Kolejne chińskie „super dinghy” zostało zauważone w kanale, gdy przemytnicy wywołały obawy przed nowym śmiertelnym kryzysem. Świadkowie powiedzieli, że statek został zacieniony przez francuską marynarkę wojenną do wód brytyjskich.
W sobotę w kanale wykryto łódź nosząca 125 osób. Niepokojący nowy trend ponownie ożywił obawy Francja nie przechwytuje łodzi migrantów w wodzie. Sekretarz domowy Shadow Chris Philp powiedział: „Francja grała w Starmer jak skrzypce. Jest całkowicie nieświadomy i stracił kontrolę nad naszymi granicami.
„Chwalił się na początku tego roku o tym, jak Francuzi przechwycą łodzie w pobliżu brzegu i odwrócili je.
„Ale podobnie jak reszta sztuczek Labour, nic się nie zmieniło, a Francuzi nadal wprowadzają nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii.
„Francuzi ułatwiają nielegalną imigrację i Keir Starmer nic z tym nie robi, ponieważ jest zbyt słaby.
„Właśnie dlatego pierwsze osiem miesięcy tego roku było najgorsze w historii dla nielegalnych imigrantów przekraczających kanał”.
Minister Homed Minister Partii Pracy w sensacyjnie twierdzili, że przemytnicy przechodzą na większe łodzie, ponieważ starają się zdobyć tylu dinghies i silników.
Ogromne pontony są reklamowane na Alibaba, znane jako chińska Amazonka, za około 1141 £.
Analiza domowego biura wcześniej obwiniała zwiększone liczby ofiar śmiertelnych o większe łodzie, które rozpadają się pod ciężarem wyższej liczby pasażerów.
Nowe zdjęcia we wtorek pokazały, że migranci czekają w pobliżu kanału, aby wejść na wsiadanie do Wielkiej Brytanii.
Francuska policja, uzbrojona w pistolety i gaz łzawiący, użyła swoich pojazdów do zablokowania grupy i przeszukiwania grupy, gdy próbowali dostać się na plażę w Gravelines.
Co najmniej 10 małych dzieci, z których większość miała na sobie duże pomarańczowe kamizelki ratunkowe, było wśród grupy, które powstrzymało się przed pokładaniem łodzi przez policję zamieszek.
Kobieta z dzieckiem przywiązanym do jej pleców została popchnięta z powrotem do tłumu przez jednego oficera, gdy próbowała przebić się przez linię policyjną.
Wydawało się, że czekają, aż poniedziała, który pojawi się na kanale, który biegnie przez żwir.
Płacze i okrzyki zamieszania zostały wysłuchane, gdy policja zmusiła ich do wybrania nowej trasy.
Później policja opuściła migrantów, którzy czekali dłużej z boku kanału, mając nadzieję, że zostanie odebrany.
Czarny ponton niosący inną grupę migrantów próbujących dotrzeć do Wielkiej Brytanii, została przedstawiona u wybrzeży Dunkierki o około 10.30 rano.
Chińska firma Qingdao Rongsheng Sports Goods oferuje łodzie za 1535 USD (1141 £), jeśli zostaną kupione luzem.
Nadal oferuje dinghies na sprzedaż na stronie.
Jedna reklama oferowała łodzie za 1 535 USD (1141 £) po zakupie luzem, z makietem pokazującym, że jeden z nich zatrzymał się na plaży.
W lipcu wniesiono sankcje przeciwko innej firmie, Weihai Yamar Outdoors Product Co, która oferowała „łodzie dla uchodźców”.
Minister Ministerstwa Spraw Wewnętrznych twierdził, że nowy trend jest powiązany z przemytnikami walczącymi o łodzie i silniki.
Mike Tapp powiedział: „Odnosimy sukces w górę, przechwytując rzeczywiste zamówienie części łodzi, dlatego używają większych”.
Ale we wtorek Reitano, dyrektor zarządzający w Global Initiative przeciwko transnarodowej przestępczości zorganizowanej, zasugerował, że była to głównie „strategia zarobków”.
„Wydaje się, że łodzie są produkowane w Chinach” – powiedziała.
„Moi koledzy przeprowadzali wywiady z francuską policją w zeszłym tygodniu i poinformowali, że większe łodzie i zbierane małe łodzie miały na nich znaczek„ Made in China ”.
„Są również wysyłane przez Turcję, które widzieliśmy również w przeszłości, był głównym producentem.
„Niemcy udowodniły prawdziwe centrum logistyczne do przeniesienia łodzi na kanał i są one podzielone między różne sieci w zależności od zamierzonego użytkownika końcowego.
„Wyzwanie polegało na tym, że bardzo trudno jest udowodnić przestępstwo, zanim nastąpi, a trzymanie łodzi nie jest nielegalne, więc większość tego, co się dzieje, próbuje udowodnić, że poszczególne łodzie są przeznaczone do przemytu i mają szczególne wady lub brak funkcji bezpieczeństwa, których można się spodziewać w komercyjnych łodziach”.
Reitano powiedziała, że brytyjscy urzędnicy próbowali zawrzeć porozumienie z Chinami, aby zapobiec sprzedawaniu łodzi przemytnikom, ale odnieśli niewielki sukces.
„Chiny były bardzo trudnym partnerem, a starania Wielkiej Brytanii, aby spróbować wypełnić umowę na temat produkcji i produkcji łodzi na przemyt, nie wykazywała ogromnej ilości owoców” – powiedziała.
„Jest to oczywiście ogromny kraj z ogromnym sektorem produkcyjnym i możesz bardzo łatwo znaleźć reklamy chińskich łodzi reklamowych do przemytu. Jest bardzo rażące. I pokonanie wszystkich reklam i sankcjonowanie firm byłoby wyzwaniem.
„Myślę, że strategia pozostaje współpracą z jak największą liczbą krajów – a Wielka Brytania bardzo udała się, zdobywając to w wielu miejscach – ale nie jestem pewien, czy Chiny będą najbardziej efektywną drogą”.