Stellantis opracował nowy zintegrowany system akumulatorów do swoich samochodów elektrycznych, które, jak twierdzi gigant samochodowy sprawi, że będą tańsze dla klientów.
Twierdzi, że jego inteligentny system zintegrowany baterii (IBIS) to „przełom”, który eliminuje potrzebę oddzielnych elementów ładowarki i falownika.
EVS obecnie osobno ładowanie i falowniki, które zajmują przestrzeń, zwiększa wagę i powoduje nieefektywność energetyczną.
Pierwszym w pełni funkcjonalnym pojazdem elektrycznym wyposażonym w IBIS jest nowy Peugeot E-300.
Prototypowy pojazd osiągnął po latach współpracy między Stellantis, wieloma firmami technologicznymi i rządem francuskim.
Ned Curic, dyrektor ds. Inżynierii i technologii w Stellantis, powiedział: „Przemywając i upraszczając architekturę elektrycznego układu napędowego, sprawiamy, że jest lżejsza, bardziej wydajna i bardziej opłacalna.
„Są to rodzaje innowacji, które pomagają nam dostarczać lepsze, bardziej przystępne deski EV dla naszych klientów”.

Stellantis ujawnił swój nowy inteligentny system zintegrowany baterii (IBIS), który eliminuje potrzebę osobnej ładowarki i komponentów falownika
Jak działa IBI?
Stellantis – który stoi za 14 markami, w tym Citroen, Fiat, Peugeot i Vauxhall – mówi, że Ibis ponownie wyobraża sobie elektryczny układ napędowy poprzez osadzanie funkcji falownika i ładowarki bezpośrednio do baterii, niezależnie od chemii lub zastosowania ”.
Jako taka architektura IBIS obsługuje zarówno prąd naprzemienny (AC), jak i prąd stały (DC) – AC to powolne ładowanie, a DC szybkie ładowanie – dostarczanie energii elektrycznej bezpośrednio do silnika lub siatki, jednocześnie dostarczając sieć 12V i systemy pomocnicze pojazdu.
Falowniki (elektroniczne urządzenia elektroniczne) są zwykle zintegrowane bezpośrednio z silnikiem EV lub znajdują się osobno.
Podobnie, na pokładzie komponentów ładowania są rozmieszczone w całym pojeździe, gdziekolwiek jest najlepszy do rozkładu masy i chłodzenia.

Stellantis twierdzi, że IBI ponownie wyobraża sobie układ napędowy elektrycznego, osadzając funkcje falownika i ładowarki bezpośrednio w baterię, niezależnie od chemii lub zastosowania ”
Korzyści z IBIS
Ponieważ IBI usprawniają architekturę układu napędowego, wydajność i wydajność są znacznie ulepszone.
Wydajność energetyczna ulega poprawie o 10 procent (cykl WLTC) i występuje 15 -procentowy wzmocnienie mocy (172 kW vs 150 kW) o takim samym rozmiarze baterii.
Oszczędzanie masy i przestrzeni są zobowiązane, przy czym masa pojazdu zmniejszona o ~ 40 kg i do 17 litrów objętości jest uwolniona, umożliwiając lepszą aerodynamikę i elastyczność projektowania.
Szybkość ładowania jest zwiększona, z wczesnymi wynikami wykazującymi 15 -procentową skrócenie czasu ładowania (np. Z siedmiu do sześciu godzin na ładowarce 7 kW) i 10 % oszczędności energii.
Konserwacja jest również uproszczona, z łatwiejszym serwisowaniem i zwiększonym potencjałem ponownego wykorzystania baterii drugiego życia zarówno w aplikacjach motoryzacyjnych, jak i stacjonarnych dzięki zmniejszonej potrzebie rozległego regeneracji.

IBIS poprawia efektywność energetyczną, umożliwia szybsze ładowanie, oszczędza wagę i ułatwia obsługę i ponowne składanie baterii drugiego życia
Co dalej dla IBIS? Kiedy może być w produkcji EVS?
Faza 2 projektu rozpoczęła się w czerwcu 2025 r. Z dalszym wsparciem rządu francuskiego do Francji 2030 r.
Stellantis twierdzi, że skupienie jest teraz przesuwa się na rzeczywiste testy w reprezentatywnych warunkach jazdy, które mogłyby utorować drogę integracji technologii IBIS z pojazdami produkcyjnymi Stellantis do końca dekady.
Stellantis twierdzi również, że istnieje zakres poza motoryzacją z obietnicą dla IBIS w zastosowaniach Rail, Atospace, Marine i Data Centys – podkreślające zaangażowanie Stellantis i Saft w skalowalną, zrównoważoną elektryfikację.