Miasta targowe w Wielkiej Brytanii przeżywają trudne czasy, ponieważ sposób, w jaki z nich korzystamy, zasadniczo się zmienił. Spadek ogólnej liczby odwiedzin jest spotęgowany przez zaostrzenie stawek biznesowych i Rachel Reeves’wędrówka składki na ubezpieczenie społeczne płacone przez pracodawcę. Ale jedno miejsce ma inny problem, z którym musi się uporać ze znacznymi lukami w brytyjskiej infrastrukturze. Ashford w hrabstwie Kent utraciło usługi Eurostar w 2020 r pociągi, które jeszcze nie wróciły po zatrzymaniu w wyniku Covid-19 pandemia.
Mieszkańcy, co zrozumiałe, chcą ich zwrotu i są coraz bardziej niecierpliwi. Można odnieść wrażenie, że miasto podupadło – taki nastrój zdaje się panować na dużym obszarze kraju w tych niespokojnych czasach. Według ekspertów utrata pociągów międzynarodowych spowodowała zmniejszenie liczby odwiedzających o co najmniej 197 000, a wydatki podróżnych utracone o 126 milionów funtów rocznie. Oprócz kolejnego jaskrawego przykładu ogromnego wpływu, jaki wydarzenia globalne mogą mieć na społeczności Wielkiej Brytanii, oś uwydatnia kluczowy charakter infrastruktury dla rozwoju gospodarczego, a przede wszystkim zachowania dobrobytu.
Mój przyjaciel niedawno wrócił z Chin i przy kuflu piwa opowiedział mi o sieci transportu publicznego w tym kraju.
Klienci mogą co minutę wsiadać do pociągu metrem i korzystać z sieci 5G, kiedy tylko chcą.
Podróż jest również znacznie tańsza.
Ludzie relaksują się w pociągach pędzących z prędkością 350 km/h i nie są ani trochę podekscytowani.
Mój kumpel nawet opisał to jako monotonne.
Tego rodzaju usługi przekraczają najśmielsze marzenia Brytyjczyków.
Nasze koleje są podziwiane, ale przede wszystkim ze względu na swoją historyczną rolę.
W końcu byliśmy pierwszymi, którzy je mieli.
Patrząc w przyszłość, wydaje się, że przeznaczeniem Wielkiej Brytanii jest pogrążenie się w przeciętności.
Kraj ten przypomina spadochron z wieloma dziurami.
Nie warto wspominać o HS2, bo wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak wielką farsą to się stało.
Rishi Sunakdecyzja o anulowaniu północnej odnogi była wyrazem niezwykłego egoizmu politycznego, który nawet nie poprawił jego indywidualnej fortuny.
Jaki jest teraz sens projektu?
Jego celem było wzmocnienie północnych miast i nawet tam się nie uda.
Na razie.
Projekt Electric Spine, którego celem było utworzenie dużego zelektryfikowanego korytarza kolejowego z Southampton do północnej i środkowej Anglii w celu usprawnienia transportu towarowego, został w dużej mierze anulowany w lipcu 2017 r. z powodu przekroczenia budżetu.
Aż nazbyt znajoma historia.
O drogach nawet nie wspominam.
Podwójna trasa A9 w Szkocji pomiędzy Perth i Inverness miała zostać ukończona w tym roku.
Jednak program został przesunięty na rok 2035.
Stracona dekada.
W West Midlands uruchomienie linii tramwajowej z Wednesbury do Brierley Hill zostało przełożone na przyszły rok.
The Projekt kolei bardzo lekkiej (VLR) w Coventrynowy, tańszy tramwaj publiczny budowany w Coventry, również jest już niedaleko i oczekuje się, że zacznie kursować w 2027 r.
Kuszące próby miały miejsce na początku tego roku.
Ta lista tylko zarysowuje powierzchnię.
Podczas swojego przemówienia programowego przywódczyni torysów Kemi Badenoch powiedziała: „Podczas gdy Wielka Brytania na nowo definiowała, czym jest kobieta, Chiny budowały pięć reaktorów jądrowych”.
Chociaż uważam, że pierwsza część jej uwagi jest odrobinę niesmaczna i niepotrzebna, druga część jest aktualna.
To prawie tak, jakbyśmy się poddali.
Wyraźnie brakuje ambicji i poczucia pilności.
Tak, są kwestie finansowe i logistyczne, w dużej mierze od nas niezależne.
Ale te problemy można pokonać.
Wielka Brytania stała się narodem prokrastynatorów, a jej obywatele płacą za to cenę.
Czy frustruje Cię niedokończony projekt w Twojej okolicy? Jeżeli tak, skontaktuj się mailowo adam.toms@reachplc lub dzwoniąc pod numer 07788 108490.