to doświadczenia. Simly musisz inaczej jeździć na zakrętach, dzięki czemu czekasz, aż samochód stanie się rzymską drogą prosto przed przyspieszeniem, aby nie wszyscy szóstki i siódki na śliskich powierzchniach.

Nie jest to bezpośredni problem, ale warto rozwiązać lifting. Ponadto, podczas jazdy do Brighton, podobnie jak ten, który ukończyłem w i4, BYD nie wydawało się tak wydajne.

W BMW zyskałem zasięg w drodze do popularnego nadmorskiego miasta pomimo wysokich temperatur i wysokiej ładunku, ale w BYD nie miałem takich zysków pomimo chłodniejszych temperatur otoczenia i nic poza płaszczem i stojakiem na kamerę. Niezwykłe? Prawdopodobnie nie, ale interesujące porównanie.

Przedni but pieczęci BYD

Przedni but pieczęci BYD (Zdjęcie: Jonathan Buckmaster)

Praktyczność

Na pierwszy rzut oka BYD ma dobre karty do gry na froncie praktyczności. Ma 400-litrowy tylny bagażnik i 53-litrowy przedni but (lub frunk in America). Oznacza to ogólną szacunkową zdolność do przenoszenia zdrowego 453 litrów. Istnieje jednak kilka rzeczy, które ograniczają, że jest to użyteczność.

Z przodu frunk jest nieco mniejszy, niż się spodziewasz, biorąc pod uwagę, że nie ma ciężkiego silnika. Jest miejsce na kilka torb zakupów, ale niewiele więcej.

Tymczasem z tyłu, w przeciwieństwie do BMW I4, gdzie otwiera się tylna część nadwozia i tylna szkło, aby stworzyć hatchback, tylko tylna część nadwozia daje się po otwarciu rozruchu.

Oznacza to, że nie byłbyś w stanie włożyć do środka dużych lub nieporęcznych obiektów, a nawet gdybyś mógł, nie byłbyś w stanie wykorzystać pełnego zakresu dostępnej przestrzeni. Wynika to z faktu, że chociaż możesz złożyć tylne siedzenia, nie można usunąć półki paczki, ponieważ ma w niej głośniki.

W rezultacie jesteś bardziej ograniczony rozmiarem i kształtem obiektu, który możesz nosić. To prawda, że ​​tak jest w przypadku każdego samochodu lub furgonetki, ale nie byłbym w stanie użyć pieczęci w taki sam sposób, w jaki użyłem I4, kiedy to miało zadanie noszenia mojego roweru i dużej ilości bagażu w weekend w południowych upadkach.

Podczas gdy pieczęć byłoby mniej przydatne, jeśli chodzi o bardziej nietypowy ładunek, zyskuje wskazówki na użyteczny interfejs ekranu dotykowego.

Systemy te nigdy nie będą lepsze niż przełączniki, jeśli chodzi o skrótów, ale pieczęć wykonuje dobrą robotę, umieszczając kluczowe funkcje i skrótów blisko kierowcy, a także kilka przycisków na kierownicy i konsoli środkowej, aby przemieszczać się między różnymi trybami jazdy (ECO, sport i normalne).

Christopher Sharp wewnątrz pieczęci BYD

Christopher Sharp wewnątrz pieczęci BYD (Zdjęcie: Jonathan Buckmaster)

Wniosek

Ogólnie rzecz biorąc, FEAL BYD jest przekonującą alternatywą dla takich BMW i4, a nawet jeśli kilka wad zostanie wypryskanych, Porsche Taycan i Audi E-Tron Quattro w przyszłości.

Radzi sobie dobrze, jest dość łatwy w użyciu, a masz poczucie dobrej pierwszej próby. Nabywcy zostaną odrzucone brak praktyczności (patrz półka paczki i przedni bagażnik) i mogą zdecydować się na inne modele o większych zakresach i większej wydajności.

Ponadto nie można zignorować różnicy cen między tym a niektórymi jego konkurentami. W świecie, w którym koszt utrzymania A towarzysko rośnie, mając opcję zakupu samochodu o podobnej wydajności i zasięgu, który w niektórych miejscach jest o ponad 10 000 funtów tańszy niż jego konkurenci sprawia, że ​​pieczęć jest konkurencyjną propozycją.

Pod koniec mojego tygodnia z pieczęcią opracowałem dla niego słabość. Czy to oznacza, że ​​kupiłbym go dzisiaj, gdybym miał pieniądze? Nie, ale jeśli uporządkowali załamania i zwiększyli zasięg dla liftingu, mogę po prostu zdecydować się na ten uroczy słabszy.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj