Kochający motocykl były konserwatywny przywódca Sir Iain Duncan Smith wezwał innych motocyklistów do korzystania z technologii, która mogłaby zwiększyć ich szanse na przetrwanie, jeśli cierpią rozbić się. W ubiegłym roku 343 motocyklistów zginęło na brytyjskich drogach – 9% skok, który podsycił obawy dotyczące bezpieczeństwa 3,2 miliona rowerów w kraju. W przeciwieństwie do 85 rowerzystów pedałów zmarło w 2% spadku w poprzednim roku.
Bikerzy są zachęcani do korzystania z aplikacji, która wysyła automatyczne powiadomienia o awarii prosto do służb ratunkowych. Oczekuje się, że skróci to czas potrzebny dla jeźdźców – którzy są często odrzucone Z rowerów – do zlokalizowania.
W latach 2019–2023 średnio sześciu motocyklistów zmarło, a 102 było poważnie rannych co tydzień, z 67% ofiar śmiertelnych na wiejskich drogach.
Sir Iain powiedział: „Rząd musi zrobić więcej, aby chronić wszystkich użytkowników dróg, zwłaszcza motocyklistów. Wykorzystanie potencjalnego technologii ratowania życia jest praktycznym środkiem, który zwiększy szanse na przetrwanie w przypadku kolizji ruchu drogowego.
„Istnieją również kroki, które mogą podjąć motocykliści, takie jak noszenie kamizelki powietrznej, coś, czego używam, co nie jest nachalne i może zapewnić wsparcie ratujące życie. Ponadto istnieje potrzeba rozstania się na nielegalnych elektronicznych, które często jeźdzą niebezpiecznie przez osoby z dostawą, zbyt często niekwestionowane przez firmy i przyczynić się do rosnącej liczby wypadków.”
Steven Robertson z RealSafe Technologies – firma stojąca za aplikacją do wykrywania awarii Realrider – powiedziała: „Status quo rosnącej śmierci motocyklistów nie może trwać. Mamy technologię zminimalizowania zgonów na naszych drogach.
„Rząd musi starać się wesprzeć wszystkie możliwości, które zmniejszą wskaźniki wypadków. Nie wierzę, że chcą stać bezczynnie wraz ze wzrostem liczby zgonów, które można zapobiec”.
Naciskanie rządu na poparcie go ubezpieczeniem lub wymaganiem gwarancji posiadania usługi powiadomienia o awarii.
Mężczyźni są radykalnie bardziej narażeni na motocykle niż kobiety. W latach 2019–2023 92% ofiar to mężczyźni.
Craig Carey-Clinch, dyrektor wykonawczy National Motorcyclists Council; „NMC popiera opracowanie takich systemów APP, które mogą być pozytywne tylko dla bezpieczeństwa motocyklowego”.