Kupowanie w National Women’s Soccer League (NWSL) w 2021 r. Było praktycznie okazją. Oceniono oferty głównie, czy miasto miało fanów i czy grupa własności poważnie podchodzi do prowadzenia samodzielnego zespołu kobiet. Jeśli miałeś 2 miliony dolarów na inwestowanie, kupowanie w lidze 10 drużyn.

Od tego czasu NWSL przekształcił się. Opłaty za ekspansję wzrosły do ​​110 milionów dolarów w ciągu pięciu lat, a infrastruktura nie jest już miłym, ale koniecznością. Z szybującymi wycenami – w pobliżu jest średnia drużyna NWSL 104 miliony dolarów -Presja na budowę udanego zespołu jest najwyższy w historii.

Reklama

Do 2026 r. NWSL podwoi się, gdy Boston Legacy FC i Denver Summit FC dołączą jako 15 i 16. drużyny. Nawet ich opłaty za ochronę różnią się o 50 milionów dolarów, a Boston zapłacił 53 miliony dolarów, a Denver wydał rekord 110 milionów dolarów na dołączenie. I to przed stadionami, placówkami szkoleniowymi i dodatkowymi rachunkami.

Mieli też mniej niż dwa lata, aby wyciągnąć go na skróconej osi czasu.

„To zarówno błogosławieństwo, jak i klątwa” – powiedział właścicielowi Summit, Rob Cohen Atletyczny. Denver zapłacił najwięcej za swój zespół i ma najmniej czasu – zaledwie 14 miesięcy – na przygotowanie się do sezonu inauguracyjnego.

„To błogosławieństwo, ponieważ terminy i krótki czas naprawdę zmuszają wszystkich do skupienia się na tym, co najważniejsze, i upewnianie się, że załatwimy sprawę” – powiedział. „Nie mamy dużo czasu, aby usiąść i opowiadać o niepewnych rzeczach. Z drugiej strony jest to przekleństwo: wiele do zrobienia w krótkim czasie”.

Reklama

Liga przyznała franczyzę grupie inwestycyjnej Cohena 30 stycznia 2025 r. Zaledwie 173 dni później, osiem miesięcy przed debiutem 2026, klub rozwinął swoją nazwę, Crest i Colours, Odsłanianie swojej tożsamości marki. Trzy miesiące później przekroczyło 15 000 depozytów biletów sezonowych.

Nieźle jak na franczyzę z nieco ponad rokiem, aby zejść z ziemi.

„To był rynek i baza fanów, która trudno wygrała ekspansję i przyniósł klub do Denver”, powiedział Jen Millet, prezes klubu, powiedział prezes klubu Atletyczny. Millet przybył do Denver po tym, jak pomógł uruchomić kolegę NWSL Team, Bay FC, w 2024 roku.

„Widziałem wcześniej emocje fanów, ale krajobraz sportów kobiet wzrósł o kolejny poziom od 2024 roku” – powiedziała. „W Denver istnieje prawdziwa pasja: bogaty potok talentu, ogromna młodzieżowa scena piłkarska i historia wyprzedanych meczów USWNT”.

Reklama

Solidne rurociąg graczy Denver jest niczym innym jak gwiazdy: Sophia Wilson, Lindsey Horan, Mallory Swanson i Ally Watt są tubylcami z Kolorado. Zespół podpisał ten ostatni jako swój pierwszy gracz. Cohen powiedział, że w listopadzie ogłoszą listę poza sezonem poza sezonem. Ale nawet z talentem i wbudowaną bazą fanów, wykuwanie zespołu w mniej niż dwa lata nie było łatwe.

Grupa inwestorów Cohena obejmuje były rozgrywający NFL Peyton Manning, poziom narciarza olimpijskiego Mikaela Shiffrin i poziom projektu Ariel Investments, kierowany przez Mellody Hobson. Co najważniejsze, zwolennicy oddolnych, w tym były międzynarodowy amerykański i rodakowy Jordan Angeli, odegrały wiodącą rolę w sprzedaży Denver jako rynku. Po wygraniu oferty priorytetem było budowanie silnego biura i wcześnie od wielu projektów infrastrukturalnych, w tym centrum wydajności, dziedzin szkoleń, dziedzin społeczności, tymczasowego stadionu i stałego stadionu.

„Będę szczery, nie sądzę, żeby coś było na łatwej liście” – powiedział Cohen. „Myślę, że najtrudniejszy utwór nie zaskoczy ludzi, to kompilacja infrastruktury muszą się zdarzyć, aby zagrać w grę 14 miesięcy po przyznaniu franczyzy”.

Podczas gdy konstrukcja przynosi własne wyzwania dla Denver, wypełnianie miejsc nie będzie jednym z nich. Z 15 000 depozytów, które zostały zabezpieczone, przekroczyli pojemność zarówno ich tymczasowego stadionu w Centennial, jak i przyszłym domu 14 500 miejsc w Santa Fe Yards, które mają zostać otwarte w 2028 r.

Reklama

Jak ujął to Cohen, w nowej erze NWSL, nic nie jest łatwe. Po otwarciu stadion Denvera będzie drugim specjalnie zbudowanym miejscem w historii ligi, kamieniem milowym, który podkreśla wizję komisarza Jessiki Bermana od czasu podjęcia pracy w 2022 r.: Franczyzy, które są silne, niezależne i kontrolują własne domy.

Ta mantra przyciągnęła w ostatnich latach inny kaliber inwestorów, którzy mogą sobie pozwolić na dziewięć cyfrowych wycen. Lauren Leichtman, współzałożycielka Levine Leichtman Capital Partners, zapłaciła 120 milionów dolarów na przejęcie Wave San Diego w 2024 roku. Carolyn Tisch Blodgett, z rodziny za New York Giants, kupiony w Gotham FC w 2023 r., Tuż przed jej pierwszym tytułem NWSL. I Laura Ricketts, której rodzina jest właścicielem Chicago Cubs, wybrała gwiazdy Chicago za 35,5 miliona dolarów tego samego lata. W 2024 r. Willow Bay i dyrektor generalny Disneya Bob Iger dołączyli do grupy inwestycyjnej Angel City FC, zwiększając wycenę zespołu do 250 milionów dolarów.

Siedząc z reporterami w zeszłym tygodniu w centrali ligi, Berman jasno stwierdził, że nie widzi sufitu. Jeśli NFL i NHL mogą rosnąć do 32 drużyn, zapytała: dlaczego nie NWSL?

W tym samym czasie Berman ogłosił zmianę zasad, która może pomóc w to. Zamiast sztywnych harmonogramów ofert franczyzy, liga przeniesie się teraz do systemu toczenia, dając potencjalnym właścicielom szansę wskoczenia, gdy będą gotowi. Z kilkanaście grup już w miksie, Berman powiedział, że zmiana powinna dać oferentom pokój rekrutacji, bezpiecznej inwestycji w infrastrukturę i przygotować się do silniejszego uruchomienia.

Reklama

Ta elastyczność byłaby przydatna w Boston Legacy, która miała dwa i pół roku na przygotowanie się do swojego debiutu. To dużo czasu na papierze, ale krótkie, gdy dodasz bitwę infrastruktury.

Podobnie jak Denver, oferta Bostonu zależała od infrastruktury. Zamiast budować nowe miejsce, grupa postanowiła remontować White Stadium we Franklin Park, publicznie należącym do centrum miasta, w którym dziedzictwo zagra w gry domowe od 2027 r. Grupa mieszkańców odepchnięta przeciwko projektowi, powołując się na obawy dotyczące dostępności i używania społeczności. W kwietniu sędziego Sądu Najwyższego orzekł, że remonty, które zostały zatrzymane w sądzie, nie stanowiły naruszenia prawa i mogło kontynuować.

„Pozwoli nam to osiągnąć naszą wizję, co jest naszym zaangażowaniem w tworzenie najwyższego poziomu dla naszych graczy”, powiedziała właścicielka Bostonu, Jennifer Epstein, powiedziała o projekcie stadionowym. „Tak wiele drużyn kobiet jest traktowanych jak młodsza siostra męskiego klubu, dzieląc stadiony, które odzwierciedlają czyjąś markę. To szansa na zrobienie czegoś innego”.

Zwycięzcy NWSL Shield w lidze, Kansas City Prurci, są wiodą ze swoim specjalnie zbudowanym stadionem, stadionem CPKC, który był gospodarzem mistrzostw w zeszłym roku. „Widzieliśmy w CPKC, w jaki sposób specjalnie budowane miejsce może zwiększyć przychody i znacznie zwiększyć wycenę klubu”, powiedział Epstein.

Reklama

Jako najwyższy rynek medialny wzrost jest oczywisty: odnowiony biały stadion zapewnia klubowi kontrolę nad doświadczeniem i strumieniami przychodów. A posiadanie Epsteina na siedzeniu kierowcy zapewnia, że ​​zespół jest podłączony do istniejącej maszyny w Boston’s Sports Business.

„Żadna liga nie jest kompletna bez Bostonu”, powiedziała kilka dni po tym, jak zespół zabezpieczył Pożyczka w wysokości 100 milionów dolarów z Bank of America remontować stadion.

Boston był jednym z najwcześniejszych amerykańskich miast, które przyjęły zawodową piłkę nożną kobiet. Boston Breakers dołączył do zawodowej piłki nożnej kobiet (WPS) w 2007 r. Po złożeniu WPS franczyza stała się jednym z ośmiu członków założycieli NWSL w 2013 roku. Pomimo swojej obecności zespół walczył o zapewnienie długoterminowej stabilności finansowej. Po wysiłkach w ostatniej chwili, aby sprzedać klub grupie własnościowej New England Revolution i lokalnym deweloperom nieruchomości, Breakers złożyli 25 stycznia 2018 r., Opuszczając Boston bez zespołu, ponieważ NWSL wszedł do szóstego sezonu.

Ale Epstein nie miała tylko przeczucia, że ​​jej rodzinne miasto może ponownie wesprzeć piłkę nożną; Miała liczby, aby udowodnić, że może się rozwijać. Sports Innovation Lab, jedna z firm, w które zainwestowała za pośrednictwem swojej firmy Venture, Juno Equity, ankietowała Greater Boston Area, aby ocenić potencjał rynkowy dla franczyzy sportowej kobiet. Wyniki wyjaśniły, że czas był odpowiedni. Od samego początku grupa Epsteina mniej koncentrowała się na oddolnej energii, a bardziej na stabilności instytucjonalnej.

Reklama

Na początku tego roku klub potknął się z bramy ze słabo otrzymanym premierą brandingu, Kampania „Bos Nation”które wywołały ciężką krytykę. Po miesiącach badań fanów i sesji odsłuchowych wylądowali na nowej nazwie.

„Ostatecznie ci, którzy byli najbardziej niezadowoleni z naszej oryginalnej premiery, są teraz naszymi największymi kibicami” – powiedział Epstein. „Nie polecam powiedzieć strategii, gdy uruchamiasz zespół ekspansji, ale z pewnością jestem dumny z pracy, którą wykonaliśmy w odpowiedzi”.

Sześć miesięcy przed sezonem inauguracyjnym, z infrastrukturą rozstrzygniętą i lekcjami z wczesnych błędów, oba kluby skupiły się na podstawach biznesowych, które zdefiniują ich pierwsze sezony.

Denver znalazł już swojego pierwszego partnera -założyciela, Commonspirrit Health, który również zabezpieczył prawa nazewnictwa dla Centrum Wydajności Klubu. Boston powiedział, że zespół otworzył depozyty biletów i zacznie przekształcić je w sprzedaż biletów w pełnym sezonie w nadchodzących tygodniach.

Reklama

„Różnica między uruchomieniem klubu w 2024 r. A teraz polega na tym, że świadomość jest tylko na innym poziomie”, wyjaśnił Millet. „Kiedy mówisz, że jesteśmy szczytem Denver, klubem NWSL, ludzie wiedzą, co to jest. Dwa lata temu, kiedy wychodziliśmy i rozmawialiśmy z markami, musieliśmy wykonać mnóstwo pracy, aby wyjaśnić, czym jest NWSL”.

Pomimo pozytywnych zmian, Epstein uważa, że ​​NWSL jest nadal w „trzeciej rundzie” lub tuż nad ostrzem kija hokejowego w jego ewolucji.

Największym zastrzeżeniem jest to, że oba kluby wchodzą również w czasach, gdy NWSL jest bardziej kontrolowana niż kiedykolwiek. Kwestie bezpieczeństwa graczy, kontrowersyjne decyzje ze strony kierownictwa ligi oraz ciągłe wyzwanie związane z zatrzymaniem gwiazd amerykańskich, które są zwabione za granicą, oznaczają, że środowisko biznesowe jest tak złożone, jak obiecujące. Obaj prezydenci zgadzają się, że czas jest idealny do budowania franczyz na rozwijającym się rynku piłki nożnej kobiet, ale ostatecznie sukces sprowadza się do wygranej, na boisku i w branży.

„Jeśli jesteś w branży sportowej, powinieneś być w nim wygrać” – powiedział Cohen. „Powiedziałem wszystkim naszym celem, aby wygrać od pierwszego dnia. Wszyscy wiemy, że większość zespołów NWSL nie zarabia pieniędzy w obecnym środowisku. Musimy zrobić kreatywność wokół strumieni przychodów. To część inwestowania w sport kobiet w taki sam sposób, jak inwestujemy w mężczyzn.”

Reklama

(Górne zdjęcie: Aaron Ontiveroz / The Denver Post)

Ten artykuł pierwotnie pojawił się w Atletyczny.

Portland Thorns, Chicago Red Stars, Houston Dash, North Carolina Courage, Ol Reign, Orlando Pride, Gotham FC, Kansas City Current, Washington Spirit, Angel City, Racing Louisville FC, San Diego Wave, Utah Royals FC, Bay FC, NWSL, Business, Business, Women’s Soccer

2025 The Athletic Media Company

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj