Jeśli kiedykolwiek spędziłeś poranek na jawie na temat rozpoczęcia od nowa w karierze, ta funkcja jest dla Ciebie. W każdy poniedziałek rozmawiamy z kimś z innego zawodu, aby odkryć, jak to naprawdę jest. W tym tygodniu rozmawiamy z królewskim rzeźbiarzem Frances Petchey, która obecnie wystawia w Garrison Chapel z ikonami w rzeźbie …

Popiersie kogoś zaczyna od około 40 000 funtów … w zależności od wielkości i złożoności. Zwykle pozwalam na trzy posiedzenia, a proces trwa około czterech miesięcy od początku do końca. Opłaty mogą wynosić ponad 60 000 GBP w zależności od wielkości i złożoności pracy. Miałem szczęście otrzymywać prowizje od wyjątkowo bogatych osób za granicą, które chciały rzeźby swoich mężów lub żon jako specjalnych darów, często na urodziny lub rocznicę. Projekty te czasami obejmują podróże międzynarodowe i oczywiście, co zwiększa całkowity koszt.

Tak więc typowa pensja w mojej roli rzeźbiarza nie jest tak naprawdę ustalona … Większość moich dochodów pochodzi z prowizji, a nie ustalona płaca. Większość moich prac odbywa się w imieniu organizacji charytatywnych, aby pomóc zebrać dla nich fundusze, które oczywiście nie opłacam, ale również przyjmuję prywatne prowizje.

Średnio robię dwa pełne dni rzeźbienie … Zwykle w moim studio w domu i kolejne dwa dni na szkice, administrator i przyszłe wydarzenia. Oznacza to, że biorę wakacje wokół moich wydarzeń, które zwykle są planowane z roku wcześniej.

Pierwsza rzeźba, którą stworzyłem, była … Mój zmarły ojciec grający na skrzypcach, około 45 lat temu. Mój zmarły mąż Sir Jack Petchey był zaangażowany w londyńską organizację charytatywną młodzieżową. Książę Edynburga był ich patronem, a kiedy pokazałem trochę mojej wczesnej pracy na rzecz organizacji charytatywnej, zasugerowali, że może to być wspaniały pomysł, aby poprosić go o usiąść. Ku mojej radości zgodził się, a to doprowadziło do mojej pierwszej wizyty w pałacu w nieformalnym otoczeniu. To było niezwykłe doświadczenie i oznaczało początek mojej podróży jako królewski rzeźbiarz.

Wszyscy członkowie rodziny królewskiej byli … Całkowicie urocze, gościnne i prawdziwa przyjemność z rzeźby.

Gdybym musiał wybrać ulubionego, zdecydowanie byłoby to … Jej późna Królewska Królowa. Była dla mnie niezwykłym wzorem do naśladowania, aż do jej śmierci, niesamowitą inspiracją zarówno osobiście, jak i zawodowo. Miała tak cudowną obecność, zdolność do sprawienia, że ​​poczujesz się natychmiast swobodnie, i była dokładnie taka, jak byś miał nadzieję i spodziewasz się, że nasza królowa będzie.

Królewski rzeźbiarz Frances Petchey
Obraz:
Królewski rzeźbiarz Frances Petchey

Za każdym razem, gdy wjeżdżam na dziedziniec pałacu Buckingham … Uderzyła mnie niezwykła formalność i ciepło powitania. Personel, ubrany w ogony, wita cię i pomaga nosić materiały artystyczne, zanim poprowadzi cię do prywatnego pokoju, w którym odbywają się posiedzenia. Na podłodze zawsze są specjalne oznaczenia, przewodniki pokazują dokładnie, gdzie spadnie sukienka lub szata. To mały, ale kluczowy szczegół, ponieważ źle to może być katastrofa dla rzeźby. A zanim zacznie się siedzenie, zawsze oferujesz filiżankę herbaty i chwilę na relaks i skomponowanie się; To cudownie przemyślany akcent przed spotkaniem z członkiem rodziny królewskiej.

Najtrudniejszą częścią rzeźby jest … Uchwycenie dokładnych proporcji twarzy, która wymaga skrupulatnej pomiaru za pomocą kalliperów. Jednym z najtrudniejszych obszarów jest odległość od podbródka do ucha; Zaskakująco trudno jest dokładnie zrobić. Jeśli ten pomiar jest nawet nieco wyłączony, podobieństwo po prostu nie działa, więc wymaga absolutnego stężenia i doskonałości.

Nie ma czasu martwić się o korygowanie niedoskonałości … Kiedy przeżywam dwugodzinne rzeźby, ciągle mam wizualizację w głowie, a każdy element gliny, którą dodam, musi być w tym momencie. Nigdy nie zmieniam twarzy, kiedy wrócę do studia, ponieważ ta natychmiastowość jest tym, co oddaje prawdziwe podobieństwo opiekunki. Później mogę poprawić włosy, ponieważ jest to znacznie łatwiejsze, ale istota twarzy jest zawsze tworzona na żywo i pozostawiona dokładnie taka, jak była.

Ludzie, którzy siedzą dla mnie, to zwykle bardzo ugruntowane osoby, które już osiągnęły niesamowite rzeczy w swoim życiu … W rezultacie często nie mają one niepewności, ponieważ rozumieją, że są tam, aby zapewnić wrażenie artysty, a nie na podobieństwo fotograficzne. To powiedziawszy, zawsze staram się spędzać z nimi czas, uprawiać filiżankę herbaty, rozmawiając i pozwalając im się zrelaksować. Kiedy ktoś czuje się komfortowo, jego osobowość naturalnie przechodzi w postawie i wyrazie, i to sprawia, że ​​jest naprawdę silnym posiedzeniem.

Frances Petchey popiersie na wystawie
Obraz:
Frances Petchey popiersie na wystawie


Stworzyłem około 500 rzeźb, a około 250 z nich to popiersie … To zawsze królowa wyróżnia się dla mnie; To było wspaniałe doświadczenie, aby spędzić z nią czas. Będąc samoukiem, nigdy nie wyobrażałem sobie, że będę miał okazję na tego rodzaju siedzenie jeden do jednego. Na jej pierwszym posiedzeniu mój mąż zapytał, czy królowa wiedziała, że ​​wcześniej wyrzeźbiłem jej męża. Nie byłem pewien, więc podczas mojej następnej wizyty zasugerował, żebym zrobił zdjęcie rzeźby, którą go zrobiłem. Nie wiedziała, a kiedy jej pokazałem, powiedziała, że ​​zejdzie na dół, aby to zobaczyć. Uważam ją za bardzo przystojną, ciepłą i naprawdę zainteresowaną.

Największym błędem, jaki popełniłem, był … podczas pojawienia się w jednym programie. Rzeździłem na stole kozłów i zaledwie chwilę przed tym, jak mieliśmy się uruchomić, stół upadł na nim. Gdybym spanikował, mogłaby to być katastrofa, ale z pomocą załogi szybko i spokojnie złożyliśmy wszystko z powrotem, a widzowie nigdy nie wiedzieli. To doświadczenie nauczyło mnie, że podczas siedzenia na żywo wszystko może się zdarzyć, ale pozostanie złożone jest kluczowe. Nauczyłem się również praktycznej lekcji: być może nigdy więcej nie powinienem wyrzeźbić na stole kozłów!

Przeczytaj więcej od Sky News Money:
„Jestem fotografem celebrytowym – to było moje najgorsze doświadczenie”
„Jestem specjalistą ds. Rekrutacji – oto jak przybić twoje CV”
„Jestem psychiatrą dziecięcym – oto moja rada dla rodziców”

W przypadku wydarzeń zwykle żyję na żywo, które zajmują około dwóch godzin … Ostatnio zrobiłem jeden z Dame Judi Dench na jej 90. urodziny, aw tym tygodniu Ray Winstone. Oczywiście po sesji na żywo wracam do domu i dalej udoskonalam pracę.

Niektóre rzeźby są wykonywane na zdjęciach … Na przykład stworzyłem jednego z Billy’ego Bremnera ze zdjęcia, a ja będę robić Sir Christophera Wrena w ten sam sposób. Gdy rzeźba nie jest żyła, w zależności od wymaganego czasowego czasowego i poziomu szczegółowości, zakończenie może potrwać miesiące.

Rzeźba całego ciała Frances Petchey
Obraz:
Rzeźba całego ciała Frances Petchey

Nigdy nie chciałbym krytykować dzieła innego artysty, ponieważ w pełni doceniam czas i wysiłek, które mają na celu stworzenie utworu, ale … Trudno mi się połączyć z rzeźbami, które być może dowodzone zadziwiającymi sumami pieniędzy, ale pozostawiasz całkowicie niepewne, co ma reprezentować ten kawałek. Wtedy osobiście mam tendencję do walki z pracą.

AI oznacza, że ​​możesz teraz … Zeskanuj osobę i użyj tego do pracy w rzeźbie, co w rzeczywistości jest niesamowitym rozwojem. Ale nigdy nie będzie miał charakteru i obecności, które wynikają z tworzenia utworu osobiście lub na żywo. Ułatwia ten proces dla artystów, co moim zdaniem jest dobre, ale może być również bardzo drogie.

Jedną rzeczą, której nienawidzę w mojej pracy, jest … bałagan, który robię! Jestem oczywiście schludną osobą, ale z moją pracą Clay naprawdę się wszędzie. Po wyschnięciu nie jest łatwo usunąć, więc muszę uważać na białe meble, moje ubrania, a nawet włosy. Moje paznokcie są szczególnie trudne do utrzymania czystości!

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj