NOWYMożesz teraz słuchać artykułów z wiadomościami Fox!
. Departament Transportu wprowadza poważne zmiany w wymaganiach dotyczących kwalifikowalności w przypadku zezwoleń na niepełnosprawne zezwolenia dla ucznia komercyjnego (CLPS) i prawa jazdy komercyjnej (CDLS). Dzieje się to w trwającym audycie przeprowadzonym przez Federalną Administrację Bezpieczeństwa Przewoźnika Motor (FMCSA).
Zgodnie z nowymi zasadami nie-obywatel nie będą mogli uzyskać niezmiennego CDL, chyba że spełniają surowszy zestaw wymagań, w tym wizę opartą na zatrudnieniu. Departament wprowadza również „obowiązkową kontrolę federalnego statusu imigracyjnego za pomocą systemu zapisu”.
Sekretarz transportu Sean Duffy ogłosił przeprowadzkę w piątek i powiedział, że to, co jego departament odkrył w dochodzeniu w zakresie praktyk licencjonowania „powinno zakłócać i gniewać każdego Amerykanina”.

Sekretarz transportu Sean Duffy ogłosił nowe przepisy dotyczące licencji komercyjnych po serii śmiertelnych wypadków. (Biuro szeryfa hrabstwa St. Lucie; Eric Lee/Bloomberg przez Getty Images)
„Licencje na prowadzenie ogromnej ciężarówki o wadze 80 000 funtów są wydawane niebezpiecznym zagranicznym kierowcom-często nielegalnie. Jest to bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa każdej rodziny na drodze, a ja nie będę tego przeciwstawiał”-powiedział Duffy stwierdzenie. „Dzisiejsze działania uniemożliwią niebezpiecznym kierowcom zagranicznym przedłużeniem ich licencji i ponoszą odpowiedzialność za natychmiastową odpowiedzialność za niewłaściwie wydane licencje”.
Departament Transportu powiedział w piątek, że podczas audytu FMCSA odkrył niezgodność w kilku stanach, zauważając, że „najbardziej rażącą” sprawą była Kalifornia. CDL zostały rzekomo wydane kierowcom, którzy nie kwalifikowali się, a także kierowcom, których prawa były ważne po tym, jak wygasły legalna obecność w USA. Departament powiedział, że było to spowodowane słabym nadzorem, niewystarczającym szkoleniem i błędami programowania.

Harjinder Singh zostaje eskortowany do samolotu przez gubernatora Florydy Jaya Collinsa i organów ścigania w czwartek, 21 sierpnia 2025 r., W Stockton w Kalifornii. (Zdjęcie Benjamina Fanjoy/AP)
„Rekkompajne lekkomyślne lekceważenie Kalifornii jest szczerze obrzydliwe i jest zniechęcone do milionów Amerykanów, którzy oczekują, że zapewnią im bezpieczeństwo” – dodał Duffy. „Kalifornia musi natychmiast połączyć swoje działanie, albo nie zawaham się wyciągnąć milionów funduszy”.
Kalifornia była pod ostrzałem w tym numerze w zeszłym miesiącu, kiedy Nielegalny imigrantkaktóry uzyskał limitowany CDL z Złotego Stanu w 2024 r., rzekomo zabił trzy osoby, próbując dokonać nieautoryzowanego zwrotu na Florydzie. Harjinder Singh, ciężarówka, został później oskarżony o trzy przypadki zabójstwa pojazdu.
Departament Transportu dał Kalifornii 30 dni na przestrzeganie zgodności. Jeśli państwo tego nie zrobi, może stracić fundusze federalne, co według Departamentu może wynosić prawie 160 milionów dolarów w pierwszym roku.

Wideo z kamery ciała pokazuje, że Harjinder Singh trzyma dokumentację, ponieważ policjant stanowy w Nowym Meksyku wydaje mu przekroczony bilet podczas zatrzymania ruchu 3 lipca. (Policja stanowa w Nowym Meksyku)
Kliknij tutaj, aby uzyskać aplikację Fox News
Chwila Kalifornia została wyróżniona W oświadczeniu Departamentu Duffy wezwał wszystkich gubernatorów do natychmiastowego naprawienia systemów wydawających CDL CDL.
„Nie chcesz, aby krew większej liczby zgonów w ruchu na rękach, gubernatorzy” – powiedział Duffy na konferencji prasowej w piątek.
Fox News Digital skontaktował się z gubernatorem Kalifornii Gavina Newsom w celu uzyskania komentarza.