Rząd gwarantuje gwarancję pożyczki o wartości 1,5 miliarda funtów na rzecz Jaguar Land Rover (JLR) po masowym ataku cybernetycznym wymusiło zamknięcie.
JLR zawiesił produkcję w swoich brytyjskich fabrykach po Cyberatak 31 sierpnia. Oczekuje się, że zamknięcie będzie trwać do 1 października, pozostawiając największych dostawców producenta samochodów w Wielkiej Brytanii w zawieszeniu.
Oczekuje się, że pożyczka da dostawcom pewną pewność w związku z ciągłym zamknięciem, ponieważ 1,5 mld GBP pomoże wzmocnić rezerwy gotówkowe JLR, ponieważ płaci firmy w łańcuchu dostaw.
Rząd odniesie pożyczkę za pośrednictwem Gwarancji Rozwoju Eksportu (EDG), mechanizmu wsparcia finansowego mającego na celu pomoc brytyjskim firmom sprzedającym swoje towary za granicą.
Pożyczka o wartości 1,5 mld GBP z banku komercyjnego zostanie spłacona w ciągu pięciu lat.
„Po naszym decydującym działaniu, ta gwarancja pożyczki pomoże wesprzeć łańcuch dostaw i chronić wykwalifikowane miejsca pracy w West Midlands, Merseyside i w całej Wielkiej Brytanii” – powiedział sekretarz biznesu Peter Kyle.
Kanclerz Rachel Reeves dodała: „Jaguar Land Rover to kultowa brytyjska firma, która zatrudnia dziesiątki tysięcy ludzi – klejnot w koronie naszej gospodarki.
„Dzisiaj chronimy tysiące tych miejsc pracy z do 1,5 miliarda funtów w dodatkowych finansach prywatnych, pomagając im wspierać ich łańcuch dostaw i chronić istotną część brytyjskiego przemysłu samochodowego”.
W wyniku ataku produkcja została zatrzymana w łańcuchu dostaw samochodu, a tysiące pracowników poza pracą.
Ponad 33 000 osób pracuje bezpośrednio dla JLR w Wielkiej Brytanii, wiele z nich na liniach montażowych w West Midlands, z których największa znajduje się w Solihull, a zakład w Halewood na Merseyside.
Szacuje się, że 200 000 więcej jest zatrudnionych przez kilkaset firm w łańcuchu dostaw, które spotkały się z zakłóceniem biznesowym z największym klientem bez działania.
Ministrowie mieli codzienny kontakt z JLR i ekspertami cybernetycznymi po ataku, gdy firma próbuje ponownie uruchomić produkcję w swoich brytyjskich fabrykach.
Związki i politycy ostrzegali, że małych dostawców produkujących części dla JLR mogą upaść w wyniku zamknięcia, chyba że otrzymają pilne wsparcie finansowe.
W tym tygodniu pan Kyle poznał pracowników i szefów w Webasto, co tworzy szyberdach dla JLR.
Czytaj więcej:
Małe firmy zależne od JLR mają „tygodnie”, zanim uszkodzą „nie do utrzymania”
Dane klientów Harrodsa skradzione w systemach informatycznych naruszenie
Hakerzy twierdzą, że skradzili zdjęcia, nazwiska i adresy dzieci w przedszkolu cyberatak
Marka ma największy łańcuch dostaw w brytyjskim sektorze motoryzacyjnym, który zatrudnia około 120 000 osób i w dużej mierze składa się z małych i średnich firm.
Obietnica rządu ubezpieczenia pożyczki JLR została pochwalona przez Unite Union, którego sekretarz generalny Sharon Graham powiedział, że pożyczka była „ważnym pierwszym krokiem i pokazuje, że rząd wysłuchał obaw związanych z Unite w ostatnich dniach”.
Dodała: „Właśnie to powinien robić rząd, podejmując działania w celu ochrony miejsc pracy.
„Przedstawione pieniądze należy teraz wykorzystać w celu zapewnienia gwarancji pracy, a także do ochrony umiejętności i płacenia w JLR i jej łańcuchu dostaw”.