Ameryka jest na skraju zamknięcia rządu. I bez zaskoczenia umowy w ostatniej chwili jest pytaniem, jak długo to potrwa-i ile szkód spowoduje.
Do tej pory Demokraci odmówili przyjęcia krótkoterminowej umowy o utrzymanie rządu na obecnym poziomie finansowania do połowy listopada, a republikanie odmówili negocjacji w sprawie żądań Demokratów w celu przywrócenia finansowania związanego z opieką zdrowotną. Prezydent Donald Trump i przywódcy kongresu z obu stron zgodzili się spotkać w Białym Domu w poniedziałek, ale jeśli nie będą w stanie dojść do warunków, rząd zamknie się o 12:01 w środę.
I chociaż poprzednie zamknięcia oznaczały tymczasowe furloughs lub zawieszenia pracy, dla pracowników federalnych nie uznanych za niezbędne przez prezydenta, ta walka może mieć dłuższe konsekwencje. Administracja Trumpa zagraża jej użyciu do zwolnienia znacznej liczby pracowników, osiągając własne cele polityczne, jednocześnie zadając maksymalną ilość bólu dla Demokratów.
Dlaczego to napisaliśmy
Prezydent Donald Trump i przywódcy kongresu zgodzili się spotkać w poniedziałek. Jeśli nie osiągną umowy, administracja twierdzi, że wykorzysta zamknięcie do zwolnienia znacznej liczby pracowników federalnych.
Biuro Zarządzania i Budżetu Białego Domu wydał notatkę W ubiegłym tygodniu agencje reżyserskie do planowania masowego zwolnienia w przypadku zamknięcia, atakujące pracowników, których programy nie są upoważnione przez prawo i nie są „zgodne z priorytetami prezydenta”. Nawet po zakończeniu zamknięcia notatka mówi, że agencje powinny zachować tylko „minimalną liczbę pracowników niezbędnych do pełnienia funkcji ustawowych”, zwiększając możliwość głębokich, stałych cięć programów federalnych.
To sprawiło, że Senat Demokratycznych przywódców w wiązanie. Ich wyborcy byli wściekli, gdy pozwolili republikanom utrzymać rząd otwarty w marcu, a teraz psują walkę. Ale teraz, jak wtedy wydaje się, że przywódcy mają niewielką dźwignię, bez jasnej gry i ryzykują poważne konsekwencje polityczne i rzeczywiste.
„Demokraci muszą wejść do tego rządowego finansowania, walczą o oczy, ponieważ na twarz wygląda to jak pułapka bez wyraźnej strategii wyjścia”, mówi Rodell Mollineau, strateg demokratyczny i były starszy pracownik kierowniczy Senatu.
Do tej pory Senatu Demokraci odmówili wycofania się, mówiąc, że zagrożone zwolnienia administracji Trumpa nie różnią się niczym od wcześniejszych fal masowych zwolnień rządu ze strony tej administracji.
„I tak robią to. Nie ma (obecnie) żadnego zamknięcia. Zwalczają tych wszystkich ludzi” – powiedział w niedzielę przywódca mniejszości Senatu Chuck Schumer z Nowego Jorku w „Meet the Press” NBC. „Próbują zastraszyć naród amerykański i nas”.
Mówią, że częścią głównego napięcia dla Demokratów jest to, że nie mogą zaufać administracji Trumpa, aby uhonorować jakiekolwiek porozumienie. Prezydent i jego zespół wielokrotnie wypatrywały programy i zwolnili pracowników upoważnionych na podstawie poprzednich umów o środkach dwustronnych. Podobnie jak ta runda negocjacji, administracja zmniejszyła o prawie 4 miliard dolarów w pomocy zagranicznej w sposób, który upewnił się, że Kongres nie otrzyma głosowania w tej sprawie. Sąd Najwyższy rządził W piątek mogą kontynuować te cięcia, dodatkowo frustrującym kongresowym demokratom, którzy twierdzą, że administracja uzurpuje konstytucyjnie określoną władzę torebki z pomocą konserwatywnego Sądu Najwyższego.
Republikanie wydają się zadowoleni z tego, że doszło do zamknięcia, jeśli Demokraci nie zgadzają się na krótkoterminową umowę, znaną jako ustalona rezolucja lub CR, aby sfinansować rząd na obecnych szczeblach do 21 listopada. Środek przekazał Izbę, ale potrzebuje 60 głosów, aby przejść przez Senat, wymagając demokratycznego poparcia.
„To zależy od nich” – powiedział w piątek Trump o Demokratach. „Jeśli trzeba go zamknąć, trzeba go zamknąć. Ale to one to zamykają”.
Poniedziałkowe spotkanie jest pryszniciem nadziei po tym, jak prezydent odwołał planowane dyskusje w zeszłym tygodniu.
W „Meet the Press” senator Schumer opisał zaplanowane spotkanie jako „pierwszy krok, ale tylko pierwszy krok”, jednocześnie mówiąc, że „poważne negocjacje” może zapobiec zamknięciu.
Przywódca większości Senatu, John Thune z Południowej Dakoty, odparł w niedzielnym oświadczeniu, że chociaż powitał spotkanie, „nic się nie zmieniło” na temat stanowiska republikanów. „Wybór pozostaje taki sam: Demokraci mogą albo głosować na czyste, krótkoterminowe, bezstronne CR, które priorytetowo traktuje naród amerykański, albo mogą wybrać całkowicie możliwe do uniknięcia zamknięcie, które priorytetowo traktuje politykę”-powiedział.
Programy, które administracja Trumpa prawdopodobnie zwolni z zamknięcia, obejmują ubezpieczenie społeczne, Medicare, Medicaid, imigrację i egzekwowanie prawa, bezpieczeństwo granic, operacje wojskowe, korzyści weteranów i kontrola ruchu powietrznego. Parki narodowe mogą się zamknąć, mogą mieć wpływ na programy żywności, a departamenty, w tym Agencja Ochrony Środowiska oraz Agencja ds. Żywności i Leków, prawdopodobnie zobaczą powszechne furlough.
Pracownicy federalni uznani za niezbędne i zmuszeni do pracy przez zamknięcie za darmo, ostatecznie otrzymali wynagrodzenie po poprzednich zamknięciach – ale nie jest jasne, czy administracja Trumpa będzie to wspierać tym razem.
Historycznie sprawy nie poszły dobrze dla partii postrzeganej jako podżeganie do zamknięcia. W tym momencie sondaże sugerują, że nieco więcej Amerykanów obwiniałoby republikanów, gdyby nastąpi zamknięcie – ale większość ludzi się nie dostosowała.
A Ankieta YouGov Wydany w czwartek stwierdził, że 37% dorosłych USA obwiniałoby prezydenta Trumpa lub Republikanów w Kongresie, gdyby rząd zamknie – w porównaniu z 25%, którzy winą Demokratów i 26%, którzy winą obie strony w równym stopniu. W połowie września Ankieta Verasight Stwierdzono, że gdyby Demokraci głosują przeciwko ustawie o finansowaniu po tym, jak republikanie odmówią przywrócenia finansowania opieki zdrowotnej, więcej Amerykanów nadal obwiniałoby republikanów (35%) niż Demokraci (24%), a 32%obwiniało oba.
Zamknięcia stają się coraz bardziej powszechne w ostatnich latach, mimo że partia, która ich wywołała, prawie nigdy nie była w stanie wydobyć ustępstw dotyczących polityki. Ale wpływ na winy, która jest coraz bardziej ulotna.
Kiedy Republikanie zmusili serię zamknięć w 1995 i 1996 r. – po raz pierwszy we współczesnej erze, w której zamykano z powodów politycznych – zapłacili cenę na urnie, ponieważ prezydent Bill Clinton został ponownie wybrany nawet po kraterii jego liczby sondaży.
16-dniowy rząd Republikanie Zamknięcia Zamknięcia w październiku 2013 r. Nad Obamacare nic im nie zdobyli i mogli przyczynić się do straty gubernatorskiej partii w Wirginii w następnym miesiącu. Ale rok później republikanie w połowie semestru.
Demokraci wymusili trzydniowe zamknięcie podczas pierwszej kadencji pana Trumpa na początku 2018 r. W kwestiach imigracyjnych, ale szybko złożyli się po tym, jak ówczesny Demokratyczny senator Joe Manchin z Wirginii Zachodniej zagroził, że przejdzie na emeryturę, jeśli nie wycofają się. Nie miało to wpływu na dobre wyniki partii w wyborach śródokresowych w 2018 r.
Niedługo potem pan Trump zmusił do 35-dniowego zamknięcia rządu pod koniec 2018 r. I na początku 2019 r., Najdłużej w historii USA, aby zmusić Demokratów do sfinansowania muru granicznego. Nie dostał za to nic, a jego liczba sondażów krótko zanurzyła się, ale polityczny opad szybko zniknął.
W tym roku Demokraci prowadzą do kwestionowanych wyścigów gubernatorskich z wyborami w listopadzie w Wirginii i New Jersey. Szczególnie w Wirginii, domem dla wielu pracowników federalnych, zamknięcie ma ryzyko. I nawet jeśli ma to niewielki wpływ na przyszłoroczne środki, może to być zimna komfort dla Demokratów, jeśli administracja Trumpa wykorzystuje ten moment jako okazję do dalszego obniżenia federalnej siły roboczej.
Republikański strateg Doug Heye pracował dla członka przywództwa House GOP w 2013 r., Kiedy przywódcy republikańscy niechętnie poparli członków szeregowych i zmusili do zamknięcia, tylko do ustąpienia dwóch tygodni później.
Widzi, jak Demokraci robią teraz to samo – szukając walki o uspokojenie swojej bazy bez realistycznego celu. To jak piłkarz strzelający własny bramek „i mówienie o tym, jak mocno kopnął piłkę”-mówi Heye.
Dodaje, że prezydent, który od pierwszego dnia starał się rozszerzyć własne uprawnienia, przy jednoczesnym obniżeniu rządu federalnego, prawdopodobnie wywiera jak najwięcej presji w tej sytuacji.
„Potencjał długiego (zamknięcia) jest bardzo realny” – mówi Heye. „Jest to sytuacja, która daje gałęzie wykonawczej większą władzę, więc dlaczego Trump nie chciałby tego?”