Nowe badanie wykazało, że korzystanie z AI w pracy niszczy zaufanie do miejsca pracy.

Pracownicy uważają, że szefowie, którzy używają sztucznej inteligencji do komunikowania się z nimi, są leniwi i nie obchodzi to, według Nowa ankieta University of Florida.

Według badań ponad 75 procent pracowników korzysta teraz ze sztucznych inteligentnych chatbotów, takich jak Chatgpt w swojej codziennej pracy.

Takie chatboty mogą natychmiast odpowiedzieć na pytania i zapewnić wgląd, informacje i porady napędzane przez duże modele językowe (LLM), które podnoszą dane internetowe i je przeznaczają.

Kolejne ostatnie badanie wykazało, że są to ludzie, którzy są znacznie bardziej skłonni Adoptuj także sztuczną inteligencję w miejscu pracy.

Specjaliści ujawnili, że chociaż sztuczna inteligencja może być pomocna w pisaniu profesjonalnych notatek dla personelu, używanie go do tego jest szkodliwe zaufanie do hierarchii w miejscu pracy.

Pracownicy powiedzieli badaczom Anthony Coman i Peter Cardon, że użycie AI do „niskiego poziomu” pomocy, takiej jak korygowanie gramatyki, było w porządku, ale szerokie zastosowanie wykazało brak opieki i wiarygodności.

Jednak Kelly Siegel, dyrektor generalny IT Company National Technology Management, powiedziała, że ​​nadal istnieje pewne „strach” wokół AI w komunikacji w miejscu pracy.

Mężczyźni częściej używają sztucznej inteligencji w miejscu pracy niż kobiety

Mężczyźni częściej używają sztucznej inteligencji w miejscu pracy niż kobiety

„Ludzie mylą to narzędzie z wynikiem” – powiedział Siegel dla Daily Mail.

„Autentyczność nie pochodzi z tego, czy samodzielnie wpisałeś każde słowo. Wynika to z tego, czy Twoja wiadomość jest zgodna z twoimi wartościami.

„Nie widzę długoterminowego, wręcz przeciwnego. Po stosowaniu z empatią i dyscypliną, uwalnia przywódców spędzania mniej czasu na sformatowaniu słów i więcej czasu na prowadzenie ludzi.

Według pracowników ankietowanych w badaniu wykorzystanie AI do tworzenia osobistych lub motywacyjnych wiadomości degradowanych zaufania.

Naukowcy odkryli również, że istniała „luka w percepcji”, w której użytkownicy AI uważają, że ich wiadomości są bardziej profesjonalni, ale odbiorcy mogą dostrzec, że technologia została wykorzystana. Podważa to „szczerość, uczciwość i zdolności przywódcze”.

Jednak Coman i Cardon stwierdzili, że istnieje „napięcie między postrzeganiem jakości wiadomości a postrzeganiem nadawcy”.

Wyjaśnili: „Ogólnie rzecz biorąc, profesjonaliści postrzegają własną sztuczną inteligencję, ale są bardziej sceptycznie nastawieni do tych samych poziomów pomocy, gdy są używane przez przełożonych”.

„Pomimo pozytywnych wrażeń profesjonalizmu w pisaniu wspomaganym przez AI, menedżerowie, którzy używają sztucznej inteligencji do rutynowych zadań komunikacyjnych, narażają wiarygodność, stosując na średnim poziomie pomocy AI”.

Kelly Siegel, dyrektor generalny firmy IT National Technology Management, uważa, że ​​AI nadal ma wykorzystanie w komunikacji w miejscu pracy

Kelly Siegel, dyrektor generalny firmy IT National Technology Management, uważa, że ​​AI nadal ma wykorzystanie w komunikacji w miejscu pracy

Regularne korzystanie z narzędzi AI może podważać zaufanie między menedżerami i ich pracownikami

Regularne korzystanie z narzędzi AI może podważać zaufanie między menedżerami i ich pracownikami

Pracownicy zostali poproszeni o ocenę napisanych przez AI wiadomości z gratulacjami, zarówno za postrzeganie wiadomości, jak i o tym, jak się z nimi poczuli nadawcy.

Około połowa pracowników postrzegała przełożonych jako szczerech, gdy stosowali wysoki poziom AI.

Dla porównania w 83 procentach przekazało wiadomości o niskiej wsparcia jako nadal szczere.

„Odkrycia ujawniają, że pracownicy często mogą wykrywać treści generowane przez AI i interpretować jej zastosowanie jako lenistwo lub brak opieki”-napisali naukowcy.

Najnowsze badanie pojawia się, gdy AI wciąż rozbija siłę roboczą, zmieniając sposób, w jaki pracujemy i niszcząc tysiące miejsc pracy.

Niedawne raport z Firm Care Dorads Challenger, Gray & Christmas odkrył, że nieustępliwy marsz AI i Zaknożenie zasad taryfowych Trumpa Były to największe jak dotąd czynniki zwolnień.

Badanie to wykazało Zwolnienia wzrosły o 140 procent w porównaniu z rokiem rokuNowy raport ujawnia.

Firmy już ogłosiły Tylko ponad 800 000 cięć miejsc pracy w tym rokunajwyższe od czasu, gdy pandemia podniosła gospodarkę w 2020 r.

Source link