Sklepy telefoniczne w całym kraju zamykają drzwi sklepowe podczas handlu, próbując poradzić sobie z rosnącymi kradzieżami, a teraz niektórzy detaliści rozważają użycie „przełączników zabijania”, aby wyłączyć skradzione urządzenia.

Vodafonethreektóra oferuje największą sieć detaliczną 650 sklepów w Wielkiej Brytanii, odnotowała szokujący o 967% wzrost incydentów kradzieży w pierwszym miesiącu tego roku w porównaniu z tym samym okresem w 2024 r. Firma powiedziała, że przestępstwa są szczególnie widoczne na południowym wschodzie Anglia.

Rzecznik powiedział: „W ostatnich miesiącach sektor telekomunikacyjny odnotował alarmujący wzrost agresywnych napadów i próbował napadów w sklepach, szczególnie w Londynie i południowo-wschodniej Anglii. Vodafonetree odnotował dziewięć razy wzrost tego typu incydentów”.

W odpowiedzi firma zamyka drzwi w niektórych swoich sklepach w godzinach handlowych, które rzecznik określił jako „rozczarowujący, ale niezbędny krok”. Drzwi będą wymagać ochroniarzy, aby klientowi i wychodzą ze sklepu.

Virgin Media O2, która ma około 305 sklepów w całym kraju, również odnotowano wzrost kradzieży w porównaniu z ubiegłym rokiem. Napad i próby wzrosły o ponad dwukrotnie w pierwszej połowie tego roku w porównaniu do wszystkich 2024 r., The Guardian Raporty.

Firma dokonuje największych inwestycji bezpieczeństwa, która obejmuje więcej ochroniarzy, zablokowane polityka w hotspotach kryminalnych, nowe alarmy paniki oraz poprawę systemów monitorowania bezpieczeństwa.

Will Houldsworth, dyrektor detaliczny w Virgin Media O2, powiedział: „W ostatnich miesiącach zaobserwowaliśmy nie do przyjęcia wzrost liczby prób w sklepie, napędzany działalnością zorganizowanych gangów kryminalnych skierowanych do sklepów z telefonami komórkowymi w Londynie i południowo-wschodniej części.

„Wdrożenie polityki„ zamkniętych drzwi ”w niektórych sklepach z wyższym ryzykiem i inwestowanie w większe alarmy paniki i ulepszanie wewnętrznych systemów bezpieczeństwa, walczymy i chroniąc naszych ludzi i klientów.

„Kontynuujemy współpracę z organami ścigania i z innymi dostawcami, którzy doświadczają podobnych problemów, aby rozwiązać ten problem oraz bezpieczne aresztowania i przekonania”.

. Spotkał policję dostarczył dowody do komitetu House of Commons i komitetu technologicznego, informując ich, że starają się zachęcić firmy smartfonów, aby zapobiec dostępom skradzionego urządzeń do usług w chmurze i zapobiegania ich „inteligentnym” w celu zmniejszenia ich wartości odsprzedaży.

Rozumie się, że sprzedawcy smartfonów chętnie wprowadza system, który tworzy niesprzedane urządzenia, które zostały skradzione ze sklepów bezużytecznych – „przełącznik zabicia”.

Jabłko Zwiększył środki bezpieczeństwa w swoich sklepach, dzięki czemu jego telefony są nieoperacyjne, jeśli zostaną wyjęte z jednego z oddziałów detalicznych.

Kiedy Guardian zwrócił się do Apple o komentarz, Apple wskazał na post na swojej stronie internetowej w zeszłym miesiącu na temat tego, jak „chroni dane użytkownika i zniechęca do kradzieży iPhone’a z zaawansowanymi zabezpieczeniami bezpieczeństwa”.

Gigant technologiczny powiedział również, że współpracował „z organami ścigania na całym świecie” w celu rozwiązania kradzieży urządzeń i „podrobionych operacji częściowych”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj