W 2020 r. Tylko niewielka część Amerykanów otrzymała wieści Tiktok. Obecnie liczba ta wzrosła do jednego na pięć.

Według młodych dorosłych liczby te są znacznie wyższe, a prawie połowa dorosłych poniżej 30 roku Pew Center.

Ale kto będzie właścicielem tego niezwykle wpływowego dostawcy informacji?

Podobnie jak w przypadku wielu amerykańskich mediów-od sieci telewizyjnych po jedne z największych gazet-odpowiedź jest tak prosta i krótka jak wideo Tiktok: bardzo bogatym.

Jako prezydent Trump przeprowadził się w tym tygodniu Aby wyczyścić drogę do sprzedaży aktywów amerykańskich platformy grupie amerykańskich inwestorów, przerzuty rzeczywistość mediów po okurejczyku zagroziła jeszcze bardziej ekstremalnym.

Jednym z tych inwestorów jest miliarder i dawca Trumpa Larry Ellison, którego firma medialna jest właścicielem CBS News i podobno jest Planowanie oferty Warner Bros Discoveryktóry z kolei jest właścicielem CNN. Inny podobno jest Rupert Murdoch i jego syn Lachlanz prawem bona fides dobrze znanym poprzez kontrolę nad Fox News.

Były sekretarz pracy USA Opisał Robert Reich Sytuacja wyraźnie, pisząc w tym tygodniu na platformie znanej wcześniej jako Twitter: „Najbogatszy człowiek na Ziemi jest właścicielem X. Drugi najbogatszy człowiek na ziemi ma być głównym właścicielem Tiktok. Trzeci najbogatszy człowiek jest właścicielem Facebooka, Instagrama i Whatsapp. Czwarty najbogatszy człowiek jest właścicielem Washington Post”.

Mówił oczywiście o Musk, Ellison, Mark Zuckerberg i Jeff Bezos.

Widzieliśmy już niektóre z tego, co się dzieje, gdy miliarderowie kontrolują media – i pozostają zaangażowani w stawanie się jeszcze bogatszym i potężniejszym.

Bezos dramatycznie zmienił sekcję opinii Washington Post w prawo, ponieważ curry z Trumpem. . Współzałożyciel Amazon zabił projekt Kamala Harris Zeszłej jesieni, a później zainstalował redaktor opinii, który wyprowadził niektórych z najbardziej cenionych dziennikarzy.

Kolejny miliarder należący do gazety, Patrick Soon-Shiong, zmienił tenor oferty opinii w swojej gazecie, Los Angeles Times, ponieważ on również przyciąga Trumpa.

To nie tylko bogate osoby kontrolujące główne firmy medialne. Nawet lokalne gazety są w dużej mierze – i coraz częściej – należące do dużych łańcuchów, a nie lokalne rodziny, które kiedyś miały udział w społecznościach, ich dokumenty.

To historia konsolidacji mediów, władzy i pieniędzy.

ABC News jest kontrolowany przez Disneya, stąd ostatnie decyzje dotyczące rozstrzygnij wygrany pozew o zniesławienie sprowadzony przez Trumpa i do Zawieś gospodarz późno w nocy Jimmy Kimmel Po jego uwagach na antenie po zabójstwie skrajnie prawicowego prowokatora Charliego Kirka.

W przypadku Tiktok jednym z największych pytań jest kontrola najważniejszego algorytmu, który określa, czego doświadczają konsumenci podczas korzystania z platformy.

Umowa nie jest zawarta i ma wiele ruchomych części.

Żaden zarząd Trumpa nie może go ukończyć, ponieważ prawdopodobny plan wyniesie amerykańską wersję platformy z chińskiej wersji Tiktok, należącej do Bytedance. Chińscy urzędnicy nadal musieliby się zgodzić.

Ale elementy są na miejscu.

„To niezwykle niepokojące, jak szybko potentatów mediów rejestrują przestrzeń informacyjną w czasie, gdy szerzej odbywa się mowa”, Emma Briant z Notre Dame University powiedział The Washington Post. Kiedy to widzi, „chwytają i starają się kontrolować coraz więcej infrastruktury, za pomocą której dzieje się debata polityczna”.

Lub coraz częściej, przez jaką debatę polityczną nie stać się. Podczas gdy samoocesyjność jest trudna do zmierzenia, takie ruchy własności mogą zachęcić decydentów w tych wpływowych firm do wyciągania ciosów zamiast zgłaszania bez strachu i przychylności.

Mam poważne wątpliwości, czy krótkie filmy Tiktok, przeznaczone do dzielenia się wirusami, są idealnym sposobem na przekazanie wiadomości publicznie. Format nie przynosi ogromnego niuansu ani kontekstu, cech już w krótkim czasie.

Ale Tiktok jest niezwykle popularny i wpływowy i – w erze coraz krótszej uwagi – rosnący. To ma znaczenie.

Biały Dom stwierdził, że nowi bogaci amerykańscy inwestorzy w Tiktok są patriotami, którzy kochają Amerykę.

Ale wiemy też, co jeszcze kochają. Jest to coś, co nie jest w czerwonym, białym i niebieskim, ale znajomym odcieniu zieleni.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj