Budżetowa producent samochodów Dacia zaprezentowała dziś radykalne „samochód ludowy” z XXI wieku, który może być w salonach w cenie poniżej 12 000 funtów w ciągu dwóch lat.

Nazywany „Hipster”, ultra-kompaktowy supermini w kształcie kostki o długości zaledwie trzech metrów jest nadal wystarczająco duży, aby nosić czterech pełnowymiarowych pasażerów-a nawet może przenosić pralkę w elastycznym bagażniku.

Zasilany silnikiem elektrycznym i o zasięgu, który ma wynosić około 100 mil, ma na celu zrewolucjonizowanie elektrycznego rynku samochodowego za pomocą niedrogiej EV w taki sam sposób, jak poprzednie „samochody ludzi”, takie jak Volkswagen Beetle i Citroen 2CV w XX wieku.

Daciaramię rumu „Wagione za pieniądze” grupy Renault, powiedział, że Hipster byłby zwinnym, praktycznym i ekonomicznym samochodem oraz „towarzyszem życia codziennego”.

W tym byłoby również najtańsze EV na rynku.

W przeciwieństwie do obecnego elektrycznego AMI Citroena kosztującego od 7696 £ na drodze – która technicznie jest quadrykalem – hipster będzie pełnym samochodem i zaprojektowany dla dróg miejskich, podmiejskich i wiejskich.

Rumuńska marka samochodów budżetowych Dacia zaprezentowała radykalny „samochód ludowy” XXI wieku, który może być w salonach w cenie poniżej 12 000 funtów w ciągu dwóch lat

Rumuńska marka samochodów budżetowych Dacia zaprezentowała radykalny „samochód ludowy” XXI wieku, który może być w salonach w cenie poniżej 12 000 funtów w ciągu dwóch lat

Pudełkowy, w kształcie kostki i solidny hipster jest inspirowany małymi lekkimi samochodami K (lub samochodów Kei) w Japonii i jest zaprojektowany tak, aby wyglądał jak „sejf na kółkach”.

Został odsłonięty w dawnym hangarze sterowczym na obrzeżach Paryża w pobliżu Wersalu jako samochód „koncepcyjny”, ale Dacia ma silną tradycję szybkiego przekształcania prototypowych pojazdów w modele produkcyjne dla salonów i podjazdów.

Ważąc mniej niż 800 kg, będzie zasilany małą akumulatorami i silnikiem elektrycznym. Dokładna specyfikacja zostanie określona na podstawie nowych zasad UE.

Ma wysoką pozycję jazdy i nad kierowcą i pasażerem znajduje się szklany dach, aby poprawić widoczność i umożliwić światła świetlne. W dobrze pasażera jest przestrzeń do transportu pakietów.

Jest skierowany jako samochód miejski dla młodych ludzi, do dojazdu do pracy i emerytowanych ludzi. Pomieści siedzenia dziecięce.

Kierownictwo Dacia stwierdziło, że będzie miał wystarczającą zasięg, aby pokryć tydzień roboczy z dwoma opłatami.

Katrin ADT, dyrektor generalny Dacii, zasugerował szeroko, że model produkcyjny rzeczywiście nastąpi, zauważając: „W grupie Renault mamy wszystkie niezbędne zasoby, aby tak się stało.

„Bądź na bieżąco. Przyszłość Dacii jest pełna niespodzianek.

Ważąca mniej niż 800 kg, EV będzie zasilana małą akumulatorami i silnikiem elektrycznym. Dokładna specyfikacja zostanie określona na podstawie nowych zasad UE, mówi Ray Massey (na zdjęciu)

Ważąca mniej niż 800 kg, EV będzie zasilana małą akumulatorami i silnikiem elektrycznym. Dokładna specyfikacja zostanie określona na podstawie nowych zasad UE, mówi Ray Massey (na zdjęciu)

Nowy pudełek mierzy 3 metry długości, 1,53 m wysokości i szerokości 155 m. Ma wysoką pozycję jazdy i szklany dach

Nowy pudełek mierzy 3 metry długości, 1,53 m wysokości i szerokości 155 m. Ma wysoką pozycję jazdy i szklany dach

Inżynierowie zastosowali formę „technologii TARDIS” w stylu DR Who, aby samochód wyglądał na większy w środku niż na zewnątrz, zauważając: „Wnętrze hipster Dacia zostało zoptymalizowane, aby oferować wyjątkową przestrzeń, biorąc pod uwagę jego zwarte wymiary zewnętrzne”.

Nowy pudełek mierzy 1,53 m wysokości i 155 m szerokości i jest wyposażony w cztery „odpowiednie” siedzenia i bagażnik, który poprzez składane tylne siedzenia można regulować z 70 litrów do 500 litrów – siedmiokrotny wzrost – choć zmniejszy to siedzenia pasażerskie tylko dwa z przodu.

Klapa tylna obejmuje całą szerokość pojazdu i otwiera się w dwóch częściach, aby zapewnić praktyczny dostęp do rozruchu.

Dacia Chiefs powiedziała, że ​​jako demonstracja swojej praktyczności, hipster został specjalnie zaprojektowany do noszenia pralki w pudełku, umożliwiając właścicielom transport nowego ze sklepu do ich domu, istniejącego między domami lub starego na wysypisko recyklingu.

Produkcja samochodu uważa, że ​​elektryczny zasięg ładowania wynoszący 100 mil byłby wystarczy dla „prawdziwych potrzeb klientów”, ponieważ sondaże we Francji wykazały, że 94 procent kierowców podróżuje mniej niż 24 mile dziennie.

Będzie mniejszy, tańszy i o 20 procent lżejszy niż pięciomiejsca wiosna Dacii z zasięgiem 140 mil i wyceniona od 14 995 £, która miała tytuł najtańszego samochodu elektrycznego w Wielkiej Brytanii.

Ponieważ ceny hipsterów zacznie się od mniej niż 12 000 funtów, Dacia powiedziała, że ​​„jest skierowana do szerokiej publiczności, która obecnie nie może znaleźć niczego, co pasuje do ich budżetu”.

Zauważył: „Średnia cena nowych pojazdów w Europie wzrosła o 77 procent w latach 2010–2024, znacznie przewyższając siłę nabywczą gospodarstwa domowego”.

Hipster super-kompaktowy ma nastąpić po nowym segmencie A renault Twingo hatchback, który Dacia ma w przyszłym roku sprzedać.

Jeśli chodzi o jego pudełkowe, podobne do kostki design, Dacia powiedziała: „W historii przemysłu motoryzacyjnego wszystkie odnoszące sukcesy i popularne samochody zostały wyróżnione przez Innovative Design

Jeśli chodzi o jego pudełkowe, podobne do kostki design, Dacia powiedziała: „W historii przemysłu motoryzacyjnego wszystkie odnoszące sukcesy i popularne samochody zostały wyróżnione przez Innovative Design

Ponieważ ceny hipsterów zacznie się od mniej niż 12 000 funtów, Dacia powiedziała, że ​​„ukierunkowała na szeroką publiczność, która obecnie nie może znaleźć niczego, co pasuje do ich budżetu”

Ponieważ ceny hipsterów zacznie się od mniej niż 12 000 funtów, Dacia powiedziała, że ​​„ukierunkowała na szeroką publiczność, która obecnie nie może znaleźć niczego, co pasuje do ich budżetu”

Termin „hipster” ma swoje korzenie we współczesnej subkulturze często dobrze obcowanych i uprzywilejowanych współczesnych hipisów, którzy opowiadają się za formą konsumpcjonizmu związanego z „autentycznością”-taką jak piwa rzemieślnicze, żywność ekologiczna oraz produkty pozyskiwane etycznie i „wyselekcjonowane”-chociaż termin ten sięga lat 40. XX wieku.

