Dwadzieścia jeden lat po uruchomieniu Facebooka, 25 najlepszych punktów informacyjnych Australii ma teraz 27,6 miliona obserwujących na platformie. Polegają na zasięgu Facebooka bardziej niż kiedykolwiek, publikując tam znacznie więcej historii niż w przeszłości.

Dzięki dostępowi do biblioteki treści Meta (Meta jest właścicielem Facebooka), w naszym badaniu Big Data przeanalizowano ponad trzy miliony postów od 25 australijskich wydawców wiadomości. Chcieliśmy zrozumieć, w jaki sposób dystrybucja treści, w jaki sposób odbiorcy angażują się w tematy informacyjne i charakter rozprzestrzeniania się dezinformacji.

Badanie umożliwiło nam śledzenie de-zidentyfikowanych komentarzy na Facebooku i bliżej przyjrzenia się przykładom rozprzestrzeniania się dezinformacji. Obejmowały one przypadki uczciwości wyborów, środowiska (powodzi) i dezinformacji zdrowotnych, takich jak promocja hydroksychlorochiny podczas pandemii Covid.

Dane ujawniają rzeczywisty wpływ dezinformacji: nie jest to tylko problem cyfrowy, są powiązane ze złymi wynikami zdrowotnymi, spadającym zaufaniem publicznym i znaczącymi szkodami społecznymi.

Dezinformacja i hydroksychlorochina… i powodzie

Weźmy przykład fałszywych twierdzeń, że hydroksychlorochina leku przeciwmalaryczna była realnym leczeniem Covid.

W Australii, podobnie jak w Stanach Zjednoczonych, postacie polityczne i media odegrały wiodącą rolę w rozpowszechnianiu tego pomysłu. Milarder, a następnie lider United Australia Partii, Clive Palmer, aktywnie promował hydroksychlorochinę jako leczenie Covid. W marcu 2020 r. Ogłosił, że sfinansuje próby, produkcję i zaopatruje lek.

Umieścił dwustronicową reklamę w Australii. Posłowie ds. Koalicji Federalnej, Craig Kelly i George Christensen, również opowiadali się za hydroksychlorochiną, współautorem listu otwartego opowiadającego się za jego użyciem.

Zbadaliśmy 7 000 komentarzy publicznych odpowiadających na 100 postów hydroksymorochiny z wybranych mediów podczas pandemii. Wbrew obawom, że debata publiczna jest wyciszona w izbach Echo, znaleźliśmy solidne wymiany online na temat skuteczności leku w zwalczaniu Covid.

Jednak pomimo wysiłków sprawdzających fakty, stwierdzamy, że same fakty nie powstrzymują rozpowszechniania teorii dezinformacji i spiskowych dotyczących hydroksymlorochiny. Ta dezinformacja była skierowana nie tylko do leku, ale także rządu, mediów i „dużej farmacji”.

Aby wyrazić szczepienie w świecie rzeczywistym, badań zdrowia publicznego szacuje, że stosowanie hydroksychlorochiny było powiązane z co najmniej 17 000 zgonów na całym świecie, chociaż prawdziwa opłata jest prawdopodobnie wyższa.

Modelowanie tematu podkreśliło również osobiste opłatę spowodowaną tym rozkładem dezinformacji. Obejmują one wtórną szkodę niedostępności leku (z powodu zapasów) w celu uzasadnionego leczenia stanów niewidomych, takich jak reumatoidalne zapalenie stawów i toczeń, co prowadzi do stresu, frustracji i pogarszania się objawów.

W innych przypadkach widzieliśmy, w jaki sposób dezinformacja może zaszkodzić zaufaniu publicznym w instytucjach i organizacjach pozarządowych. Po powodzi w 2022 r. W Queensland i Nowej Południowej Walii ponownie zobaczyliśmy, że pomimo wysiłków sprawdzających fakty, dezinformacja na temat organizacji charytatywnej Czerwonego Krzyża rozkwitła online i została wzmocniona przez komentarz polityczny.

Nie powtarzając tutaj kłamstw, dezinformacja doprowadziła do zmian niektórych zachowań darowizn publicznych, takich jak kupowanie kart podarunkowych dla ofiar powodzi, a nie ufanie Czerwonego Krzyża w dystrybucji bardzo potrzebnych funduszy. Podkreśla to znaczącą dezinformację szkody może spowodować zaufanie publiczne i reagowanie na katastrofy.

Bezinformacja „lepkość”

Dane ujawniają również cykliczny charakter dezinformacji. Nazywamy to „lepkość” dezinformacji, ponieważ pojawia się ona w regularnych odstępach czasu, takich jak wybory. W jednym przykładzie administratorzy wyborcze byli skierowani do fałszywych oskarżeń, że urzędnicy wyborcze sfałszowali wyniki wyborcze poprzez wcieranie głosów oznaczonych ołówkami.

Chociaż jest to stara teoria spisku na temat oszustw wyborców, która poprzedza media społecznościowe i nie jest również unikalna dla Australii, dane pokazują uporczywość dezinformacji online podczas wyborów stanowych i federalnych, w tym referendum głosowe w 2023 roku.

Tutaj wiele obalających wysiłków komisarzy wyborczych, sprawdzających fakty, mediów i mediów społecznościowych wydaje się mieć ograniczony poziom zaangażowania publicznego w porównaniu z hałaśliwą mniejszością. Kiedy zbadaliśmy 60 000 zdań na tematy wyborcze z ostatniej dekady, wykryliśmy zaledwie 418 wyroków ze źródeł poinformowanych lub oficjalnych.

Ponownie, głośne postacie, takie jak Palmer, odegrały centralną rolę w krążeniu tej dezinformacji. Poniższy wykres pokazuje swoją lepkość.

Ograniczenie dezinformacji

Nasze badanie ma lekcje dla liczb publicznych i instytucji. Oni, zwłaszcza politycy, muszą prowadzić w ograniczaniu dezinformacji, ponieważ ich wprowadzające w błąd oświadczenia są szybko wzmacniane przez społeczeństwo.

Media społecznościowe i media głównego nurtu odgrywają również ważną rolę w ograniczaniu krążenia dezinformacji. Ponieważ Australijczycy coraz częściej polegają na mediach społecznościowych, media głównego nurtu mogą dostarczyć wiarygodnych informacji i przeciwdziałania dezinformacji za pośrednictwem swoich postów internetowych. Platformy cyfrowe mogą również ograniczyć algorytmiczne spread i usuwać niebezpieczne treści, które prowadzą do szkód w świecie rzeczywistym.

Badanie zawiera dowody zmiany w czasie w wzorcach konsumpcji wiadomości odbiorców. Nie wiadomo, czy wynika to z unikania wiadomości lub zmian w promocji algorytmicznej. Oczywiste jest jednak, że od 2016 do 2024 r. Publiczność online coraz częściej zajmuje się sztuką, stylem życia i sławnymi wiadomościami o polityce, prowadząc media w celu priorytetu publikowania historii, które raczej rozrywki, a nie informować. Ta zmiana może stanowić wyzwanie dla łagodzenia dezinformacji z trudnymi faktami z wiadomościami.

Wreszcie badanie pokazuje, że sprawdzanie faktów, choć cenne, nie jest srebrną kulą. Zwalczanie dezinformacji wymaga podejścia wieloprodukowanego, w tym kontr-messaging przez zaufanych liderów obywatelskich, kampaniach związanych z umiejętnościami medialnymi i cyfrowymi oraz publicznego ograniczenia w udostępnianiu niezweryfikowanych treści.


Andrea Carson2024 Oxford University wizytujący w badaniu RIJS; Profesor komunikacji politycznej., La Trobe University

Justin PhillipsStarszy wykładowca, University of Waikato

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj