Zaledwie kilka godzin później Śmierć Charliego Kirka zostało potwierdzone, pojawiły się setki reklam towarów pamiątkowych Facebook I Instagram.

W wirusowym post Z ponad 8 000 akcji i setkami tysięcy polubień, marka widzi Jezusa w was promowała koszulę „Echo wolności” z amerykańską flagą i podpisem Kirka, nazywając go symbolem „wiary, wolności i Ameryki”. Prosta koszula, którą nosił Kirk, gdy został zamordowany, stała się gorąca towar Wśród jego konserwatywnych zwolenników. Inna marka odzieżowa, Liberty Faith Gear, wydała znacznie bardziej bojowy ton w marketingu swojej wersji tee Freedom, ponieważ wezwał „Patriots (do) powstania, gdy wolność zostaje zaatakowana. Nie ukrywamy. Nie kłaniamy”.

Żadna z tych marek nie jest powiązana z Kirkiem Turning Point USAAni też nie są oparte na Stanach Zjednoczonych. W rzeczywistości oba są prowadzone przez Guangzhou Shiwei Network Technology, firmę e-commerce z siedzibą w Panyu, Chin’s Kapitał szybkiej mody W południowej prowincji Guangdong.

Firmy zagraniczne i firmy zajmują się gotówką na zabójstwo Kirka w ciągu tygodni od jego zabójstwa. The Guardian zidentyfikował co najmniej siedem innych takich firm Hawking Kirk Merch z zagranicy: Harbin Huanjia Trading Limited, Jinhua Hongrun E-commerce i inne o podobnych, nieokreślonych nazwach. Podobnie jak Guangzhou Shiwei, który ma historię wykorzystywania wysoce partyzanckich i kulturowych produktów, firmy te zalały Facebooka i Instagram z tysiącami reklam Memorial Merchandise. Marki wezwały potencjalnych nabywców do uhonorowania dziedzictwa Kirka, kupując koszule, czasem nawet obiecując przekazać zyski swoim organizacjom lub rodzinie.

Według chińskich rekordów korporacyjnych Guangzhou Shiwei, założony w 2021 roku, specjalizuje się w „wielokanałowych operacjach transgranicznych e-commerce”. Firma prowadzi sieć trzech tuzinów kont mediów społecznościowych i licznych witryn e-commerce i była jednym z pierwszych, które umieściły reklamy wykorzystujące śmierć Kirka. Każde konto – niektóre koncentrujące się na wiary i religii, podczas gdy inne na patriotyzmie i wolności – kierują różne społeczności w USA, aby zwiększyć zaangażowanie i sprzedaż.

Wzdłuż Facebook Relacje z takimi imionami, jak See Jesus in You, Liberty Faith Gear i USA Freedom T, Guangzhou Shiwei prowadzi weteranów USA-„marka zasilana na Florydzie, weteranów”, która obiecuje, że jej produkty są „wytwarzane przez weteranów, dla patriotów”-i dumnie noszą wolność. Strony zawierają obrazy Kirka i logo Turning Point USA w widocznym zakresie i stwierdzają, że „popierają rozdziały TPUSA w całym kraju”. Oprócz korzystania z języka i tropów znanych wielu Amerykanom, konta te często wymieniają fałszywe adresy na swoich profilach na Facebooku, aby wzmocnić ich legitymację online. Na przykład adres wymieniony na temat Wear Freedom z dumą, rzekomo w pobliżu San Antonio w Teksasie, jest właściwie stacją benzynową, zgodnie z mapami Google.

Urzędnik Turning Point USA powiedział The Guardian, że marka Wolności z dumą nie jest powiązana z organizacją.

W niektórych z tych reklam marki technologii Network Guangzhou Shiwei twierdzą nawet, że „100% zysków z tej koszuli trafi bezpośrednio do Turning Point USA”, szokujące twierdzenie, że, jeśli to prawda, sugerują, że zagraniczne firmy kierowały pieniądze non-profit, która odegrała znaczącą rolę w ruchu konserwatywnym i dyskursie politycznym. Takie darowizny są nielegalne zgodnie z prawem USA.

Próby dotarcia do firmy w celu uzyskania komentarza przez Guardian nie powiodły się.

Po śmierci Kirka i pośród gorących debat USA na temat winowajcy i wolności słowa, mediów państwowych i wspieranych przez państwo aktorów w Rosji, Iranie i Chin wykorzystać Kontrowersje i podział SOW. Taktyka „astroturfing”Lub generowanie wrażeń powszechnej popularności poprzez wykorzystanie fałszywych tożsamości, było najpierw powszechnie zauważone przez wielu Amerykanów Podczas wyborów w 2016 r.. Firmy oparte na zyskach od dawna rozmieszczają go w ramach kampanii wpływowych.

Darren Linvill, profesor Uniwersytetu Clemson, który studiuje dezinformację mediów, zauważył, że wykorzystanie momentów politycznych nie jest niczym nowym dla marketerów, szczególnie na rynku tak dużym jak USA.

„Istnieje powód, dla którego istnieją te sieci. Są niesamowicie lukratywni” – powiedział Linvill. „Gdybyśmy mogli wyeliminować kryptowalutę i sprzedaż koszulki, zamknęlibyśmy połowę trolli w mediach społecznościowych”.

Pomiń wcześniejszą promocję biuletynu

Śmierć Kirka nie jest pierwszym raz, gdy Guangzhou Shiwei zastosował te zwodnicze metody. W okresie poprzedzającym zeszłoroczne wybory prezydenckie, te same rachunki, obsługiwane przez tę samą firmę, były znaleziony Korzystając z podobnych strategii obiecania nielegalnych darowizn politycznych na kampanię Trumpa, kampania Harris i PAC wspierające zarówno kandydatów demokratycznych, jak i republikańskich-wszystko w celu promowania produktów odzieżowych, w tym koszulek „bezdzietnej koty” i „Tylko możesz zapobiec nakładaniu się kamunizmu”.

W tym czasie 404 Media, witryna informacyjna technologiczna, która po raz pierwszy zgłosiła w sieci kont, poinformowało, że setki tych reklam zostały usunięte po skontaktowaniu się z punktem sprzedaży Metaspółka macierzysta na Facebooku i Instagramie. Jednak Guangzhou Shiwei nadal obsługuje wiele takich samych kont i wykorzystywał je do prowadzenia reklam promujących produkty o tematyce Kirk w ostatnich tygodniach.

Meta powiedział w oświadczeniu: „Oszuści niestety wykorzystują bieżące wydarzenia, aby atakować ludzi, którzy są bardzo zaangażowani online”. Firma powiedziała, że ​​usunęła reklamy zidentyfikowane przez Guardian i rachunki, które umieściły ich za naruszenie jej zasad, i „nadal podejmuje działania przeciwko wszelkim treściom i kontom, które łamią nasze zasady”.

Pomimo egzekwowania prawa firmy wiele kont astroturfingowych pozostaje aktywnych na platformach meta i nadal kupuje reklamy. Umieścili także setki promujące czerwoną koszulkę, wzywając Amerykanów do noszenia go 14 października, co byłyby urodziny Kirka, mimo że ani Turning Point USA, ani żaden wybitnych konserwatystów nie poparły wysiłku.

Source link