Dacia powiedziała, że ​​przy nowym hipsterze wymagało wyzwania „na nowo odkrycie samochodu ludowego”.

To było „przemyślenie” tego, czego klienci chcą od samochodu elektrycznego, zauważając: „Od początku XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluował, szczególnie pod wpływem regulacji i elektryfikacji, w stosunku do samochodów, które są coraz większe, coraz bardziej wyrafinowane, a zatem coraz droższe”.

Nowy hipster „pęka z konwencjami motoryzacyjnymi i ucieleśnia wizję Dacii polegającą na udostępnianiu mobilności elektrycznej dla wszystkich” z „czterema prawdziwymi siedzeniami i użytecznym rozruchem w pojeździe o długości tylko trzech metrów”.

Oferuje „100 % mobilność elektryczną dostosowaną do codziennych potrzeb, jednocześnie o połowę śladu węglowego w całym cyklu życia pojazdu w porównaniu z najlepszymi obecnie dostępnymi pojazdami elektrycznymi”.

Firma powiedziała: „Koncepcja Dacia Hipster jest tak samo w domu w mieście, jak na krajowych drogach lub drogach podmiejskich. Jest przeznaczony do życia codziennego, oferując wystarczającą zasięg na codzienne podróże z potrzebą ładowania zaledwie dwa razy w tygodniu.

Hipster jest skierowany jako samochód miejski dla młodych ludzi, do dojazdu do pracy i emerytowanych ludzi. Pomieści siedzenia dziecięce

Hipster jest skierowany jako samochód miejski dla młodych ludzi, do dojazdu do pracy i emerytowanych ludzi. Pomieści siedzenia dziecięce

Jeśli chodzi o jego pudełkowe, podobne do kostki design, Dacia powiedziała: „W historii przemysłu motoryzacyjnego wszystkie odnoszące sukcesy i popularne samochody wyróżniały innowacyjny projekt.

„Koncepcja Dacia Hipster wyróżnia się, że jest bardzo prosta i solidna. To blok siedzący mocno na czterech kołach na czterech zakątkach, bez zwisu z przodu lub z tyłu.

Horyzontalny przód i zawiera eleganckie reflektory, które nadają Hipsterowi „poważny, ale przyjazny wygląd”.

Ogólna tylna klapa z tyłu otwiera się w dwóch częściach, aby zapewnić praktyczny dostęp do bagażnika, podczas gdy innowacyjne tylne światła za oknem tylnej klapy nie wymagają własnego szklanego panelu.

Hipster jest również zaprojektowany z jednym kolorem nadwozia i tylko trzema pomalowanymi częściami – przedniego samochodu i wejścia do drzwi bocznych.

Ochrona boczna zapewnia materiał stworzony przez inżynierów Dacia i pochodzący z recyklingu z tworzywa sztucznego o nazwie „Starchle”, aby nadać solidny wygląd na zewnątrz.

Zewnętrzna klamka drzwi została zastąpiona praktycznym, lżejszym i tańszym paskiem – choć wraz z przesuwnymi oknami jest mało prawdopodobne, aby kontynuował model produkcyjny.

Inżynierowie zastosowali formę „Tardis Technology” w stylu DR Who, aby samochód wyglądał na większy w środku niż na zewnątrz, zauważając: „Wnętrze hipster Dacia zostało zoptymalizowane, aby zaoferować wyjątkową przestrzeń, biorąc pod uwagę jego zwarte wymiary zewnętrzne”

Inżynierowie zastosowali formę „Tardis Technology” w stylu DR Who, aby samochód wyglądał na większy w środku niż na zewnątrz, zauważając: „Wnętrze hipster Dacia zostało zoptymalizowane, aby zaoferować wyjątkową przestrzeń, biorąc pod uwagę jego zwarte wymiary zewnętrzne”

Możesz zmieścić pralkę w elastycznym rozruchu. Tylna klapa obejmuje całą szerokość pojazdu i otwiera się w dwóch częściach, aby zapewnić praktyczny dostęp do rozruchu

Możesz zmieścić pralkę w elastycznym rozruchu. Tylna klapa obejmuje całą szerokość pojazdu i otwiera się w dwóch częściach, aby zapewnić praktyczny dostęp do rozruchu

Dacia powiedziała: „Wnętrze zostało zoptymalizowane, aby zaoferować wyjątkową przestrzeń, biorąc pod uwagę jej kompaktowe wymiary zewnętrzne”.

Zauważył: „Wnętrze ściśle podąża za bardzo sześciennymi kształtami nadwozia, szczególnie z bardzo pionowymi oknami i przednią szybą, aby jak najlepiej wykorzystać dostępną przestrzeń.

„Szklona przednia odcinek dachu zapewnia światło, przyczyniając się do poczucia przestrzeni. Aby zmniejszyć koszty i wagę, boczne okna ślizgają się.

Dacia powiedziała: „Czterech dorosłych może wygodnie siedzieć w środku. Pozycja miejsc do siedzenia dla kierowcy i przednich pasażerów jest identyczna jak Dacia Sandero, zapewniając komfort i bezpieczny widok drogi.

„Dostęp do tylnych siedzeń jest ułatwiony przez szeroki otwór drzwi i przednie siedzenie pasażera, które przechyla się do przodu”.

Stacja dokowania smartfonów umożliwia bezproblemową łączność między urządzeniem a pojazdem i staje się „kluczem cyfrowym” odblokowanie i uruchomienie samochodu, a także ekran multimedialny dla nawigacji i dźwięku za pośrednictwem przenośnego głośnika Bluetooth

Stacja dokowania smartfonów umożliwia bezproblemową łączność między urządzeniem a pojazdem i staje się „kluczem cyfrowym” odblokowanie i uruchomienie samochodu, a także ekran multimedialny dla nawigacji i dźwięku za pośrednictwem przenośnego głośnika Bluetooth

Dacia mówi, że czterech dorosłych może wygodnie zmieścić się w środku i że pozycja siedząca dla kierowcy i przednich pasażerów jest identyczna z pozycją Dacia Sandero

Dacia mówi, że czterech dorosłych może wygodnie zmieścić się w środku i że pozycja siedząca dla kierowcy i przednich pasażerów jest identyczna z pozycją Dacia Sandero

Projektowanie siedzenia i zagłówek zostało uproszczone z widoczną ramą w połączeniu z tkaniną siatkową w celu połączenia komfortu i przyjazności dla użytkownika z wagą i redukcją kosztów.

Przednie siedzenia są scalone, tworząc proste i przyjazne gniazdo, które opisuje jako „kolejny ukłon w stronę kultowych popularnych samochodów z przeszłości”.

Jedenaście punktów kotwicy na desce rozdzielczej, panelach drzwi i wnętrze bagażnika bierze specjalne akcesoria Dacia, takie jak uchwyty na kubki, podłokietniki i lampki sufitowe.

Stacja dokowania smartfonów umożliwia bezproblemową łączność między urządzeniem a pojazdem.

Telefon staje się również „kluczem cyfrowym” do odblokowania i uruchomienia samochodu, a także ekranem multimedialnym dla nawigacji i dźwięku za pośrednictwem przenośnego głośnika Bluetooth.

Pulpit nawigacyjny zawiera dwie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera.

Romain Gauvin, szef Advanced Design w Dacii, powiedział: „Naszą ambicją w odkrywaniu prawdziwego samochodu ludzi było nadanie mu charakterystycznego i niezapomnianego projektu. Samochód, który można naszkicować w trzech pociągnięciach ołówka.

Dacia Advanced Product Manager Stéphanie Chiron powiedziała: „Koncepcja Dacia Hipster ma wszystko, czego możesz chcieć w codziennym pojeździe”.

Odsunięcie zbiega się z rozległymi ulepszeniami istniejącego składu Dacia, w tym modeli Spring, Sandero, Sandero Stepway i Jogger.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj