McLaren mówi, że ma na celu wdrożenie poprawek sprzętowych dla swoich problemów z Pitstop na czas w 2026 roku, ponieważ wyjaśnia, dlaczego Lando Norris Noszenie ciężaru jego wolniejszych przystanków to tylko przypadek.
Jako tytułowa walka Norrisa z kolegą z drużyny Oscar plastri Wchodzą w swoje ostatnie etapy, Brytyjczyk doznał wolniejszych pitstopów w trzech kolejnych wyścigach. W Zandvoort przystanek 4,83s stracił go na Piasttri, zanim Norris wycofał się z wyścigu. W Monzie powolna zmiana opon sprawiła, że stracił pozycję na torze australijskiej, która była katalizatorem w bardzo dyskutowanej wymianie kierowcy, zanim trzeci z rzędu plus cztery drugie przystanek w Baku tłoczyło go w kierunku pociągu samochodów, z którymi walczył.
Po zbadaniu szeregu problemów, drużyna pracuje nad zmianami sprzętowymi, aby ułatwić swoje zatrzymanie w zakresie mechaniki, jednocześnie wprowadzając pewne miary, aby uniknąć powtórzeń.

Lando Norris, McLaren
Zdjęcie: Sam Bagnall / Sutton Images za pośrednictwem Getty Images
Odkąd znacznie poprawiło swoje pitstops w sezonie 2022, załoga Pit McLarena konsekwentnie była jednym z najlepszych w F1 i zajęła drugie miejsce w nagrodach najszybszych Pit Stop w DHL.
Ale ostatnie wydarzenia wykazały, że chociaż jego drużyna jest jeszcze więcej niż zdolność do dostarczania szybkich pitstopów, sprzęt, którego używa, nie sprawia, że powielanie tych jest tak łatwe, jak powinny, co zwiększa prawdopodobieństwo błędów ludzkich.
„Nawet jeśli widzimy wykonanie Pitstop przez załogę PIT, jest to tak naprawdę połączenie czynnika ludzkiego, wykonania, operacji, z jakością sprzętu i tego, jak bardzo sprzęt sprawia, że działanie zmieniających opony jest naturalne i tak łatwe, jak to możliwe” – wyjaśniła Stella.
„W naszej recenzji stwierdziliśmy, że musimy poprawić wszystkie czynniki, z ludzkiego punktu widzenia, ale wiemy również, że nasz sprzęt sprawia, że operacja, na przykład strzelanie, nieco bardziej złożone niż powinno.
„Stosujemy pewne poprawki, które będą głównie na przyszły rok. Jednocześnie współpracujemy z naszą ekipą PIT, aby upewnić się, że możemy złagodzić niektóre z tych trudności wprowadzonych przez sprzęt. To zdecydowanie całkiem spora praca przeglądu i poprawki oraz testowania i ćwiczenia w fabryce z platformą”.
Stella nalegała, aby Norris noszący ciężar problemów w ostatnich tygodniach był przypadkowy, ponieważ w ciągu całego sezonu Pitstop między jego kierowcami są podobne. Nie pomaga to, że ostatnie trzy wyścigi były wyścigami kompleksowymi, dzięki czemu jego problemy wyróżniają się bardziej.
„Aby to sprawdzić, zobaczyliśmy, że kiedy uświadomisz sobie czas postoju, jest to prawie tak samo przez Lando i Oscara” – dodała Stella. „Myślę, że to tylko przypadek z powodu krótkiego okna obserwacyjnego ostatnich kilku wydarzeń, które zgromadziło to po stronie Lando. Ale właściwie dane nie wydają się tego popierać w całym sezonie”.
Chcemy twojej opinii!
Co chciałbyś zobaczyć na Motorsport.com?
– Zespół Motorsport.com