Złom samochodowy, samochód

ICRA przewiduje również, że do marca 2027 r. liczba dodatkowych 5,7 lakh pojazdów przekroczy granicę 15 lat. Zdjęcie reprezentacyjne

Agencja ratingowa ICRA podała we wtorek, że około 1,1 miliona średnich i ciężkich pojazdów użytkowych (M&HCV), które na dzień 31 marca tego roku miały ponad 15 lat, może stanowić znaczny potencjał złomowania.

Chociaż rzeczywista liczba złomowań będzie prawdopodobnie niska ze względu na charakter użytkowania takich pojazdów, nawet jeśli część tych pojazdów zostanie zezłomowana, może to w pewnym stopniu wesprzeć sprzedaż pojazdów poprzez zwiększenie popytu na części zamienne – stwierdził.

Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp

Ogłoszony w marcu 2021 roku dobrowolny program modernizacji floty pojazdów lub polityki złomowania jest realizowany etapowo, począwszy od 1 kwietnia ubiegłego roku.

Podczas gdy pierwsza faza polityki przewidywała obowiązkowe złomowanie pojazdów rządowych starszych niż 15 lat, druga faza, rozpoczynająca się 1 czerwca tego roku, nakładała obowiązek złomowania w oparciu o stan pojazdu, a nie wiek, a co za tym idzie, więcej. Dobrowolny charakter.

ICRA przewiduje również, że do marca 2027 r. dodatkowe 5,7 lakh pojazdów przekroczy granicę 15 lat, w tym ponad 9 lakh pojazdów rządowych proponowanych do obowiązkowego złomowania w pierwszym etapie, co stwarza potencjał w zakresie znacznego zapotrzebowania na wymianę pojazdów silnikowych. przemysł

Według agencji ratingowej szanse na złomowanie w innych segmentach są ograniczone, biorąc pod uwagę ograniczone wykorzystanie jednośladów, pojazdów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych (LCV) w wieku powyżej 15 lat.

Jednak do 31 sierpnia 2024 r. zarejestrowane stacje złomowania pojazdów (RVSF) otrzymały jedynie 44 803 prywatnych wniosków o złomowanie i 41 432 rządowych wniosków o złomowanie (w tym wnioski o złomowanie związane z obronnością) – podaje.

„Polityka dotycząca złomowania pojazdów może w dłuższej perspektywie przynieść wiele korzyści. Chociaż pomoże zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza w miarę złomowania starych pojazdów zanieczyszczających środowisko, pobudzi także programy modernizacji floty, co z kolei wesprze wielkość przemysłu samochodowego. ICRA jest także promowanie motoryzacji poprzez recykling metali w ramach polityki złomu. Oczekuje się, że import złomu i koszty surowców znacznie spadną w przypadku producentów oryginalnego sprzętu (OEM)” – powiedział Kinjal Shah, starszy wiceprezes i współszef grupy ds. ratingów korporacyjnych w ICRA.

Wdrażanie polityki złomowania pojazdów napotyka jednak szereg wyzwań, które spowalniają jej wdrażanie, stwierdził, w tym obecna ograniczona sieć RVSF, niewystarczające zachęty, brak świadomości na temat tej polityki, szczególnie wśród prywatnych właścicieli pojazdów oraz kwestie związane z rejestracją to tylko niektóre z czynników utrudniających szybkie wdrożenie tej polityki.

Chociaż kilka krajów w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej zachęcało do złomowania pojazdów, głównie w formie rekompensaty finansowej, wdrażanie w Indiach polityki w zakresie złomowania pojazdów obejmowało dobrowolne zachęty (takie jak zniżki, ulgi w podatku drogowym, zwolnienia z opłaty rejestracyjnej itp.). oraz obowiązkowe środki zniechęcające (takie jak między innymi obowiązkowe badania sprawności, nałożenie podatku ekologicznego, podwyżka opłaty za odnowienie starych pojazdów), stwierdziła ICRA.

(Tylko nagłówek i obrazy w tym raporcie zostały przerobione przez pracowników Business Standards; reszta treści została automatycznie wygenerowana z syndykowanego źródła danych).

Pierwsza publikacja: 08 października 2024 | 18:22 JEST

Source link